Antares šest sekund po startu explodovala (video)
Smutná zpáva pro soukromý kosmický sektor.

Antares je nejjasnější hvězda v souhvězdí Štíra a 16. nejjasnější hvězda na obloze. Jedná se o červeného veleobra s malým, horkým průvodcem.  Včera večer ji ale na krátko po 23. hodině SEČ zastínila raketa stejného jména. Antares americké soukromé společnosti startovala na třetí z osmi plánovaných zásobovacích letů lodi Cygnus k ISS.  Orbital Sciences, které raketa patřila, je jednou ze dvou společností (tou druhou je SpaceX), které  dostaly od NASA zakázku na zásobování ISS.  Loď Cygnus, kterou raketa měla vynést, byla bez posádky a astronauti ji měli pomocí robotického ramena přitáhnout ke stanici, ukotvit a vyložit potraviny spolu se 725 kilogramy materiálu k vědeckým pokusům a chemickým rozborům vesmírem létajícího prachu.

Šest sekund po startu se z lodi a dvou tun nákladu stala ohnivá koule. Naštěstí nebyl při výbuchu nikdo zraněn a ani posádka na Mezinárodní kosmické stanici ISS není nedostatkem něčeho ohrožena.  Prostor okolo základny na ostrově Wallops Island v americkém státě Virginie byl bezpečnostními složkami uzavřen prý proto, že kromě spoďárů pro partu na ISS bylo na palubě jakési tajné šifrovací zařízení.

Pramen: NASA

Poznámka: Zítra přineseme článek s podrobným rozborem spolu s výsledky pátrání po příčinách havárie.

Datum: 29.10.2014 07:50