Bakterie v půdě a v moři
Pokud jste majitelé byť jen miniaturní zahrádky, pak vězte, že vlastníte až 4 miliony různých druhů bakterií. To je více než mají všechny oceány světa!

Ekolog Tom Curtis z univerzity na hranicích Anglie a Skotska, počítá kolik druhů bakterií se vyskytuje v půdě a  kolik jich je v oceánech. Jeho práce nespočívá v počítání v pravém slova smyslu prováděném na základě rozboru DNA jednotlivých organismů, ale jde o kvalifikovaný odhad prováděný na základě rozborů  malých vzorků a zobecnění v literatuře publikovaných poznatků o poměru běžně se vyskytujících organismů. Pro půdu platí, že nejběžnější organismy tvoří pouhou desetinu všech druhů, zatímco u mořské vody tvoří nejběžnější mikroorganismy celou čtvrtinu všech druhů. Curtis při svých výpočtech dospěl k překvapivým závěrům – zatímco v jednom mililitru mořské vody se vyskytuje 160 druhů bakterií v jednom gramu půdy je to mezi 6,5 tisícem až 38 tisíci druhy bakterií. V jedné tuně ornice se pravděpodobně vyskytují téměř čtyři miliony druhů bakterií, což je více druhů, než které je v mořské vodě všech oceánů světa.

Datum: 21.07.2002