Za problémy s ženským orgasmem mohou geny  
Studie dvojčat odhaluje tajemství věčných problémů se ženským orgasmem. Viníky jsou z velké části geny.

Od úpadku křesťanského pokrytectví je už po celá desetiletí ženský orgasmus věčným tématem postelových hádek, tlachů i seriózních výzkumů. Je vcelku s podivem, že se až dodneška nikdo nepodíval na roli genů v téhle záležitosti. Vlastně až zase tak moc ne, pro mnoho křesťanů i jiných podobných existencí je slovo orgasmus něco mezi nadávkou a kletbou a žena zase něco mezi pokojskou a robotem na plození dětí. Asi nebude tak úplně náhoda, že přes proklamovanou americkou svobodu přichází s první studií na toto téma tým Tima Spectora, vedoucího oddělení pro výzkum dvojčat z londýnské St Thomas’ Hospital.

Zvětšit obrázek
Toužíte po intenzivnějších orgasmech? Nezoufejte, civilizace se postarala o pomoc v podobě stimulačních gelů. Na spolehlivou kůru si ale ještě musíte počkat, přičemž se doporučuje ve volném čase lobbovat pro genové terapie.

Spector se svými kolegy oslovil přes 6000 dvojčat ženského pohlaví, aby vyplnila diskrétní dotazník ohledně jejich orgasmů během pohlavního styku a masturbace. Získali celkem 683 kompletních odpovědí od párů dvojvaječných dvojčat a 714 od párů jednovaječných dvojčat. Věk dotázaných žen se pohyboval od 19 do 83 let, zhruba 3 procenta žen byly lesbičky nebo bisexuálky.


Dvojčata jsou při podobných studiích využívána velmi často. Pokud jsou si v nějaké vlastnosti podobnější jednovaječná dvojčata více než dvojvaječná, usuzuje se, že jsou za tím spíše geny než prostředí, ve kterém dvojčata vyrůstala. Přitom se mlčky předpokládá, že to prostředí je víceméně srovnatelné.

Pokud jde o zmíněný výzkum orgasmu, podle Spectora lze připsat až 45 procent rozdílů ve schopnosti žen dosáhnout orgasmu jejich genům. Pouhých 14 procent žen v dotazníku uvedlo, že při sexuálním styku s partnerem dosáhne orgasmu vždy. Z toho plyne poučení, že jen blázni věří v realitu porna. Dalších 32 procent žen nepocítí orgasmus častěji než během jedné čtvrtiny styků. 16 procent žen nezažilo orgasmus při styku nikdy. Při masturbaci to jde ženám o poznání lépe, pokaždé se to povede 34 procentům masturbujících žen. Překvapením bylo, že při masturbaci nikdy nedosáhne orgasmu 14 procent žen, tedy jen o něco málo méně než při styku se sexuálním partnerem. Přitom by se mohlo zdát, že během masturbace může oproti styku zklamat mnohem méně faktorů.


A jak vlastně ženský orgasmus vzniknul? Pomineme-li čerty a inkuby, existuje například teorie o roli orgasmu při výběru partnera. Podle ní by samci schopnější přivést samici k orgasmu měli být zároveň lepší při výchově potomstva. Podle jiné představy by zase pohyby těla samice při orgasmu měly podporovat vniknutí spermatu do samice a tím pádem i zvyšovat plodnost.


 

Zvětšit obrázek
Vysvětlete jí, že to pravděpodobně není vaše vina, dokud ještě můžete.

Všechno je ale nejspíš jinak. Když přemýšlíte o lidech, není až tak špatné se podívat na další primáty. Samice jistého druhu makaků mívají orgasmy taky. Kupodivu ovšem nejčastěji při lesbických hrátkách, což zrovna nenasvědčuje přínosu orgasmu pro plodnost nebo při výběru samce. Naši bratranci bonobové jsou sexuální nadšenci. V biologických kruzích se už vžívá termín to bonobo ve významu dělat nevázaný sex. Bonobové dosahují orgasmů prakticky neustále, každý s každým. Orgasmy u nich podle všeho slouží k upevňování sociální struktury.


U lidí tomu tak ale nebude. Sexem se u nás postupuje ve společenské hierarchii jen poměrně vzácně – například jen málokterý muž manažer se kvůli kariéře vyspí se šéfem firmy mužského pohlaví. Když se ženy ve schopnosti dosáhnout orgasmu tolik liší, a když jsou ty rozdíly navíc dané geneticky, tak tahle schopnost zřejmě nebude příliš ovlivňována tvrdou rukou přírodního výběru. Nechť dámy prominou, ale podle všeho je jejich orgasmus jen sladké nedopatření. Samčí a samičí genitálie primátů jsou totiž vzájemně homologické – během embryonálního vývoje vznikají samčí orgány druhotnou přeměnou samičích. Samci primátů i mnozí jiní samci orgasmus potřebují, řekněme z technických důvodů. To si přírodní výběr ohlídá. A protože genomy samců a samic jsou až na geny determinující pohlaví naprosto shodné, projevuje se přírodní výběr jednoho pohlaví i na pohlaví druhém. Ženský orgasmus je vlastně jen vítanou evoluční ozvěnou toho mužského. Pánové se nemusí příliš posmívat, naše pánské bradavky jsou to samé v bleděmodrém.


Je neschopnost dosáhnout orgasmu u žen sexuální poruchou? Každopádně je nenormální, ve striktně statistickém smyslu slova. Asi tak jako homosexualita. Ale stejně jako v případě homosexuality jde o přirozený stav věcí. Lze s nefungujícím orgasmem něco dělat? Časem určitě, pokud o to dotyčné ženy budou stát a naši civilizaci nepřiškrtí černá ruka fundamentalismu.

Pramen: Biology Letters (online) DOI: 10.1098/rsbl.2005.0308

Datum: 22.06.2005 18:43
Tisk článku


Diskuze:

Jarmila-To máte těžký

Josef,2005-07-18 12:13:14

Úvaha Matta Ridley-ho je trochu zavádějící.Nechci slovíčkařit,ale kde je záměr,musí být jeho původce.Zdokonalování třeba bakterií/mikroevoluce/ještě neznamená jejich přeměnu v odlišný druh se zcela jinými vlastnostmi.Viz totožné popisy příznaků chorob třeba ve Starém Egyptě a v dnešní době.
U dnešních lidí mohou vzniknout plodní potomci pohlavním spojením různých ras,což napovídá myšlence jediného páru,který žil dostatečně dlouho, aby zplodil několik desítek jedinců,což mohlo trvat mnoho generací./Články byly i na zdejších stránkách/.Člověk ještě nebyl geneticky zatížený různými chorobami.Byl ale naprogramovaný tak,aby se přizpůsobil odlišným životním podmínkám-třeba barvou kůže.Vím,namítnete-a co incest?Zbytky potopených nebo jinak zničených měst dokazují,že ne všude žili lidé v tlupách v souběžné době.Co by se stalo,kdyby náhle došlo k celosvětové katastrofě a přežilo několik jedinců/viz úvahy v Jitru kouzelníků/?Tito by se znovu pomalu rozmnožovali na úrovni třeba doby kamenné,protože vymoženosti vysoké civilizace by se ocitly v troskách,protože by neexistovaly moderní nástroje,knihy,energetické zdroje,ani přístroje,stroje aj různá zařízení umožňující náš dnešní život takový jaký je.Za několik generací by zanikly vědomosti,zejména kdyby při katastrofě zemřeli vysoce vzdělaní lidé.Vůbec se neztotožňuji s názorem vzniku Života jinde ve vesmíru,což celý problém pouze odsouvá.Nevíme,jak vyspělé byly předchozí zaniklé civilizace,zda nelétali jejich zástupci i do vesmíru.To se snad dozvíme v budoucnu.

Odpovědět


hm

Czert,2006-02-20 17:40:32

U dnešních lidí mohou vzniknout plodní potomci pohlavním spojením různých ras,což napovídá myšlence jediného páru,který žil dostatečně dlouho, aby zplodil několik desítek jedinců,což mohlo trvat mnoho generací./
Zajimave, ze nevim nic o prapsovi v bibli.
U psa se taky muzou mezi sebou parit psy ruznych ras a maji zivoschopne potomky. (Zajimave ze nejcenejsi jsou costokrevni psy.. rasismus?).

