Skládací kolo od firmy Mando  
Korejské elektrokolo Footloose má od příštího roku zaplavit evropský trh, má se stát “i-Phonem cyklistiky".

 

Zvětšit obrázek
Korejský e-bike “Footloose”. Kredit: Mando

V době, kdy Mezinárodní měnový fond si půjčuje ve východní Asii aby Evropě pomohl z bryndy, kdy Evropská komise se se svým Soudním dvorem dohaduje o nálepkování medu a ekologickým aktivistům se podařilo, že biotechnologický výzkum se ze starého kontinentu z velké části odstěhoval do zemí, někdy přezdívaných “východní draci”, člověk nemusí být zdatným ekonomem, aby si všimnul, že je něco špatně. Před dvaceti lety byl počet lidí na hranici chudoby u nás poloviční a dnes pod tuto hranici spadlo už deset procent obyvatelstva. Asi proto si Korejci řekli, že aut Hyundai a Kia se už do našich, i tak přecpaných velkoměst, o mnoho víc nevejde a vsadili na bicykly. Náš trh má dobýt příští rok levná praktická skládačka.

Na vývoji kola Korejci spolupracovali s britským dizajnérem Markem Sandersem a dánským expertem na e-kola Han Goesem.

Kolo bude vybaveno lithium-iontovou baterii a s pomocí pedálů má mít klasický jízdní dosah okolo 30 km.  Lákavější pro spotřebitele asi bude tím, že nemá řetězový převod ale převodovku a tak odpadá riziko procvakaných nohavic a svršků upatlaných od šmíru. Uvnitř má být skryta “chytrá technologie” spolupracující s automatickou převodovkou, jaká to je nebylo zatím zveřejněno. Pro velké lenochy mají být k dispozici přídavné bateie, které udělají ze skládačky něco jako elektroskútr.  

 

Celému projektu zvyšuje šance, že s ním přichází firma spolupracující s automobilovým průmyslem.  Bude mít k dispozici již zaběhanou distribuční síť.  Zatímco horská a treková kola si už pro jejich problém “kam s nim” o moc více lidí kupovat nebude, výhody malé elektrické skládačky, kterou lze vzít do výtahu a v kanceláři schovat pod stůl, ocení mnohem více zájemců. Ani v marketingu neponechali Korejci nic náhodě - novinku nazvali  “Footloose”, což má jednak symbolizovat ulehčení nohám a hlavně vtipně se jim podařilo “přiživit se” na úspěchu stejnojmenného filmu se soundtrackem od  Paramount motion picture, i stále hraného muzikálu. Vše nasvědčuje tomu, že totéž co s auty, elektronikou, botami a ošacením se na nás nyní chystá i u kol. A takhle se nová kola skládají:

 


Pramen: www.mandofootloose.com/

Datum: 12.10.2012 11:32
Tisk článku

Cesta života Rabi Jehuda Leva ben Becalel (kol. 1525?1609) - Putík Alexandr
 
 
cena původní: 1590 Kč
cena: 1336 Kč
Cesta života Rabi Jehuda Leva ben Becalel (kol. 1525?1609)
Putík Alexandr
Související články:

Opravdu jsou požáry v Amazonii rekordní?     Autor: Vítězslav Kremlík (25.08.2019)
Aktivisté milují hesla, momentálně frčí „Zemi nekompromisně zalesnit!“     Autor: Josef Pazdera (13.07.2019)
Většina z vytěženého dřeva zakrátko končí na skládkách     Autor: Josef Pazdera (03.05.2019)
Nahrazovat plastové nákupní tašky textilními je asi tou nejhorší variantou     Autor: Josef Pazdera (27.04.2019)
Jak jsou reálné požadavky německých organizátorů stávky pro klima?     Autor: Vladimír Wagner (14.04.2019)



Diskuze:

a cena?

Ivo Vydra,2013-01-26 09:07:14

V článku nie je uvedená cena ani hmotnosť. Je to určite pekný dizajnový kúsok, ale nemyslím, že bude v kategórii ako KIA Ceed. cenovo to odhadujem skôr Mercedes.
Rakúska firma eego už predáva zaujímavú skladačku s elektropohonom, ktorá váži aj s batériou len 9kg! Neviem ako v Čechách, ale na Slovensku sa už úspešne predáva :
http://www.elektrobicykel.predaj-bicyklov.sk/.
Do mesta ideálny :-)

Odpovědět

skepse

Pavel Foltán,2012-10-12 21:09:17

Doporučuji přečtení komentářů pod tímto článkem:
http://www.gizmag.com/mando-footloose-ebike-alternator/24330/
asi to nebude takový zázrak, jak to na první pohled vypadá — účinnost

Odpovědět


Nečekám od toho zázraky

Galina Farewel,2012-10-12 23:45:12

Mám Kia Seed a ono to taky není nic moc, ale tak jako u nás prorazili s auty, bude asi i u kol záviset za kolik ho dají. Faktem je, že se asi trefí do segmentu, který u nás není pokrytý a docela rád bych si takové kolo vozil v kufru auta. Už proto, že jezdím do Prahy a ze záchytného parkoviště to mám ještě dvě zastávky tramvají. Spíše se mi bude jednat o skladnost, než o nějaké výkonostní parametry.

Odpovědět


Radoslav Porizek,2012-10-16 14:33:17

Zakladna otazka, ktora nebola zodpovedana v clanku je, ci v priemere viacej naslape klasicky cyklista, alebo majitel e-bike.
.
Ako skladacka je to velmi pekne, ale je otazne, ci by to nebolo efektivnejsie z klasickym pohonom.

Odpovědět




Pro přispívání do diskuze musíte být přihlášeni












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace