Virtuální cesta vesmírem
Americké přírodovědné museum zvizualizovalo virtuální cestu vesmírem až k hranici našeho poznání. Zpáteční letenka je v ceně šesti minut času.

Startujeme nad Himalájemi a pak rychlostí, jež nedovolují nám známé fyzikální zákony, se vzdálíme od naší planety, abychom v průběhu několika minut měli možnost si uvědomit ten nepředstavitelně miniaturní časoprostorový rozměr naší existence.

Umělé družice Země, oběžné dráhy planet Sluneční soustavy, naše Mléčná dráha, blízké, pak i vzdálené galaxie, quasary a nakonec časoprostorově vzdálený horizont mikrovlnného záření - to vše se na obrazovce objevuje v časoprostorových souřadnicích, které odpovídají rychlosti světla. Autoři využili Digitální atlas vesmíru (Digital Universe Atlas ), aby zobrazení všech vesmírných struktur odpovídalo jednotnému měřítku podle našich dosavadních vědomostí.

Zdroje: American Museum of Natural History , stránka Astronomy Picture of the Day