Odpovědět

Ne pane Jiří,

Jarmila,2005-07-17 22:41:36

matriarchát se nezhroutil kvůli tomu, že nefungoval, ale kvůli tomu, že vzniklo osobní vlastnictví - bohatství. Dokud lidé nevlastnili vůbec nic, záleželo výhradně jen na jejich osobních vlastnostech, charakteru, inteligenci a osobních kvalitách- jen na tomto základě se prosadili v tlupě. Ale v době, kdy se usadili a začali rozvíjet zemědělství a řemesla, začalo z ničeho nic záležet na tom, co získají, co vlastní a co mohou směnit. Pak najednou již nezáleželo na osobních fyzických kvalitách- ale ten člověk se posunul v hierarchii výš, když nashromáždil majetek. Majetek pak v celé v historii lidstva vždy souvisel s hierarchií- zatímco v přírodě u zvířat souvisí pouze a výhradně s jejich osobními fyzickými přednostmi. Asi tu kapitolu o matriarchátu budu muset znovu přepsat, abych dokonaleji vyjádřila, že ženy v matriarchátu NEDOMINOVALY, ani nedejbože někoho utlačovaly, ony byly pouze NEPOSTRADATELNÉ a pro všechny velmi důležité- a proto byly za to oslavovány jako bohyně, nikoliv jako v dnešním světě utlačovány a haněny jako méněcenné chudinky. Všechny dnešní ROZVINUTÉ kultury jsou DEMOKRATICKÉ, zatímco všechny ZAOSTALÉ jsou PATRIARCHÁLNÍ- viz Muslimové, Indie, Čína, Afrika.
S tou kočkou máte pravdu, skutečně si s myší sadisticky pohrává. Čeká mě ještě hodně práce, abych své dílko co nejvíc přiblížila pravdě. Ale na druhou stranu, jsem přesvědčena, že jsem zdaleka nenapsala tolik pitomostí jako již zmiňovaný Ridley v té své Červené královně. Ten tam těch nesmyslů nashromáždil skutečně neskutečně mnoho. To nevím jestli by se Hitler dostal k moci kdyby ženy neměly volební právo, jedno je však jisté- protlačili ho k moci bohatí zbrojaři a průmyslníci. A jak říkám peníze od dob Francouzské revoluce určují ve světě vše- a s tím souvisí i ty antivirové programy.

Odpovědět


"Demokraticky" matriarchat

Jiri Bartak,2005-07-25 15:34:02

Priznam se bez muceni, ze zadnou odbornou literaturu na toto tema jsem necetl (snad krome par clanku v dennim tisku/100+1 a Lovce mamutu od Eduarda Storcha nekdy v desiti:)), lec predpokladam, ze osobni vlastnictvi pravdepodobne vznikalo diky muzi vyvinutym technologiim - tak je to nakonec dodnes, dokonce i v tech silenych USA. Uplnou pravdu se asi nikdy nedozvime, neb tehdy jeste neexistovalo pismo a archeologicke nalezy jsou nekompletni a jiste je lze interpretovat ruzne.

Co ale opravdu nechapu: kde jste prisla na to, ze matriarchat byl demokraticky? O jake historicke prameny se opirate? Nebudu Vas chytat za slovo - demokracii samozrejme vymysleli pred par tisici lety recti muzi, lec Vy jste pravdepodobne mela na mysli ne-hierarchii a osobni svobody. To je docela dobre mozne a predstavitelne. Jenze tento zpusob rizeni omezuje treci plochy a tim i soutezivost. Bez ni se sotva pohnete z mista - to Vam jiste potvrdi devet z deseti muzu. My radi souperime a jeste radeji vyhravame - jsme hold takovi (evoluci k tomu donuceni).

Ze byly zeny nepostradatelne, je naprosto samozrejme. JSOU nepostradatelne. Za sto let by tady nebylo clovicka, kdyby najednou vymizely, spis ale driv, protoze by se chlapi navzajem sezrali.

Vyvedu Vas z omylu: zapadni kultura dominuje svetu uz peknych par set let a sveho zenitu (HDP "zapadu" ku zbytku sveta, zavisla uzemi - kolonie, vedecke objevy, vojenska moc) dostahla koncem 19. stoleti. Feministicke hnuti zacalo mit vliv nejaky politicky meritelny vliv cca pred sto lety (a ve vetsim se uplatnilo az za sexualni revoluce v 60. letech), tedy na samem konci zlate ery, spise pocatkem upadku.

Ano, my totiz JSME v upadku. Ze jsou patriarchalni spolecnosti zaostale, bych si rozhodne nedovolil tvrdit. Vami zminovana Cina se velmi pravdepodobne za tricet ctyricet let stane hospodarsky i vojensky nejsilnejsi supervelmoci. Indie JE uz od konce britske okupace demokraticka zeme s rychle rostouci ekonomikou. Japonsko je take silne patriarchalni, ac ne v zapadnim smyslu slova...

Z medialniho projedu feministek mam nekdy pocit, ze teprve TED, kdy ONY prisly, aby spasily ten zly muzsky svet, se muze lidstvo KONECNE (pod jejich osvicenou gender-taktovkou samozrejme) klidne rozvijet. A ona je to uplna, ale opravdu uplna blbost. Prave diky zenske emancipaci (nizka natalita) nas v dobe blizsi, nez bych si sam sobecky pral, prevalcuji kultury pristehovalcu, kterezto z naseho pohledu zenami opravdu pohrdaji (islam). Takze feminismus v reale nepredstavuje spasu, nybrz zahubu Zapadu. Civilizace, ktera jako JEDINA v historii opravdu dokazala zkombinovat lidska prava s ekonomickou prosperitou. Mozna reknete: ale ja ty vyhody chci (rovnopravnost uz davno mate), prave proto, abych mohla mit vice deti. To je pekne. Ale kolik jich chcete mit? Pravdepodobne jedno nebo dve. A Cikani (z 80ti procent socialni paraziti - to neni rasismus, nybrz konstatovani faktu clovekem znalym realnych pomeru na ceskych sidlistich) treba pet, sest. Muslimove (zeny se nikdo nepta) klidne i deset...

Zamyslete se nad tim.

Odpovědět

Moc pěkné věci jste napsala

Jiří Barták,2005-07-17 19:20:12

jen co je pravda.

Loupeživý patriarchát, náboženský patriarchát, penežní patiarchát, muž - utlačovatel etc.

Jen pro Vaši informaci: martiarchát se zhroutil, protože nefungoval (resp. patriarchát fungoval lépe). Jak pravil - trochu paradoxně - V. I. Lenin: nejlepším testem pravdivosti teorie je její uplatnění v praxi. Ukažte mi jedinou rozvinutou kulturu, které dominují ženy. Žádná taková neexistuje.

"Všechna zvířata na celé planetě zabíjejí výhradně jen kvůli tomu, aby se nasytila" - další pitomost. Viděla jste někdy kočku, kterak si hraje s myší? A klidně může mít vedle misku plnou chutných granulí.

Nečetl jsem to zdaleka celé, leč více faktů a méně ideologie by to chtělo. Ty jsou nebezpečné, ať jsou rudé, hnědé, zelené, náboženské nebo v sukních. A co se týče volebních systémů: dostal by se Hitler k moci, kdyby německé ženy neměly volební právo?

Ale co se týče Červené královny, máte úplnou pravdu. A to srovnání s antivirový program vs hackeři taky sedí (leč šušká se, že mnoho virů pouští do světa právě antivirové firmy, aby si zajistily poptávku, leč to je na jinou debatu).

Odpovědět

To máte těžký pane Josefe

Jarmila,2005-07-17 16:55:23

píšete, že evoluce je z hlediska nahodilosti samovolného vzniku života matematicky nepravděpodobná. Ovšem verze, že jednoho krásného dne Bůh stvořil Adama a Evu je ještě nepravděpodobnější- takže my prostě nemáme na vybranou. Matt Ridley ve své Červené královně popisuje, že pohlavní rozmnožování u rostlin a živočichů vzniklo proto, že se ty organismy pak svou mnohotvárností mohly lépe bránit proti virům a bakteriím. Ovšem dodnes je to zapeklitá situace, protože v okamžiku, kdy se zdokonalí nějaký organismus, kdy získá nějakou obranu proti bakteriím- nějaký ten náskok, tak v ten moment se zdokonalí i ta bakterie a zase jinak pozměněná a v plné zbroji napadne ten organismus. A tak ačkoliv oba běží o stošest svůj závod, aby vyhráli nad nepřítelem- a proto jsou čím dál konstrukčně složitější- stejně vlastně oba stojí pořád na místě, jako v té pohádce O Alence v říši divů. Proto tu svou knihu nazval Červená královna. Dalo by se to přirovnat k dnešním počítačům. Sotva výrobci vymyslí nějaký dokonalý antivirový program, hned se najdou hackeři, kteří vymyslí ještě lepší virus. Jinak, já se o tyhle věci již dost dlouho zajímám a jestli to zajímá i Vás, tak na tohle téma jsem sepsala tuhle kapitolu:/>
http://www.kubata.nazory.cz/clanky/kap1.html

Odpovědět

Paní Jarmila

Josef,2005-07-16 11:51:28

Nejsem embryolog,ale testosteron se částečně tvoří i ve vaječnících.Embryo se vyvíjí podle mne v počáteční fázi spíše neutrálně,ale již od počátku má oplodněná buňka 22 párů autosomálních chromosomů totožných u obou pohlaví,23.pár je buď XX nebo XY/anotace 46 XX,nebo 46 XY/.Dále existují chromosomové abnormality typu 45 XO,47 XXX,47 XXY,47 XYY,48 XXXY-jen pro informaci/.O makroevoluci jsem již napsal hodně připomínek,protože nějak na ni nevěřím.Týmy nejpřednějších vědců totiž dosud nedokázaly napodobit ve velmi dobře vybavených laboratořích slepou,neinteligentní,necitelnou Matku Přírodu-z neživé hmoty vytvořit Informaci z aminokyselin až o milionech písmenech poskládaných prostorově ve dvoušroubovici tak,aby vznikla živá buňka přijímající,zpracovávající energii,vytvářející autonomní kopie,schopné žít samostatně nebo v nějakém organismu,atd.Aminokyseliny,vznikající při pokusech jsou vždy levo a pravotočivé/50:50/.Důležité jsou levotočivé pro tvoření DNA,RNA.Z 80 známých aminokyselin jen 20 se vyskytuje v živých organismech.Mezidruhové bariéry.Nálezy,které by v daném údobí neměly existovat.Neexistence nálezů,které by se daly označit jako přechod mezi druhy.Evoluce je z hlediska nahodilosti samovolného vzniku života matematicky nepravděpodobná.Ne všechny kombinace atomů dávají potřebné aminokyseliny,navíc existují zpětné chemické reakce včetně druhotných.

