LINKY
Nejstarší korále, zaostávání evropské vědy, laoská myš...

Nad našimi hlavami, v místě, kde se zemské magnetické pole střetává s neustálým proudem plynů ze Slunce, existují tisíce bublinek velice horkého plynu. Tyto bubliny, označené jako "hustotní díry", jsou oblasti v kosmickém prostoru, kde hustota plynů náhle klesá desetkrát, avšak teplota zbývajícího plynu skokem vzrůstá ze 100 000 na 10 000 000 °C.
Podrobnosti: Astro

Aerostaty s pokročilou technologií by mohly brzy poskytovat podobné pohledy na vesmír jako Hubblův kosmický dalekohled, ovšem za zlomek finančních nákladů na astronomické družice.
Podrobnosti: Astro

Poslední nálezy korálků z mušliček (Izrael, Alžírsko) posouvají počátky lidského umění do doby před asi 100 000 lety.
Podrobnosti: New Scientist

Specializace na určité činnosti není záležitostí moderních společností, existovala už v době kamenné a už tehdy byla také provázená obchodní výměnou. Jak ale fungoval obchod v nejstarších dobách? Skutečně naši předkové vytlačili neandrtálce kvůli obchodu a tedy efektivnějšímu využívání zdrojů? A jak se obchoduje mezi společnostmi na různé technologické úrovni?
Podrobnosti: Business World     a   2. díl

Parazité mají být podle tradičního chápání „druhotně zjednodušení“, což je sice rámcově pravda, ale... Každopádně je zajímavé se zamyslet nad tím, jaké je to žít v jiném organismu (v kontrastu s vodním či pozemským světem). Proč parazité nemají vesměs rozvinutou nervovou soustavu, jak se v hostiteli orientují...
Podrobnosti: Science World

Několik úvah o zaostávání evropské vědy za tou americkou. Nejde jen o výši státních dotací, roli hraje také kvalita vysokých škol. „Z patnácti nejlepších světových univerzit je 11 amerických.“
Podrobnosti: Lidové noviny

Raketoplán Discovery má odstartovat 1. července. Půjde teprve o druhý let raketoplánu od havárie Comlumbie v roce 2003.
Podrobnosti: Idnes