Vzpomínkový večer
Český rozhlas Leonardo ve spolupráci s časopisem Vesmír a Lidovou univerzitou Městské knihovny v Praze Vás zvou na setkání "Vzpomínka na Iva Budila"

Ivo Budil

Ivo Budil, přední popularizátor vědy působící v Československém a později v Českém rozhlase, v letech 1980-1990 i v časopise Vesmír, zemřel v úterý 23. října 2007. Redakce časopisu Vesmír, Český rozhlas Leonardo a Městská knihovna v Praze se proto rozhodly odložit původně plánovaný diskusní pořad na téma Naše povětří – Atlas podnebí Česka a večer 21. listopadu věnovat vzpomínce na tuto mimořádnou osobnost. V průběhu večera zazní ukázky nejslavnějších příspěvků z rozhlasového Meteoru i z dalších pořadů, na nichž se Ivo Budil podílel. Připomeňme jen to, že spolu s Janem Petránkem a Jiřím Mrázkem komentoval přistání posádky Apolla 11 na Měsíci. Většina posluchačů znala Iva Budila z populárně vědeckého rozhlasového magazínu Meteor, který se vysílá už více  než 40 let. Na poslechu Meteoru vyrostly celé generace vědců i popularizátorů vědy. Poslední dva roky pracoval Ivo Budil na Českém rozhlasu Leonardo, nově vytvořené digitální stanici věnované výhradně popularizaci vědy.

Pokud je nám známo, pořad by neměl být věnován jen a jen vzpomínkám. Ostatně tomu by se Ivo Budil zcela jistě sám vehementně bránil. A tak by mělo dojít i na problematiku popularizace vědy obecně, její současný stav (je dobrý či špatný?) i vyhlídky do budoucna (co dělat, aby se k lidem dostávaly objektivní informace o vědeckých problémech?).

Kdy - kde:
21. listopadu 2007, 19 hod. - velký! sál Městské knihovny v Praze (Mariánské náměstí 1, Praha 1)

Hosté:
vědci, kteří s Ivem Budilem dlouhodobě spolupracovali

Moderuje:
Robert Tamchyna, Český rozhlas Leonardo

Vstup zdarma

P.S. Dříve ohlášený diskusní pořad na téma „Naše povětří – Atlas podnebí Česka“ proběhne v prosincovém termínu.

Datum: 07.11.2007 09:21