Odpovědět

Máte pravdu pane Josefe

Jarmila,2005-07-15 07:10:27

to jsem si v té chvíli neuvědomila, že v klitorisu není močová trubice. Jenom jsem reagovala na rovněž nesprávnou úvahu, že ženský orgasmus je jen sladké nedopatření, protože se vyvinul z orgasmu mužského. Každé embryo se primárně vyvíjí jako žena a teprve přidáním testosteronu jako muž. Takže primárně vyvinutá žena, které se testosteron netknul nemá s mužským vývinem vůbec nic společného- a přesto prožívá orgasmus. Čili její orgasmus se vyvinul originálně, nezávisle na mužském, již někdy ve zvířecím stádiu- stejně jako u některých druhů opic, či šimpanzic bonobo.
Zvyklosti národů byly velmi mnohotvárné, protože již souvisely s lidskou kulturou, nikoliv přírodou. Domnívám se, že člověk žil ve sběračsko-loveckých tlupách promiskuitním způsobem až do doby, než začal zakládat zemědělství. Teprve tehdy se začal párovat do dočasných monogamních párů. Čili párování lidí je evolučně velmi mladé- pouhých 10 tisíc let.

Odpovědět

paní Jarmila

Josef,2005-07-14 22:41:46

Pokud penis vznikl z clitorisu,jak to že nemá vyústění močové trubice,atd?Anatomicky i funkčně se penis a clitoris liší. Navíc muž/není lev,který může i 500x za den/po důkladné ejakulaci zhruba do 15 minut ztrácí erekci,kterou sice může při troše štěstí bez podpůrných medikamentů několikrát za noc zopakovat/záleží nejen na věku,ale i na ženině spolupráci,nebo pokud k nelibosti partnerky od začátku styku praktikuje včasný coitus interruptus/,kdežto žena může dosáhnout i několika vyvrcholení za noc,bez poklesu na 0.Pokud ovšem žena nepatří mezi 10 až 20% žen trpící anorgasmií/orgasmus deficiens/.Žena může mít i dlouhý nástup/orgasmus retardatus/,pak muž musí myslet především na ženu a její blaho-ne na své!!!Jak už jsem ke zlosti čtenářů v minulosti zdůrazňoval,pojem Evoluce mi jde proti srsti.Nevíme ani o našich prapradědečcích,jak žili-zda se v manželství-ač byli věřící-nespustili s jiným partnerem.E.Štorch,který popisoval skvěle život lovců mamutů v tlupě,domnívám se,nebyl jasnovidec.U některých starých národů bych spíše předpokládal praktikované mnohoženství-braním žen po bitvě do zajetí.Zvyklosti národů se ovšem v různých dobách různě lišily a měnily.

Odpovědět


Nehledejte záhady a vzdělávejte se!

Helena,2008-01-10 23:30:59

Pane Josef, vy v té biologii máte s prominutím bordel. Přestaňte číst populárně naučnou litearaturu a zajděte na přednášky na přírodovědu na Karlovce či Masárně (lépe). Nebojte, s vývinem penisu a klitorisu se skutečně netápe ani nehádá, na to stačilo vypitvat různě staré zárodky obou pohlaví, není tam nižádné nejistoty.;) U embrya existuje indiferentní stádium, kdy chlapečci i holčičky mají pohlavní hrbolek, uretrální rýhu uhraničenou genitálními řasami, anální hrbol u análního otvrou atd. U chlapečků dojde vlivem samčích pohlavních hormonů (takhle to zní jednoduše, ale je tam série exprimování nejrůznějších genů a řady přeměn mnoha látek, nešlape to jen tak, že by odněkud vytryskl testosteron a pink, máme kluka) k následujícímu vývoji - pohlavní hrbolek roste do délky dělá se nám z něj penis. Spučasně s jeho růstem se prodlužuje uretrální rýha, okraje genitálních řas začnou srůstat a mění se v proximální úsek močové roury (hezky se to svine jak palačinka). Srůst pokračuje i na uretrální rýze močové trubice a v místě budoucího žaludu nám ústí. Z mesenchymu genitální řasy se tvoří houbovité těleso, z mezenchymu bývalého pohlavního brholku je těleso topořivé. Genitální valy se vyklenou a srostou a utvoří šourek. Až půjdete někdy s prominutím čůrat, mrkněte tam, ten šev je celkem dobře vidět.;) U slečen se nám ten pohlavní hrbolek nikam neklene, zůstane malým a je z něj klitoris. Močová trubice zůstane ústit tam kde jen. To z čeho vy máte šourek, z toho mají holčičky stydké pysky. Hezky je to namalované ve Veterinární embryologii od Horkého a Mikyski. A nehledejte v ničem záhady, většina vašich úvah je zbytečná, protože otázky co si kladete už jsou dávno vyřešeny, bez nejasností. Hezký den.

Odpovědět

naše lidská sexualita se vyvinula

Jarmila,2005-07-14 21:07:55

ze zvířat, která byla velmi promiskuitní, možná ještě víc než šimpanzi bonobo. Evoluční biologové plácají děsné nesmysly, pokud tvrdí, že se člověk i ve zvířecím stádiu pároval jak ptáci. Člověk žil odjakživa v tlupě, kde existovala mezi zvířaty hierarchie- a kde existuje hierarchie, tam nemůže být monogamie, protože alfa samci mají přednostní právo ke kopulaci se všemi samicemi. Že nemají některé ženy orgasmus? je to tím, že jim muži neumí udělat pořádně předehru- stačí pořádně vzrušit na klitorisu a orgasmus je zaručen.
A co se týče penisu, tak ten vzniká druhotně z klitorisu, takže ženský orgasmus a zvláště ten vaginální, nevznikl druhotně z mužského orgánu.

Odpovědět

Jiří Barták,atd

Pepa z depa,2005-07-09 20:01:41

Stařeček Pagáč řekl,že člověk má pít jak dobytek,ten vždycky ví,kdy má dost/samozřejmě vody/. Chce-li starší muž prodloužit milování a prožívat orgasmus až po ženě,tak pít alkohol v minimálních dávkách /a pokud to protějšku nevadí/.Totiž:někde jsem četl,že maximálně stačí jedno pivo,protože by mohl muž jinak předčasně usnout a zaspat orgasmus,navíc utrpí jeho pověst.

Odpovědět

Jiří Barták-K páchání...

Josef,2005-07-09 10:42:52

Možná Vy ne,ale já i někteří potřebujeme určité mravní vedení,já se řídím Desaterem-i když nepopírám-nejsem svatý.Vlastní mravní zásady-mohou být ošidné jako chůze vysoko nad zemí po laně,když fouká vítr,lehce uklouznete a na zemi někoho rozválcujete,neboli je ve Vašem výchovném vlivu a po létech zjistíte,že jste jej nasměrovali nesprávným směrem.Měl byste se zúčastnit i církevních setkání mladých/třeba v Medžugorji/,nejsou tam pouze fanatici-těch není mnoho,ale spousta mladých,veselých a příjemných lidí.Nezapomeňte,že zapšklé báby formoval život prožitý jinak,než Vy ho prožíváte/dětství ve 2.světové válce,pak jiný tvrdý světonázorový systém,nepřející věřícím,se svými udavači kněží i věřících.Nikdy jsem neřekl,že ateisté jsou hnusnými sobeckými zmetky,ale jen to,že po krvavém seriálu je Vaše nitro ovlivněno jinak,než když stejnou dobu strávíte ve společnosti milých a veselých lidí,bez přemíry alkoholu.

Odpovědět


No vidíte, nakonec se shodneme ;-)

Jiří Barták,2005-07-09 16:09:03

Tedy až na ten alkohol... Každý ho snáší jinak :-) Ale určitě platí staré známé: všeho moc škodí.

Odpovědět


hm

Czert,2006-02-20 17:23:52

Vlastní mravní zásady-mohou být ošidné jako chůze vysoko ........
a proc by mely byt spatne ? Mohou byt stejne dobre/spatne jako desatero.
urcite moralni zasady, jako ze krast je spatne apod. jsou vlastni vsem, jak ateistum, tak vsem druhum nabozenstvi.

Odpovědět

Pan Petr

Josef,2005-07-08 15:18:23

Napojit na Ježíše se může každý-nejenom ti,kdo byli v Jeho jménu pokřtěni.Stačí v Něj uvěřit,pozvat Jej do svého srdce,protože On na naše dvéře klepe a my je máme zavřeny zevnitř,protože tam máme plno balastu,svých vědomých a chtěných prohřešků proti Desateru,svých rádoby důležitých nezbytných zájmů,které nás i zatvrzují proti druhým a potom náš svět vypadá jak vypadá a mnohdy se nám nelíbí v něm žít,saháme po zábavách všeho druhu,staráme se o svůj i cizí orgasmus,ohlušujeme své svědomí ,pachtíme se za pomíjivou duhově zářící mýdlovou bublinou štěstí všeho materiálního druhu,která po zachycení praskne a zbude kapka špinavé vody.Jsme spokojeni se svým materialistickým životem,nebo chceme víc než mají druzí,kterým závidíme a které bychom rádi utopili na lžíci vody?Když se to nedaří,tak je ničíme promyšleně jinak.Celou svoji citovou nádheru předáváme i našim dětem,které jsme si nechali a nezbavili jsme se jich potratem.Omlouvám se všem,na které to neplatí,ale tím víc se,prosím,snažte jim ukázat,že šťastný a dobrý může být i člověk,který uvěřil v Ježíše.Někdy vynechat oblíbený televizní seriál a věnovat ušetřený čas rodině,nebo kdo mají trápení,nebo jsou osamělí/rodiče odsunutí do odkladišť nemocných a nepotřebných,který alespoň napíšeme nebo zavoláme/,nebo lidem postiženým neštěstím,problémy atd. znamená mnoho a nic nás to téměř nestojí.Naučme se chápat jazyk lásky,kterým k nám hovoří naši blízcí,třeby i oni budou lépe chápat a milovat nás.

Odpovědět


K "páchání"

Jiří Barták,2005-07-08 20:13:40

tzv. dobrých skutků nepotřebuji modem ani horkou linku k Ježíši. Stejně tak nepotřebuji Bibli, Korán či Sbíku zákonů ČR, abych pěkně po svém, bez nezpochybnitelné autority pana faráře, pochopil co je dobré/špatné. Ono se totiž nesobecké jednání dlouhodobě vyplácí. Jednou vytáhnu z problémů (třeba hořícího auta) já Vás, podruhé Vy mne. Tím pádem přežiju a mám šanci předat své geny dál. Pokud budete argumentovat např. sebeobětováním se ve prospěch dětí, je to obdobná situace: můj potomek = moje geny.

Mé osobní zkušenosti s křesťany (abych byl konkrétnější - především katolíky) nejsou statisicky významně lepší, než mé styky s ateisty. Spíš naopak - zapšklé nepřející vesnické báby, co stepují každou neděli před kostelem, to je terno.

Sledování TV / trávení času s rodinou nesouvisí s "vírou". Podle této logiky by musel být každý ateista de facto hnusným sobeckým zmetkem a křesťan jeho protipól. Je tomu tak v ČR - nejateističtější to zemi světa?

Leč jednu zásluhu Ježíši přeci přiznám: "Kdož jsi bez hříchu hoď kamenem." - toť skvělá myšlenka. To by si měl opakovat alespoň jednou denně opravdu každý.

Odpovědět

p. Josef

Petr,2005-07-06 14:21:48

Pokud máte přímé napojení na Ježíše, tak zajisté netřeba číst dalších knih. Že vám přijdou zavádějící, se nedivim, to byste jinak psal jinak :-) ale však nemusej všichni dupat stejnou cestou :-) Lidi dokáží špatně uchopit východní i západní náboženství, stejně tak i cokoliv jiného. Je to o lidech. Rozpadlo se i mnoho manželství fanatických křesťanů. Vlivů na orgasmus je samozřejmě hromada, jako na vše. Vše souvisí se vším. Na Alternativní medicínu mrknu ;-) Mějte se!

Odpovědět

p.Petr-nejen pro Káju

Josef,2005-07-06 11:45:31

I když jsem se rozhodl,že končím diskusi,naposled se v reakci na tento článek ozývám,když to neudělal p.Kája.Orgasmus ženy souvisí také s prožitým dnem,vztahy v rodině, na pracovišti,na otrocké oddanosti televizi aj.Možnost jeho zlepšení nevidím ani v lesbismu,homosexualitě,lécích,masturbaci,promiskuitě,ani ve východních naukách.Pokud se to dalo již ovlivnit během vývoje v těhotenství,je možné,jak tvrdí Michio Kushi,jedině správnou výživou.Kdo ji však stanoví pro danou těhotnou ženu?Další možné vlivy-zda dítě vyrůstá v rodině,péče o něj,mezilidské vztahy v rodině,názory matky na muže,atd-dosaďte si sami/100 lidí,100 názorů a odsudků/.K Vašim doporučovaným autorům:Mým jediným Guru-em,smím-li to tak bez Jeho urážky říci,je jedině Ježíš Kristus.Knihy,které mi a dalším doporučujete,musím jedině odmítnout!Jsou podle mého názoru/studoval jsem je/zavádějící.Smutný případ mého přítele RNDr Jiřího K.,který se stal před dvaceti lety nadšeným stoupencem východních nauk.Přednášel na univerzitě,měl dvě chytré děti,manželka-středoškolská profesorka matematiky.Stále více času věnoval studiu esoteriky,prováděl,měl-li čas, i několikadenní meditace,běhemž nichž ho nesměl nikdo rušit,protože jakékoliv jím řečené slovo mu odebíralo nasbíranou kosmickou energii/cvičil vyšší stupně jógy,TM,strava jedině makrobiotická-výběr/.Manželství se mu rozpadlo.Když jsem ho před třemi lety potkal na ulici,byl k nepoznání.Zarostlý,neudržovaný,kruhy pod očima.Marodil téměř rok,stěžoval si na nesoustředěnost,halucinace,bolesti hlavy,děti ho navštěvují,ale on sám o ně nejeví žádný zájem,jsou mu přítěží.Obě studují vysokou školu v místě jeho bydliště.Od té doby jsem o něm neslyšel,zda využil mé rady,nenapsal.Doporučuji Vám další knihu:MUDr Štěpán Rucki-Alternativní medicina.Možná se s Vámi-mými evolučními oponenty,setkám,dožiji-li/a kongres nebude zrušen/, v říjnu v Praze na mezinárodním kongresu o evoluci,na kterou jsou zváni učitelé a také zájemci z řad laiků.Těším se.

Odpovědět

nejen pro Káju :-)

Petr,2005-07-03 17:17:41

.. ano,máte pravdu, o mnoha věcech (prakticky o všech :) se nezmiňuji,za nejasnost se omlouvám, dělám, co můžu :-) Vážně nemohu psát o všem. Jinak ano, tantrismus (označení které vzniklo až dodatečně k praxi a k životu, který vedli obyvatelé staré indie (Harappa, Mohendzo-Daru atd.)ještě před vpádem arijců ze stepí, a dále ústně předávaný..)"vnímá" všechny ženy, jako "bohyně" (přibližně,zkráceno a zjednodušeno;-). No, jsou o tom knihy a internet, nemá cenu rozebírat jednotlivosti a detaily. ˇ

Pokud jste se zajímal o vých. náboženství v 50. letech, tak jen vězte, že od té doby vyšlo mnoho dalších knih. K mému oblíbenému Huxleyemu: mohu Vám jen doporučit si přečíst jeho nejvyzrálejší dílo - Ostrov ;-) (zabralo mu 20let přemýšlení) Je tam i hodně o křesťanství i o tantrismu (maithuna)(mj.i milý prostředek proti nechtěnému otěhotnění;-) a buddhismu. Mělo by se vám to líbit. Jinak k vývoji pohledu na ženu v kontextu západní civilizace doporučuji také anglikánského kněze, filosofa, profesora a "gurua" Alana Wattse a jeho knihu Příroda, muž a žena (bohužel vyprodána). (v angličtině některá díla ne netu).

Nejsem proti křesťanství. Jen nemám rád, když se nadřazuje nad ostatní. Každé má něco.

btw: Nauka člověka nemusí nutně nabádat k lásce bližnímu, a přesto, díky dostupnosti silných zážitků (místo kázání) k tomu vede, dokonce eště lépe, než pro západní svět (a současnou podobu nábotypické moralizování a kázání - to lidi jen "odlidšťuje"(vypěstuje z nich mazané pokrytce). K zážitkům blízké smrti a dalším doporučuji pro rozšíření obzoru Stanislava Grófa (Krize duchovního vývoje aj.) .. ale to už jsme kousek od vědy a Osla, ikdyž to koneckonců už dávno :-) .. ale co dělat, když do těchto sfér věda ještě nepronikla, či zatím nahlíží jen se skepsí ;-)

Přeju hezké den :)

Odpovědět

Petr

Kája,2005-07-02 23:40:31

Říkáte toho mnoho a nejasně,stačí si o tantrismu přečíst na webu,vůbec se nezmiňujete o tom,že tantrismus byl i tajnou naukou předávanou pouze ústně.Všechny ženy byly považovány za bohyně?Jógou a dalšími východními naukami jsem se dosti podrobně zabýval v 50.letech m.s.,zejména z dostupných knih vydaných na začátku minulého století,které byly celkem tabu za vlády jedné strany.Každý vyzvedává svou víru jako jedině pravdivou.Které náboženství vnitřně prosazovalo vždy lásku k bližnímu?V každé epoše se našel nějaký vůdce kryjící se za náboženství,aby dosáhl svých světovládných cílů.O Hitlerovi se učilo ,že je křesťanem-protestantem, ale na konci války Berlín bránilo 1000 asijských obránců-asi z Tibetu/Viz Jitro kouzelníků/.I ateismus je vlastně trochu vírou,že všechno povstalo samo o sobě,atd.Buďte zvědaví,co Vám uchvacujícího přinese k hodnocení ženy nová doba.Rýsuje se,jak se zdá, život bez trvalých rodin a morálních hodnot a zábran,volný sex,vyžití všeho druhu/chléb a hry/, o této možné budoucnosti psali i A. Huxley- V zániku civilizace a další spisovatelé sci-fi.Kdyby jste neměl averzi vůči křesťanství, tak byste se neozval.Jestli správně věříme,dozvíme se na konci života,myslíte si,že zážitky z prahu smrti jsou jen iluzí?Že např Břetislav Kafka byl fantasta a magor,lhář?Že neexistuje informační pole o každém z nás-ze kterého čerpali páter Ferda,P.Pio,Croiset aj ?¨Chcete-li fundovaně psát o křesťanství,musíte jej hluboce,vnitřně poznat.Nenabízí Vám život plný rozkoší,volnosti,které nám nabízí dnešní sekularizovaná doba.Buď blahobytně jako prasátka zažíváme fantastickou i duchovní stravu-zábavy všeho druhu,nebo se honíme za úspěchy ve všem,v sexu,bohatství,prosperitě,máme raději málo dětí,nebo žádné,aby nás neomezovaly,pak lkáme,že se důchodová hranice neustále zvyšuje a vzpomínáme s pláčem předlistopadovou dobu.Řádné zákony bez mezer a dodatků,včetně registračních pokladen,aby mohlo být stanoveno DPH aj-dosaďte si sám,mohly ochránit naše národní hospodářství alespoň trochu před nezaměstnaností.Kdy skončí diskriminace žen-budou šťastnější,když půjdou z náruče do náruče,nebo když jim bude přiznána plná rovnoprávnost ve mzdách,v politice,atd?Na děti,trpící rozvody celkem nikdo nemyslí,nelitujeme potracených dětí,které mohly být cennou devízou budoucnosti-spíše pláčeme nad opuštěnými kočičkami a pejsky,které nemají domov.Že mnoho dětí žije v dětských domovech,nebo mají několik rodičů- nás nevzrušuje,pokud to není zrovna náš problém.

Odpovědět


hmmm

Czert,2006-02-20 17:09:28

Na děti,trpící rozvody celkem nikdo nemyslí
A co deti trpici v nefunkcnich maznelstvich ?
nelitujeme potracených dětí,které mohly být cennou devízou budoucnosti-
ale stejne tak by mohly byt jeho pritezi
spíše pláčeme nad opuštěnými kočičkami a pejsky,které nemají domov.Že mnoho dětí žije v dětských domovech
asi proto, ze je rozdil mezi psem a ditetem. Pes neni tak casove a financne narocny jako dite.
nebo mají několik rodičů- a ty deti jsou tim nejak spatne ovlivneny ? Jak ?

Odpovědět

Poznamky (nejen) pro Josefa

Petr,2005-07-02 18:30:12

Hned na počátku z-opakuji, že mě velmi těší posun v křesťanství v otázce vnímání ženy a sexu. Nicméně je nutno říci (a křesťani by si to měli přiznat a uvědomit!), že jde v podstatě o zcela nový jev a názor v křesťanství (z pohledu jeho 2000-leté historie!!!). Každý, kdo kdy něco četl z historie křesťanství (a západní kultury), tak ví, jak se tento pohled na vnímání ženy v průběhu času drasticky změnil (a to mj. díky vlivu východních "náboženství", přes "rytířský kult zbožňování ženy"). Na počátku křesťanství a minimálně po dalších 15 století nešlo vůbec o rovnoprávnost!- spíše byla žena (i sex) vnímána jako ďáblův nástroj, či přinejlepším jako nutný prostředek k naplnění příkazu milujte se a množte se.
Mnou zmiňované "woman friendly" "náboženství" nevnímají samozřejmě ženu jako madraci, či stroj na děti, ale právě naopak! Naprostý nesmysl od vás, Josefe! Například zmiňovaný tantrismus dávno před kristem(!)(třeba již před 4000 lety)vnímal ženu jako Ženu, jako bohyni. Ostatně stejně tak i naprostá většina přírodních náboženství, pohanských a šamanských tradic. Čili (nejen) v tomto je patriarchálně založené křesťanství naopak neuvěřitelně pozadu!!! (včetně té vaší "pohádky" o Bohu,co měl ooo takovou úctu k ženě, že nebyl počat v muži, ale dokonce v ženě, .. jak neuvěřitelné a krásné :-)))

... je to neuvěřitelné, tenhle křesťanský imperialismus :-/ .. naštěstí se i v této otázce již po nějakou dobu blíská na lepší časy ;-)

Nemám nic proti křesťanství, jen mě fascinují tyhle převrácené řeči a nekonečné vyzdvihávání křesťanství nad jiná náboženství (viz. prakticky celý váš text)(např. podle jakého hlediska jste přišel na to, že "jedině křesťanství prohloubilo a praktikovalo lásku k bližnímu" ... co je to ,s prominutím, za keci?)

Jo, a je pěkné,že lze v Bibli nalézt i texty "chovající úctu k ženě" - škoda jen, že byli (jako i jiné texty)v praxi téměř po 2000 let víceméně přehlíženy :-/

Odpovědět

Jiří Barták

Kája,2005-07-02 15:29:34

Zastáváte se jakékoliv antikoncepce,nebo kontroly porodnosti/potratů/,nebo jste pro eutanazii-protože jsou vysoce morální a nezbytné? Metoda neplodných dnů nezanechává na ženě zdravotní následky a má solidní účinnost a je zdarma.Která umělá dlouhodobě užívaná chemická antikoncepce ženě nezpůsobí problémy-v kombinaci s jinými léky,kontaminovaným jídlem a nápoji,vonícímí a čistícími prostředky v domácnosti,nadužívanou kosmetikou,dezodoranty,kdoví čím ošetřeným levným oblečením a obuví,atd?Chemie je všude kolem nás!Matka Tereza-nemýlíte se vědomě,že by neusnadňovala umírání lidem alespoň soucitem,péčí,kterou nikdy neměli-zvláště když umírali pohozeni,v bolestech,nejenom tělesných-které nikdo netlumil?Nedala jim život,tak jim ho nesměla brát!Co my děláme pro lidi,kteří trpí samotou,zejména v hodině smrti-dáme je do ústavu,vždyť tam je nejlepší péče a my můžeme v klidu jet na vytouženou dovolenou!Každý jednou zestárne a bude na obtíž-všem a vším!Myslíte,že ustarané,unavené sestry,se svou rodinou,svými problémy/poničená páteř od manipulace s metrákovými ležáky/na všechno stačí,ba co dím- lehce dvanáctihodinové směny proskotačí a jdou večer do baru?Jan Pavel 2 a jiní papežové vždycky byli trnem v těle dnešnímu sekularizovanému odlidštěnému světu/vyžadujícímu jako malé dítě stále nové zábavy,ať to stojí co chce/,jenom proto,že stáli na straně života a bránili jej,zejména nenarozené děti.Bojíme se toho,že nenarozené dítě bude jenom na obtíž našemu hamižnému životu,nebo že nás v mnohém předčí?Pak se nedivme,že budete chodit do důchodu v 65,kolik Vám zbude let,sil a elánu na dožití?Vím,byl by nás o milion víc,ale byli by to jen samí protivci?Byli by v produktivním věku,možná že ti zmizelí,nepoznaní by nebyli jen na obtíž!Žehráme na Romy,přistěhovalce zbytečně.Bude se za 100 let mluvit česky?Jací dospělí vyrostou z našich vnuků vychovaných počítačovými hrami,televizí,partou,protože na ně nemáme čas.Snažme se,abychom Nobelovky dostali i my za lepší činnost/jakou?/ než Matka Tereza.Třeba i zákony by byly lépe vymyšlené.

Odpovědět


Konečně s Vámi mohu v něčem souhlasit ;-)

Jiří Barták,2005-07-08 19:16:06

Totiž v hamižnosti. Západní civilizace, tolik hrdá na svoji vyspělou demokracii, lidská práva, vysoký HDP etc. opravdu dojede na nenasytnost a ženskou emancipaci (nízká natalita). Převálcuje nás "kultura" přistěhovalců se zcela jiným hodnotovým žebříčkem. Pevně doufám - je mi 25 - že se toho nedožiju.

Ad euthanasie: před lety jsem byl docela vážně nemocen. Člověka pak napadne ledacos; třeba: krucinál, jestli se můj stav bude ještě zhoršovat, jako ležák skončit nechci... Tenkrát jsem si v té věci udělal jasno. Má smysl tu fyzicky i mentálně nemohoucí "strašit" do sta? Jaký budu mít názor za 40 let, to nevím. Nemohoucnost je ale krajně nedůstojná - už aby páni vědci vymysleli nějakou pilulku, která zlepší kvalitu života na úkor jeho délky. Myšleno lehce (ale jen lehce) ironicky ;)

Co se týče antikoncepce, nejsem gynokolog, leč pokud je mi známo, žádné závažné zdravotní komplikace se při užívání HA zdravou ženou neprokázaly. Je jen dobře, že mi Vy, pan farář, Adolf či čínský soudruh nemůže nakázat kolik potomků mám mít, jak často či v jaké poloze souložit - nesouložit ;-) Stát by měl mladým rodinám poskytovat daňové úlevy, tak to vidím a rozhodně tytéž výhody neposkytovat teplým (v tom spolu asi rovněž budeme zajedno). Rozhodně by se ale neměl plést do věcí, po kterých mu nic není.

Odpovědět

Nejen pan Petr

Josef,2005-07-02 08:59:35

Myslím,že i mnozí nekřesťané by si měli uvědomit: žena není matračkou,ale Ženou.V době před 2000 lety byly ženy ve všech kulturách/mimo kněžky/brány jako něco nízkého,což více méně platí dodnes/včetně platové aj pracovní diskriminace-včetně poslaneckých a vládních míst/.Vím,budete se coby ateisté či východověrci smát,ale Bůh měl takovou úctu k ženě,že se stal dítětem v jejím náručí.Čtěte i Nový zákon,podrobně,prosím,o postavení ženy v křesťanství/i když Pavel možná podle Vás-nadřazuje muže nad ženu/,ale chce,aby ji měl v úctě a lásce.Východní náboženství jsem dosti studoval,nepopírám,že se mi celkem líbila.Ale jedině křesťanství prohloubilo a praktikovalo lásku k bližnímu/např v dnešní době-Matka Tereza sbírala odhozené děti,nebo staré rodiče se smetišť,kde je ohryzávaly krysy,nebo umírající z chodníků,kterých si nikdo nevšiml-vždyť kdožví,za jaké prohřešky z minulého života umírající pykají!V příštím životě budou třeba králi!Ale zkuste tam kopnout krávu,když Vám neuhne z cesty!/.Všichni na konci života uvidíme,co jsme dělali špatně z Božího hlediska,pocítíme na vlastním těle,co jsme udělali druhým-veškeré formy nelásky,včetně potratů a sami se rozhodneme,kam budeme patřit po celou věčnost,jestli budeme litovat všeho zla,nebo zda pyšně odejdeme mezi sobě rovné.Stejným osobním soudem procházejí i ateisté a jinověrci.Můžete se do své smrti smát mé naivní hloupé omezenosti,je to Vaše věc!Máme všechny ženy,které jsme v životě vystřídali- v úctě,nebo si na ně,na své sliby jim, nevzpomeneme,ani když jdeme na wc?Hledáme u partnerek jen náš či jejich orgasmus?

Odpovědět


Vámi opěvovaná Matka Tereza

Jiří Barták,2005-07-02 13:44:15

odmítala nejen plánované rodičovství (brojení proti potratům z morálních důvodů více/méně chápu, antikoncepci, zvlášť v indických, či afrických podmínkách rozhodně ne), ale třeba i "drogy" - léky tlumící bolest. A to i v posledních stádiích smrtelných chorob. Tato žena je pro mne stoprocentním příkladem cesty do pekel dlážděné těmi nejlepšími úmysly. Nobelovku by ode mě rozhodně nedostala. Podobně zesnulý papež Woltyla/Jan Pavel II.

Odpovědět


zajimave

Czert,2006-02-20 16:55:18

V době před 2000 lety byly ženy ve všech kulturách/mimo kněžky/brány jako něco nízkého,což více méně platí dodnes/včetně platové aj pracovní diskriminace-včetně poslaneckých a vládních míst/.
Hmmm, a ze se to krestani nijak nesnazili zmenit - hlavne v dobe kdy mely nejvetsi moc - ve stredoveku.
Tak zadny krestan plamene nebojoval proti slechtickemu pravu prvni noci, naopak, vyzyvali sedlaky k poslusnosti vuci panu, vsak buh vam to po smti vynahradi!
,jestli budeme litovat všeho zla,nebo zda pyšně odejdeme mezi sobě rovné.
Radsi odejit hrde do pekla a byt pysny na to, co jsem povazoval za dobre, nez kvuli vyhodam se shrbit.
To uz delali krestani - lezli do KSC kvuli vyhodam.

Odpovědět

Žasnu nad touto diskusí

K.,2005-07-02 02:50:53

která se alespoň z mého nezasvěceného pohledu nováčka na těchto stránkách z 90 procent vůbec netýká výše uvedeného článku :-O

Odpovědět

nepokrytecka "naboženstvi" pro Josefa

Petr,2005-07-01 18:23:13

... tantricka joga(tantra) a jeji japonska obdoba (schingon), taoisticke praktiky, tibetsky budhismus diamantove stezky)a snad i jine, dalsi ;-) .. rozdil s krestanskou praxi za poslednich 2000let je nemeritelny :-)) (btw: uryvky z Bible - pisne pisni a pod. - je dobre, ze si toho konecne i nekteri krestani postupem casu vsimli a prestaly vnimat zenu ci sex jako dablovo pleme ci podobne ) :-))

Odpovědět

Je neštěstím,

vacmi,2005-07-01 16:28:17

když někdo míchá ideologii do racionálního myšlení, a víra je ideologie, ještě jsem nepoznal věřícího, který by připustil, že jeho víra je zpochybnitelná, ale každý ateista, se kterým jsem se setkal připouští, že vše v co věří je poznáním zpochybnitelné a to je podle mne rozdíl mezi ideologií a racionálním myšlením (řečeno zjednodušeně). O útisku žen hlavními náboženskými ideologiemi není pochyb.

Odpovědět


Mluvíte mi z duše!

Jiří Barták,2005-07-01 18:59:38

Souhlasím. Taky nemohu se stoprocentní jistotou vyvrátit existenci Boha/bohů/něčeho, co se nedá matematicky vysvětlit; to prostě na základě současné úrovně vědy nejde.

Věřící to vidí jinak: existenci "své verze" (křesťanského/muslimského/židovkého...) Boha považují za nezpochybnitelný fakt. Uvedu děsivý příklad: jedenáctiletý chlapec (příbuzný) se mě ptal, proč s nimi nejdu do kostela. Z lakonické odpovědi "Protože si myslím, že žádnej Bůh není" byl doslova šokován. Ten kluk není nijak retardovaný; jen mu rodina záměrně dávala klapky na oči. Ano, i tohle je ještě na Moravě možné. Nečekal bych od něj hluboké znalosti evoluce etc., leč on prostě na prahu puberty nevěděl, že existují nějací ateisté! Hrůzou mi vstávaly vlasy na hlavě - ve svém věku je již prakticky bojeschopný. A to jsme ve Střední Evropě. Co teprve dokáže s mladým klukem náboženská vymejvárna někde na Středním Východě...

Odpovědět

Jiří Barták

Pepa z depa,2005-07-01 00:15:01

Nechtěl bych být na konci života/kdy si budu hezky prožívat film svého života od začátku,-kdy pocítím,jak se měli Ti,kterým jsem ublížil/,v kůži těch,co např upalovali astronomy.Myslíte,že ti,kdo se dopouštějí násilí na druhých z jakékoliv příčiny,že jsou za odměnu vzati do nebe?

Odpovědět


Pokud

Jiří Barták,2005-07-01 18:38:46

a) Bůh existuje

a

b) je "spravedlivý", tak jak to chápe soudobá západní morálka

pak

c) rozhodně ne.

Jenže ti lidé tenkrát ve středověku (většinou) věřili, že konají správnou věc. To je ta hrůza ideologií, ať už jsou náboženské, rudé, hnědé, zelené či v sukních.

Bylo by fajn, kdyby výše popsaný Bůh existoval. Ani ne tak pro kvůli nebi, ale pro existenci pekla. Jenže já jsem přesvědčen, že není. Ale je to škoda.

Odpovědět

lidi, vzpamatujte se :))

SM,2005-06-29 09:07:53

1. naučte se číst
2. milujte svý bližní
3. nepodceňujte ženskej orgasmus
3 a 1/3. pusťte si South Park

Odpovědět


Nebo Simpsonovi

Jiří Barták,2005-06-29 19:54:32

;-)

Odpovědět


jako ok,

SM,2005-06-30 16:33:36

ale spíš starší epizody. nový už nejsou, co to bejwalo :)

Odpovědět

Chromozomy nebo geny hehe

Hehe,2005-06-28 17:38:33

protože genomy samců a samic jsou až na geny determinující pohlaví naprosto shodné, projevuje se přírodní výběr jednoho pohlaví i na pohlaví druhém.

Autor mel predpokladam na mysli chromozomy ... rekla bych ze 2 geny je malo :)

Odpovědět


hehe nene

SM,2005-06-29 09:03:23

Nikoliv, autor není zase až takovej dement a měl na mysli přesně to, co napsal. A o žádných DVOU genech tam nic není, mimochodem :)))

Odpovědět


vygoogli/vyosluj si třeba imprinting

Jiří Barták,2005-06-29 19:53:39

;-)

Odpovědět

Kamil-pěkně stará...

Pepa z depa,2005-06-27 23:42:51

Doufám,že Vaše knihy nejen o morálních ponaučeních se budou také překládat do všech jazyků světa nejen po 2000 let,ale že budou stále mít co lidem říct.

Odpovědět

Kamil-Pěkně..

Pepa z depa,2005-06-27 23:34:20

Doufám,že knihy nejen o morálním ponaučení ,které jste napsal,budou s úctou nejen po 2000 letech číst ve všech jazycích světa a jako nejvzácnější poklad uchovávat pro další pokolení.

Odpovědět


To sotva: věda stojí na pochybnostech, na logice

Jiří Barták,2005-06-29 19:50:41

a vyžaduje důkazy pro svá tvrzení. Pak může vzniknout nějaká obecně platná teorie (která je považována za platnou tak dlouho, dokud ji někdo na základě pečlivého výzkumu nevyvrátí/neupřesní - sotva tedy 2000 let).

Náboženství a "víra" jsou napopak založeny na nezpochybnitelných dogmatech. Proto také církev pálila astronomy - věřili, že jejich poznatky odporují "Písmu" (zda tomu tak opravdu bylo nebo ne je na jinou diskusi).

Srovnáváte nesrovnatelné.

Odpovědět

Duke,To jsme...

Kája,2005-06-27 22:36:05

Úvod měl správné znít:Chtěl bysem naznačit,... .Máte harmonickou,nenudnou,bezproblémovou rodinu,perfektní,stálé zaměstnání se spřejným šéfem,vilu,auto,bazén a vše,na co si můžete vzpomenout?Myslím,že orgasmus nezáleží jen na genetickém vybavení,ale je celá škála možností,jak ho pravidelně nemít.Myslím,že opravdově hluboce věřící mají hluboký niterný vztah ke svému partnerovi a že si pohlavní styk dokáží hezky prožít.Vy jste věřící,že jste takoví odborníci na orgasmus?Zajisté máte v malíčku Katechismus katolické církve,určitě jste si nechali sporné věci vysvětlit fundovaným knězem.

Odpovědět


Go go

Jiří Barták,2005-06-29 19:42:15

Polsko čeká! :-D

Odpovědět

Duke,To jsme...

Kája,2005-06-27 22:12:48

Chtěl jsem naznačit,že ženy utahané prací a domácími starostmi a povinnosti,jejichž manželé se snaží vydělat na rodinu,nebo třeba i oba nemají práci-Vy se domníváte,že orgasmus je u obou partnerů samozřejmostí?Máte Vy,oba partneři-chuť po zbabraném,nebo násilím oplývajícím filmu náruživou chuť k milování?Nebo si dopijete pivko a dáte si indický způsob milování/necháme to na jindy/ ?

Odpovědět

Dwarf-Vy antikristi...

Josef,2005-06-27 22:11:20

Já nikomu nekážu,jak má vést diskuzi,to záleží na každém z nás!Ani nesvolávám na Vás Boží pomstu,je mi jen líto,že evidentně,bez skrupulí -kdokoliv z Vás,brojíte proti projevům víry v Boha,aniž byste hledali k Němu cestu,třeba studiem náboženské literatury/nebo na internetu/- bez předpojatosti,nebo třeba týdenním zájezdem/mě samotnému hodně pomohl nejenom zážitek umírání,ale i návštěva Medžugorje/ na náboženské místo,ale ne zájezd spojený s rekreací u moře s následujícím půldenním pobytem v náboženském středisku!Díky,Kájo,za podporu!

Odpovědět


Slyšeli jste slovo Boží

Jiří Barták,2005-06-29 19:40:09

Bohu díky! :-D

Já tu literaturu studoval; i do kostela chodil (než jsem dostal vlastní rozum a celé mí to nezačalo připadat trošku přitažené za vlasy). Pravda je taková, že nikdo neprolil tolik krve ve jménu lásky k bližnímu, jako křesťané. Čert vem, že teorie Genesis je úplně mimo; co se týče hodnot suma sumárum: některé myšlenky v Bibli (hlavně Novém Zákoně) jsou hodné k zamyšlení, leč v praxi většinou neaplikovatelné. Uvedu příklad: pokud tleskáš Vatikánu za jejich boj proti kondomům v AIDS promořené Africe, jsi tmář a magor a za nějakou nepodepsanou publikaci se neschováš.

Odpovědět


Barták je evidentně mimo.

Ccecil,2005-06-30 14:28:37

Chápu, proč dostal vlastní rozum a do kostela přestal chodit. Je totiž líný a vůbec nic nepochopil. Svůj omyl pak zevšeobecnil a "pochopil" v jeho světle výhody ateizmu. Jeho věc, pokud se ale nebude do těch co "nepochopili" navážet.

Mimochodem lidé co mají na rukou krev a upalují ostatní jsou právě ti co "pochopili po svém" ať už se skrývají za víru nebo ateizmus.

Odpovědět


nechapu

Czert,2006-02-20 16:41:22

proc mu nadavate do lenochu, kdyz zacal myslet a prestal prijimat dogmata.
Lenost je prejimat jine nazory bez premysleni, myslet a premyslet o nic, co je na nich dobreho a spatneho - to urcite lenost neni.

Odpovědět

Duke,To jsme...

Kája,2005-06-27 21:58:13

Chtěl jsem naznačit,že ženy utahané prací a domácími starostmi a povinnosti,jejichž manželé se snaží vydělat na rodinu,nebo třeba i oba nemají práci-Vy se domníváte,že orgasmus je u obou partnerů samozřejmostí?Máte Vy,oba partneři-chuť po zbabraném,nebo násilím oplývajícím filmu náruživou chuť k milování?Nebo si dopijete pivko a dáte si indický způsob milování/necháme to na jindy/ ?

Odpovědět

Dane

Kája,2005-06-27 21:49:09

A Vy se svými neurvalými výpady a zesměšňováním náboženství jste beránky!Věřím,že stejně hrdinně byste napadali třeba Islám,či jakékoliv jiné světové svými věřícími proti zesměšňování oddaně chráněnéná náboženství anebo vytáhnete hrdinně v zahraničí do boje třeba za práva homosexuálů,nebo v budoucnu za práva jakékoliv opomíjené menšiny,možná,že o Vás ještě uslyšíme.

Odpovědět


Tak teda:

Jiří Barták,2005-06-29 19:15:53

Jsem ateista. Ze zájmu jsem si přečetl Bibli i Korán. Obě tyto knihy jsou nenávistné (v prvním případě zvlášť Starý zákon), Korán asi víc. Muslimy mám tudíž v lásce ještě méně než křesťany a čím méně jich v ČR bude, tím lépe. Ať žije politická nekoreknost! Máš cos chtěl ;)

Odpovědět

Antikřesťanští bojovníci,

Josef,2005-06-26 20:56:08

můžete mi sdělit,která nepokrytecká náboženství-kromě Indie/Kámasutra/ se zabývají ženským orgasmem a jeho zdokonalováním?Mám dojem že u Vás,antikřesťanských autorů dochází k orgasmu hlavně tehdy,když můžete diskreditovat křesťanství,protože toto ční jako pevná,nevyvratitelná morální skála uprostřed dravého proudu uvolněné a sekulární morálky mající na zřeteli jen vlastní uspokojení bez ohledu např na děti trpící rozvody rodičů,vychovávané po rozvodech několika následujícími rodiči,pochybnými vzory televizních filmů,počítačových her,příkladů dospělých kolem sebe,samotou či partou.Co z takových dětí vyroste?Kolik procent partnerů žije dnes nesezdáno z různých důvodů,aby měli volnost,případně nedošli o různé sociální dávky,jedině homosexuálové se přou o svá práva.Já se toho nedožiji,ale Vy budete mít ve stáří problémy,protože pokud nezemřete na přenosnou chorobu,získanou nezřízeným životem,Vaši potomci budou řešit nerudovské dilema-Kam s ním?Domov důchodců,eutanasie,ošetřovatelská péče,či nemocnice,kde podobných ležáků,vyžadujících péči a vlídné slovo budou mít nespočet!Vždyť zdravotní sestry jsou většinou vdané,mají rodinu,své problémy a když mají manipulovat s metrákovými ležáky několikrát denně 12 hodin,myslíte,že večer odcházejí odpočinuté do domácího ráje?Četl jste vlastně Nový zákon,nebo hodnotíte náboženství podle vžitých a vlastně přežitých dogmat nedávné minulosti?Budete umírat stár a sytý dnů,zanecháte u pozůstalých lítost,že jste je opustili?Jaký morální kodex je pro nás podle Vás nejvýhodnější a nejsprávnější?

Odpovědět


To už jsme se dostali

Duke,2005-06-27 09:00:19

od genetického založení pro ženský orgasmus o kterém pojednával článek, až k jakési "výhodnosti morálních kodexů". Bravo! Myslím, že k tomu není třeba dalšího komentáře.

Odpovědět


!!!???

Dane,2005-06-27 10:21:33

Nevím, kde berete pořád ty křesťany, já tu pořád vidím jen agresivní a demagogickou katolickou propagandu!

Odpovědět


Vy antikristi!

Dwarf,2005-06-27 12:38:48

Chybí snad už jen plamenný meč v ruce!

Odpovědět

Krestanstvi a sexualita

Pepan,2005-06-25 12:53:29

Ackoliv clanek je pekny a poucny, musim se ohradi vuci autorove neustalem kritizovani krestzanu a krestanske viry. Myslim ze pan autor jeste nevybredl z komunisticke demagogie vuci krestanstvi. To co on kritizuje se jmenuje puritanstvi, a nema s krestanstvim nic spolecneho. Kdyby se podival do Bible, ktarazto je zakladem krestanske viry, zjistil by ze se k sexu stavi velice otevrene (Píseň písní), a nabada muza aby milovaly sve zeny (Efezským 5. 25-33), tesily se z jejich krasy(Přísloví 5:18-19), a jeden duhemu se neodpiral (1 Korintským 7:4-5). Priste, nez budete neco hanit, radsi se o tom lepe informujte.

Odpovědět


pekne stara publikace

Kamil,2005-06-26 20:43:09

Vy se ridite radami knizky, ktera byla napsana pred 2000 lety (jiste, jak ktera cast), kdyz nektere knizky z biologie ci fyziky stare 30 let jsou beznadejne zastarale? No potes koste.
Ah zapomnel jsem, moralni ponauceni prece nestarnou, nebo ano?

Odpovědět


Sam jste si odpovedel...

Pepan,2005-06-28 23:39:06

:o)

Odpovědět

tento prispevek ingnorujte.

machr,2005-06-23 22:21:46

patri do jineho threadu. zdejsi system zarazovani funguje velice 'zajimavym' zpusobem.

Odpovědět


Grrrrrrrrrrrrr

machr,2005-06-23 22:23:14

tenhle prispevek patril do threadu pod 'typicky zenske'.

jeste jeden spatne zarazenej prispevek a du se vobjesit. a budete me mit na svedomi!!!!!!!!!!

Odpovědět


Musíš se ještě hodně učit machře

Dwarf,2005-06-24 07:42:41

než se "vobjesíš".

Odpovědět

typicku zenske!

machr,2005-06-23 22:19:19

zenskem de o tech par hodin pred tim prave proto, ze nemaji orgasmus a kdyz uz ho maj tak stejne nestoji za nic.

Odpovědět

Typicky mužské!

bonobo,2005-06-23 11:39:45

Nejde o orgasmus, ale o těch pár hodin před tím :-)). Vážněji: tvrdé ruce přírodního výběru by měla (musí) podléhat vzrušivost – testoval to již někdo ?

Odpovědět


typicky zenske!

machr,2005-06-23 22:21:00

zenskejm de o tech par hodin pred tim prave proto, ze nemaji orgasmus a kdyz uz ho maj tak stejne nestoji za nic....

Odpovědět

%

ondrej,2005-06-23 08:42:43

Jsem si vzpoměl na jeden film s Leslie Nielsenem - když se tam rozcházel se ženskou: "A ten orgasmus, ten jsem jenom předstíral!"

Odpovědět

...

machr,2005-06-22 23:52:00

> Vlastně až zase tak moc ne, pro mnoho křesťanů i jiných podobných existencí je slovo orgasmus něco mezi nadávkou a kletbou a žena zase něco mezi pokojskou a robotem na plození dětí...

- bullshit. ale neminim se hadat. tenhle server proste upada. informace obsazene v tomhle clanku by se dali shrnout do dvou vet a aby bylo o cem psat, tak se zbytek clanku doplnil tlachanim o krestanech....

no, ale dokud vam to lidi zerou a sype to prachy, tak proc ne, ze?

Odpovědět


Ale co tě nemá

Dental,2005-06-23 07:46:08

Nic po ránu nepotěší tak, jak šťouchnutí do fanatiků. :o))))

Jen tak dál!

Odpovědět


coze?

Ag,2005-06-23 07:55:52

krestan = fanatik?
kde to jsem???

Odpovědět


Nemyslím si že osel upadá,

Dwarf,2005-06-23 08:36:26

tento článek je výborně napsaný. Blahopřeji autorovi a těším se na jeho další příspěvky. Bohužel se v hodnocení článku objeví i hodnocení různých radikalistů, takže rating asi nebude vysoký...

Odpovědět


fanatik

balky,2005-06-23 09:10:58

Nie kazdy krestan je fanatik, ale ten co takto reaguje na pomerne neinvazivny clanok je asi dost divny

Odpovědět


.

ren00r,2005-06-23 13:27:55

uplne suhlasim s balkym...nechapem co sa s oslom poslednych par mesiacov deje, ked si pri kazdej prilezitosti musi rypnut do krestanov (a nie ze nie...si tie clanky aspon po sebe precitajte)

Odpovědět


hehehe

SM,2005-06-23 13:42:57

Nejsem si tak úplně jistej, jestli ten pravej problém pisatele je to, že nejde o hutnej nekomentovanej výcuc :) Ale je to úplně jedno, lidi to zjevně žerou, tak klídek :)

Odpovědět


Předmět výzkumu?

Ccecil,2005-06-23 21:23:58

V naší společnosti je IN rýpat do křesťanů. Oni totiž blbečci hodní to budou tolerovat. A když se někdo ozve?.... prostě fundamentalista.
Mimochodem zmínka o křesťanech není ani vtipná, ani poučná, ani k věci a už vůbec nesouvisí s se snahou něco zdělit, stějně jako délka autorova penisu s touto skutečností nemá co dočinění. Nebo snad vynechání iracionálních poznámek by článek zkrátilo a mělo by to jistou nevhodnou vypovídající schopnost?

Odpovědět


.

machr,2005-06-23 22:17:48

Parkrat tady zaznem nazor ze krestan = fanatik. Podle me to neni pravda. Jiste, najdou se mezi nima fanatici, ale ti se najdou v kazdy komunite. A pochopitelne i anti-krestan muze byt fanatik. Coz si myslim o autorovi clanku.

Odpovědět


machře

Dwarf,2005-06-24 07:47:47

Co si myslíš o autorovi článku je Tvoje věc. On napsal článek, podepsal se pod něj a za tím si stojí, tak co? Jsou to jeho názory na které má právo.

Odpovědět


replies

SM,2005-06-24 16:39:32

Fakt, lidi, podle mýho i podle některých zdejších reakcí je největším problémem pánbíčkářů (krom toho, že neumí číst), že se berou moc vážně. Ehm pardon, VĚTŠINY pánbíčkářů a VĚTŠINOU moc vážně. Erica Cartmana na Vás!!! Terapeutický rýpaní je pak prostě povznášející, mám fajn pocit z dobře vykonané práce, takže díkec :)
Pozorný čtenář jistě odhalí, že fanatik SM rovnici křesťan = fanatik neuvádí, i když se domnívá, jistě subjektivně, že mezi vyvolenejma bude obecně víc fanatiků než mezi zatracenejma.
PS: Pokud jde o můj penis, tak snad s křesťany opravdu nemá nic společnýho, proboha - pokud ty Ccecilovy logický vazby luštím dobře :))))))

Odpovědět


jo

machr,2005-06-24 22:42:46

> Co si myslíš o autorovi článku je Tvoje věc. On napsal článek, podepsal se pod něj a za tím si stojí, tak co? Jsou to jeho názory na které má právo.

- pravo na nazor ma. a ja mam zase pravo mu sdelit, ze je jeho nazor uplne mimo.

Odpovědět


Ten drobný rozdíl,

Dwarf,2005-06-27 08:14:40

který je jistě pod Tvou rozlišovací schopnost, je, že se pod svůj článek podepsal!

Odpovědět


Podivení

Dwarf,2005-06-27 09:06:10

Nevím proč to příspěvky neřadí chronologicky (nebo aspoň bez toho "chrono" ;-)

Odpovědět

Team America

Kamil,2005-06-22 21:58:37

Vzpomnel jsem si pri cteni tohoto prispevku na film Team America, ktery trefne paroduje zemi pokrytcu a krestanskych chudaku. Prave tam doslo k (oralnimu) sexu mezi dvema muzi za ucelem ziskani jednoho z nich pro vojenskou akci -- vyborne.

Odpovědět


jako jo ...

SM,2005-06-23 13:47:08

jenom škoda, že tenhle biják Parker a Stone nedotáhli... Mohlo to bejt ještě mnohem vypečenější :(

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz