Němečtí aktivisté přitvrdili  
Přívrženci správného přístupu k přírodě uspořádali v uplynulém týdnu řadu akcí. Jednou z nich byl jakýsi "happening" na experimentálních pozemcích, na nichž se testují geneticky modifikované plodiny.

 

Zvětšit obrázek
Cyanofycin je kopolymer kyseliny asparagové a argininu. Není to látka neznámá ani nepřirozená. Známe ji již od roku 1887 a je součástí buněk většiny sinic a některých bakterií, kterým slouží jako zásobárna dusíku. S cyanofycinem se uvažuje jako slibnou látkou ve farmaceutickém průmyslu i jako polymerem nahrazujícím některé plastické hmoty.

Vlastně pěstovaly, protože 9. července komando zakuklenců na severu Německa, nedaleko Rostoku u osady Gross Lüsewitz,  přemohlo pepřovým sprejem hlídače a zlikvidovalo pozemky s rostlinami brambor a pšenicí. Obilnina se provinila genem navíc, který ji měl chránit proti houbovým chorobám. Rostliny bramboru zase obsahovaly cyanofycin, s nímž se uvažuje jako látkou nahrazující a vylepšující plasty. Paradoxně tak vzala za své snaha přípravit organické, levnější a biodegradabilní plastické hmoty a osivo, které není třeba stříkat rakovinotvornými fungicidy.

Zvětšit obrázek
Testovací políčko u Gross Lüsewitz, po návštěvě aktivistů. (Kredit: Spolkové ministerstvo pro vzdělávání a výzkum, Německo).

O dva dny později se aktivizovalo i na pozemcích v Sasko-Anhaltsku. Tam zlobě přívrženců organického způsobu hospodaření kromě brambor neunikla kukuřice odolnější proti škůdcům. Kromě práce výzkumníků, která tím přišla vniveč, tato kratochvíle stála daňové poplatníky v přepočtu zhruba šest milionů korun. Šlo totiž  především o státní výzkum. Oslepení hlídači nikoho nepoznali a nikdo nebyl zatčen ani potrestán. Mluvčí Strany zelených se nechala slyšet, že akci neschvaluje, ale rozumí ji.


Pokud se nám podaří získat další informace, článek doplníme.


  __________________________________________________________
Komentář Tomáše Krčka
Na rozdíl od většiny čtenářů Osla žiji v Německu už více než třicet let a tak mne při čtení článku nenapadají odvádění debaty na současnému českému režimu milé pole, nýbrž kromě bezmocné zuřivosti nad současným stavem Německa, kterou článek evokoval, se točí mé myšlenky kolem příčin současného stavu, které by mohlo (i když tomu nevěřím) být poučné pro vlast mého mateřského jazyka. Vše, co se děje v ČR má jisté zpoždění za stavem, který v Německu už dávno je, protože „nejlepší z nás“ vždy jen „opisovali“ a kopírovali cizí mustry. Někteří jsou k tomu povinováni „vděkem“, někteří jsou zcela zřetelně na výplatních listinách institucí, které mají zájem o ovlivnění orientace české – nejen ekonomické a technologické – politiky.

Co se to tedy v tom Německu děje? Současný stav má mnoho příčin, všimnu si jen pár, které považuji za nejvíce relevantní. V prvé řadě je to vliv medií. Dračí setba neustálé hysterizující masáže na všech úrovních a ve všech druzích mediálního působení nese dnes výsledky. A ta nikdy nekončí, naopak se stupňuje. Ne, že by lid „sežral“ vše, jak se mu podává, jde především o techniku ovlivňování. Jde o zavedení tzv. „signálních slov“, která pak už dále konají svou práci. Jsou totiž orientovaná na ty vrsrvy, které nechtějí nic moc pořádně vědět, především proto, že tomu nerozumí, ale protože jsou vůči mnohým skutečnostem kriticky naladěni, jsou nutkáni svým pocitem nutnosti positivní změny „konat dobro“. Lidé se za normálních okolností nepokoušejí pohlédnou za kulisy, protože k tomu nemají dostatek času a příležitostí a především informací, protože ty jsou „v majetku medií“. Kruh se uzavírá, nejen nekritický prosťáček, ale i kritický duch je vláčen tam, kde ti, kteří ovládají media, předem určili. Tak je to v principu, na vysvětlování detailů této techniky ovládání zde není místo ani čas.

Jiná věc je působení celého pedagogického systému, který je doslova od školek infiltrován hlavními „zelenými“ myšlenkami. Boj proti atomovým elektrárnám, klimakatastrofě (dnes již klimatickým změnám), „chemii“ jako celku, a samozřejmě „genetickým manipulacím“, i když zanedbatelné minimum z ovlivňovaných a kupodivu i ovlivňujících o materii vůbec něco ví. A co hlavního – nechce vědět. Zjevené „pravdy“ musí být jednoduché, aby jim rozuměl každý a aby nevyvolávaly rozkladných otázek. Ale i tato eventualita je pokryta – k tomu účelu je připraven termín „spiklenecká teorie“. Do této kategorie spadá vše, co „naši pravdu“ podrývá nepatřičnými otázkami. Zaměření na mládež různými formami působení není nic nového. Kterékoliv církve vědí, jak velmi úspěšná je realizace naučení „...nechte maličkých přijíti ke mně...“.

Za těchto rámcových okolností se není možné divit tomu, jak daleko to v Německu došlo. A to již nemluvím o infiltraci hlavních „lidových stran“ SPD, CDU/CSU. Nemusí se jednat o zelené aktivisty, zde stačí prostá korupce – kromě faktu, že mediální masáž působí taky na ně. Přizpůsobují se pak jen trendům, aby využily rovněž účinky mediálních kampaní. Nezapomeňme, že jde o ovlivňování mas a ne o relativně malou skupinu „popíračů“, kteří svým počtem nemohou ovlivnit volební preference. Je chybné se utěšovat vysokou formální vzdělaností – volost, čili neschopnost dávat věci do souvislostí – prostupuje všemi vrstvami společnosti. Právě humanisticky vzdělaní lidé poskytují nejlepší příklad, jak na ně působí katastrofická, antitechnologická a antitechnická propaganda. Ale ani mezi přírodovědci není situace o mnoho lepší.
Všichni tito „poctiví ovčané“ chtějí konat dobro. Absolutní dobro dle idiotských obrázků "Strážních věží". O menším zlu nikdy neslyšeli.

 

Datum: 16.07.2011 09:55
Tisk článku

Související články:

Pouze je značte     Autor: Josef Pazdera (06.10.2011)
Hrozí Evropě nedostatek krmiv?     Autor: Jaroslav Petr (12.10.2007)
Francouzský soud osvobodil aktivisty ničící GMO     Autor: Jaroslav Petr (12.12.2005)



Diskuze:

kontrarevoluce volosti

Tomáš Krček3,2011-07-20 13:25:50

Nechtěl jsem původně zasahovat do zavádějícího hrdinského kopání do mrtvoly rádoby komunistického režimu – nejen proto, že v článku se jednalo o něco zcela jiného. Už je sice stejně pozdě, protože článek „sešel z očí“, ale snad právě proto a právě dnes.

Komentář pana Tomáše Krčka redakce považovala za lepší než samotný článek a tak jej přenesla do "těla článku" aby se text neopakoval, zde zůstává jen úvodní věta.

Odpovědět


Dik za komentar

Jirikk Matus,2011-07-20 14:45:54

1) Tak tohle (prispevek pana Krčka) je docela zajimavy pohled na nemecko... Behem studia na VS jsem delal brigadu v jedne PR agenture a nestacil jsem se divit jak jednoduse se da ovlivnit masa lidi !!!!

2) Je skoda, ze vubec nekdo reagoval na "prispevek" pana Zavodneho, protoze jinak by byla diskuze mnohem mnohem kratsi a asi tisic-krat zajimavejsi :-( ... tak treba priste

Odpovědět

dotaz na paní Gregorovou a pana Pazderu

Lukáš Moravec,2011-07-20 10:26:54

Nevím jestli jste viděli film HOME...ale je tam uváděna celá řada zajímavých čísel...lze je někde ověřit? resp. tušíte jaký zdroj byl použit?
Případně, co si o nich myslíte.

Děkuji moc,
Lukáš Moravec

Odpovědět


Dagmar Gregorova,2011-07-21 06:57:03

Lukáši, můžu odpovědět jenom za sebe. HOME jsem zatím neviděla, ale vím něco o motivaci - setkání Yanna Arthus-Bertranda s Al Gorem... ve kterém pochopil, "jakou sílu může mít film".

Dlouhá léta obdivuji nádherné snímky Yann Arthus-Bertranda pořízené z helikoptéry z mnohých zemí světa.
OK
Jenže aby svou práci mohl dělat, musí mít
dost peněz
nejmodernější vybavení
k dispozici helikoptéry a palivo do nich
a "uhlíkovou výjimku"
Ano, dělá krásné snímky. Sám o fyzice, klimatologii, ekonomii toho moc asi neví. Nevadí.

Víte, dělat propagaci je jednoduché, hledat reálná a realistická řešení nesmírně složité. Není problém se živit hesly a misionářstvím jakéhokoli druhu, když máte to štěstí a někdy i žaludek a toho, kdo vám to zaplatí, protože z toho profituje.

Ale zahrajte se v představách na toho, kdo dostal do rukou absolutní pravomoci rozhodovat o využívání zdrojů pro výrobu energie a nerostných surovin..., ale daní za moc bude ODPOVĚDNOST (což zapomínáme požadovat od těch, kterým jsme umožnili se k moci dopracovat). Vaší povinností bude zajistit tak zcela normální věc: "TRVALE UDRŽITELNÝ ROZVOJ" :)
na Zemi se sedmi miliardami lidí
téměř všichni se potřebují uživit...

Na ochranu přírody, nové EKO-technologie všude, i v chudších zemích potřebujete strašně moc peněz.
Ale chcete je zavést i do méně vyspělých států, protože potřebujete zajistit lepší životní podmínky. Kde získat prostředky? Jasně, západ + Japonsko (Čína) jsou dost bohatí, západ využíval a zneužíval i další části světa, tak ať platí. A navíc, protože je největším producentem tovaru všeho druhu a nejvíce škodí prostředí, tak mu uměle zdražíte ropu a plyn, abyste ho přinutil šetřit a zavést alternativní zdroje. Máte absolutní moc, rozhodl jste, tak se děje vůle Vaše - a v USA začínaje, Japonskem konče se bude předělávat celá energetická soustava na dražší a nestabilnější zdroje. Ale ekologičtější. Jádro necháte třeba na rozhodnutí místních samospráv.
Důsledek? Ceny energií letí nahoru, doprava šíleně podraží, vše se promítne do výrobních nákladů a tedy cen. Jenže nemáte to jako kompenzovat v příjmech... klesne poptávka, s ní výroba, stoupne nezaměstnanost... a máte v západním světe ukázkovou krizi, kterou nevyřešíte. A v jejím důsledku se Vám sesypou plány nejen v rozvojových zemích. Okamžitě Vás přestanou trápit ledové medvědy. I to, jestli hladina stoupne o deset, nebo 12 cm, protože zatím stoupla o milimetry - jak kde a jestli vůbec - a nemáte jistotu, že vskutku bude stoupat. Zato máte jistotu, že máte vážný problém s krizí, jejichž důsledky začínají být katastrofální.
Snad se mi oklikou podařilo vyjádřit to, co si myslím. Není fér tlouct do svědomí jakéhosi anonymního davu a "svědomí lidstva" a pak s dobrým pocitem, že zachraňuji planetu si sáhnout na nějaké ty miliony od té samé společnosti na další kampaň a další varovné a pocit sebeobviňování vyvolávající filmy. Nasednout do letadla a jít na bohatě zajištěnou mezinárodní konferenci, pojednávající o tom, jak ten zlý zbytek lidstva ničí planetu. Hřmět tam do sálu varování o topících se ledových medvědech, které musíme zachránit i když jejich počet vlastně dávnou stoupá, odkdy se přestali lovit. A zatím někde umírají lidé hladem a na lehce léčitelné nemoci... Anebo naplánovat další lety helikoptérou pro záběry na další film, protože Al Gore disponuje 300 miliony USD na kampaň proti AGW...
Na National Geographic běžel film, v němž si kanadští Inuité stěžovali, že jim vyschla nějaká jezera, že je tam tepleji než předtím a zimy již nejsou tak úžasně kruté, jak bývaly (poslední zimy to není pravda, ale o tom nikdo film nenatočí) a že chtějí zachovávat lovecké tradice svých otců a dědů, jenže klimatické změny...atď. A tento proslov byl zkombinován záběry, jak se na sněžných skútrech s moderními loveckými zbraněmi prohánějí po zasněžených pláních.

Každý se chce mít "dobře" a žít v zdravém prostředí, takže máte úkol - naplánujte to, jak to dosáhnout a snad pochopíte můj postoj k HOME, i když jsem ho neviděla. Přemýšlejte, za jaké peníze byl natočen a jak se zrodily...Všechno má totiž svůj kontext.

Odpovědět

p.Gregorovej

Milan Závodný,2011-07-20 10:26:30

Dobre, pani Gregorová, majme si každý to svoje. Ale ak vás to nebude obťažovať, uveďte mi, prosím vás, slovenské stránky podobné oslovi, viete, ja popri práci nemám čas študovať ten nekonečný guláš priemernosti zvaný internet, po r.1989 nemám čas na nič, plne mi ho vypĺňa boj o holú existenciu /patrím medzi tých hlupákov, čo sa živia vlastnými rukami/. Ďakujem. A ten môj komentár ku Klausovej knihe si prečítajte, je tam všetko podstatné.

Odpovědět

pane Novák

Lukáš Moravec,2011-07-20 10:24:22

zkuste se prokousat kritikou pana Závodného na Klause...je to čtení, po kterém zjistíte, že poslední věta Vaší reakce je úplně zbytečná...:-) Tento pán nemůže paní Gregorovou prostě urazit... :-) (a nejde o to jestli s Klausem já, nebo pan Závodný souhlasíme či ne...)

přeji hezký den

Odpovědět


Utrpeni sv. Sebestiana,

Miroslav Novak,2011-07-20 14:04:57

tak by som charakterizoval "dielo" pana Zavodneho. Dal som si tu pracu a "prokousal" som sa jeho myslienkami, pan Moravec.
Zoznam pokusov, ako radoby kritizovat nazory Vaclava Klausa. Klausovi sa da vycitat vela veci, ale tento sposob argumentacie pana Zavodneho sa mi velmi prieci. To skor na 98% suhlasim s Klausom, nez s radoby kritikou Zavodneho.
A aby som bol trochu vecny, dal som si tu pracu, aby som vyvratil pana Zavodneho aspon na jednej jedinej skutocnosti, ktora je overitelna a dokazatelna:

Pan Zavodny pise: "Len na okraj: Bez pesticídov neklesne spotreba o 10-15%, ale o 100%. Bez toho chemického svinstva už nenarastie nič."
Pridte sa vsetci pozriet na moju zahradu, ta chemiu nevidela dlhe desatrocia (nerucim za predoslych majitelov pozemku). Pridite o dvadsat dni, budu prave dozrievat broskyne. Aby ste v priamom prenose videli, ako bez chemickeho svinstva už nenarastie nič.

A argumenty takehoto kalibru pouzil vo svojom clanku pan Zavodny tolko, ze ho mozno bez problemov zaradit do skupiny klimatoalarmistov, podskupina "bez akehokolvek odborneho vzdelania", nakolko cokolvek skritizoval, urobil to velmi amaterskym, vedecky zalozenych klimatoalarmistov (ktorym ale staci vedecky konsenzus) dehonestujucim sposobom.

Alebo bol, ako som uz uviedol, zhuleny. A ako gentleman by sa mal ospravedlnit.

Prajem prijemny den
miro novak

Odpovědět

p.Gregorovej

Milan Závodný,2011-07-19 22:49:33

Nemám potuchy, kde sa tieto slová zobrazia, tak pardon.
Nerozumiete. Aby som bol "stručný", tak pod heslom "Václav Klaus: Modrá nikoli zelená planeta - o čo ide" sa vám zobrazí moja kritika tej knihy.
Klaus si v Česku vybudoval impérium. Jeho moc presahuje moc vlády, jeho moc zasahuje do všetkých mienkotvorných inštitúcii, jeho kult je podporovaný armádou pätolízačov. Jeho "názory" vidím vo všetkých článkoch na oslovi, ak ide o určité témy. Osel je jediné miesto, kde sa dajú prečítať v skratke podstatné veci z vedeckého bádania, ale tá ideológia, tá propaganda!! To je des! Ktosi v Česku ma upozornil, že "nejsme všichni takový". Všetci nie, to je pravda. No čo, my na Slovensku si môžme akurát tak "vylízat voko", u nás tradične niet nikoho, kto by čosi spravil pre vyššiu vzdelanosť.

Odpovědět


Miroslav Novak,2011-07-20 00:07:39

Pan Zavodny, pisete: "No čo, my na Slovensku si môžme akurát tak "vylízat voko", u nás tradične niet nikoho, kto by čosi spravil pre vyššiu vzdelanosť."

Odporucam Vam, aby ste si na nete nasiel nejaku stranku, ktora Vas povedie bod po bode zo stavu "totalne som sa zhulil a blabotal som nezmysly", az do stavu: "Nasiel som dost sily si uvedomit svoju mladicku nerozvaznost a ospravedlnit sa pani Gregorovej".

Prajem prijemny den
miro novak

Odpovědět


Dagmar Gregorova,2011-07-20 02:01:35

Pán Závodný,
čítavate Osla... a často Vás to rozruší... prečo tá sebatrýzeň?
Stále Vám dostatočne nerozumiem, píšete:
"...u nás tradične niet nikoho, kto by čosi spravil pre vyššiu vzdelanosť"
Neviem ako Vy, ale ja považujem Slovensko za krajinu, ktorá patrí medzi popredné v počte vysokých škol na km2.
Ak je problém s kvalitou, tak za to nemôžu ani Česi, ani Maďari, ani mimozemšťania, len my sami.
Ak máte na mysli popularizáciu, tiež sa u nás o štátne granty uchádza rad rôznych neziskoviek a združení. Môžete v pokoji spávať, Osel medzi nimi nie je. Napokon nie Česi, ale Slováci majú štátne Národné centrum pre popularizáciu vedy. Takže kam mierite?
Čo sa prezidenta Klausa týka, straaašne sa mýlite. Nevybudoval si žiadne impérium, v ČR má svojich zanietených oponentov i prívržencov a pretože v ČR je podobne ako v SR parlamentná demokracia, má len takú moc, ako má prezident SR. Len vo väčšom štáte. Ak si myslíte, že bez Klausa by Česi tlieskali Nemcom a rušili by svoj Temelín a Dukovany, ďalej by vrážali stovky miliónov do nezmyselnej podpory solárnej energetiky a boli hromadne prívržencami hypotézy ľuďmi spôsobeného globálneho otepľovania, tak potom o tom vôbec nič neviete.
A čo sa Osla týka? Som jednou z autorov. Mám rada prírodu a veľmi sa snažím ju poznávať a rozumieť súvislostiam. Možno práve preto patrím medzi tzv. klimaskeptikov. Pre to, čo viem z prírodných vied, geológiou a históriou Zeme počnúc. A nie preto, že by som bola prívržencom prezidenta Klausa, alebo čítala nejakú jeho knižku. Ani jedno nie je pravdou. Veľmi, veľmi sa mýlite, ale na tom Vám predsa nezáleží.
Ak Vám vadí klimaskepticizmus niektorých autorov Osla, tak s tým Vám neporadím, ibaže v Slovenských médiách nájdete nepomerne viacej klima-alarmistických článkov, než tých opačných. Ale to nakoniec viete i sám...
Takže, omyl, na Oslovi nerobíme cielenú propagandu. Nikomu a ničomu. Nemáme to ani v úmysle, nik nás za to neplatí, aj keď si to asi myslíte. Len si slobodne - podobne ako A. Áč, alebo iní klimaalarmisti vo SME vyjadrujeme svoj názor. Myslieť si, že sme hlásnou trúbou prezidenta Klausa je "hluboké, ale opravdu hluboké nedorozumění...."

Odpovědět


Miroslav Novak,2011-07-20 14:19:58

Na Slovensku mame okrem Alexandra Aca aj dalsie skvosty. Napriklad Michal Kravcik, vladny splnomocnenec pre riesenie zaplav, vysvetluje zemetrasenie vo Fukusime vysusovanim pevniny. Tak ako v USA maju svoje BUSH-izmy, u nas mame AC-izmy a KRAVCIK-izmy.
V prepocte na km2 mame tych izmov neprekonatelne najviac.

Prajem prijemny den
miro novak

Odpovědět

Vážený pane Jindro,

Lukáš Moravec,2011-07-19 15:00:13

souhlasím s Vámi, nechal jsem se trochu unést..(nikoliv propagandou).Nicméně rozdíl v našem pohledu na věc nejspíš tkví v tom, že mě osobně je jedno a nezáleží na tom, jestli ten co ničí způsobem popsaným v článku majetek druhého, je vzdělaný nebo úplný blbec. Dále manipulaci s lidmi já osobně považuji za VELMI nebezpečné umění.
Jinak co se týče komunistů - sice už to někdo komentoval v diskusi, ale za mě: Do komunistů je TŘEBA se navážet, aby se pokud možno už nikdy nedostali k moci! Historie nám myslím (a s ní i hřbitovy) dostatečně ukázala, co je to za svinstvo a je jedno jak "bohulibě" se jejich myšlenky tváří. Víte - ono se nadarmo neříká, že cesta do pekla je dlážděná dobrými úmysly...
Odborníkům na Oslu se omlouvám za příspěvek poněkud mimo - nikoliv tak panu Jindrovi!

Odpovědět

kde nič, tu nič

Milan Závodný,2011-07-19 07:13:50

Česi nadávajúci na ekoterorizmus sa ľahko zmenia na Čechov nadávajúcich na komunizmus. No áno, komunisti - tie svine, nepostavili dosť vysoké hrádze, a teraz ľudí vytápa, nespravili bezúdržbové cesty a tie sa po 20 rokoch menia na tankodromy, nastavali králikárne miesto luxusných štvrtí, zaviedli bezplatné zdravotníctvo, a teraz je problém vytĺcť ho ľuďom z hlavy, ukradli ľuďom súkromné majetky, a teraz sa vlády už 20 rokov musia venovať predovšetkým vracaniu ľudového majetku cudzincom.
Skutočne, tí ekoteroristi musia byť zrudy, ani nedajú vedieť, o čo im ide a už protestujú. Veď OSEL by im poskytol toľko miesta...! Ale oni svoje úmysly taja, zmrdi! Sám prezident by ich prijal na valnej hromade OSLA, keby , pravda, mal čas, lebo musí písať ďalšie pamflety.

Odpovědět


Dagmar Gregorova,2011-07-19 11:22:42

"Preboha", čo týmto chcel autor povedať?!

O tom, čo ste napísali, nech si každý urobí názor sám, len Vás chcem upozorniť, že veta:
"Sám prezident by ich prijal na valnej hromade OSLA, keby, pravda, mal čas, lebo musí písať ďalšie pamflety."

Je úplným nezmyslom. Po prvé neviem čo myslíte "valnou hromadou OSLA". Ta sa deje asi vždy, keď sa stretnú nejakí dvaja prispievatelia :)
A nikto z nich sa s veľkou pravdepodobnosťou so žiadnym z prezidentov nikdy nestretol. Ani osobne. A o tejto stránke na Pražskom hrade s najväčšou pravdepodobnosťou nemalú ani potuchy...

Myslíte si, že na Slovensku ľudia, okrem zástancov Greenpeace s takýmito "eko"-aktivitami súhlasia? A že sa má - ako to propaguje pani Trubíniová, bojovať proti GMO, novému ropovodu, jadrovým elektrárňam... predtým Gabčíkovu... a zajtra? Ako si predstavujete budúcnosť vlastnej krajiny? S vládou komunistov, so solárnymi a veternými "elektrárňami" a bez GMO? Ekonómiu ste asi neštudovali... a krízy sa tiež nemusíte obávať...?

Odpovědět

pane Jindro, asi trochu

Miroslav Bezouška,2011-07-18 20:20:39

odbíháme od předmětu článku i diskuse, ale to vaše "nenavážejte se do komunistů" je snad drobet moc, nemyslíte? Mezi komunisty, mám teď na mysli komunisty věřící, byli, bohužel, i lidé vzdělaní; jak se jim podařilo i přes vzdělání nasát ideologii pánů Marxe a spol. je ovšem těžko pochopitelné. A jakou že mají motivaci? No, když pomineme vysloveně kriminální jedince druhu Stalina nebo u nás Gottwalda, pak asi stejnou jako jiní věřící jiných ideologických soustav: udělat svět podle vlastních (ve 100% případů scestných až idiotských) představ. Bez ohledu na to, zda si to ti ostatní jinak věřící nebo vůbec nevěřící přejí nebo nepřejí. Čímž jsme zpátky u těch "eko" aktivistů - oni jsou totiž úplně stejní.

Odpovědět

:)

Pavel Ondrejovic,2011-07-18 20:00:45

no schvalne, koho to za ten vyrok upalili? :)

Odpovědět

Historie se opakuje

David Literák,2011-07-17 20:50:56

Koho že to upálili za výrok "a přece se točí"? Vědecké pokroky to evidentně nebudou mít nikdy lehké ... měli by pro tyto ekozapálence zřídit osady ve stylu filmu Vesnice, nejspíše by to byl tábor s krátkým pobytem - po vystřízlivění hopem zpátky. Je mi z toho nějak smutno.

Odpovědět

tak nějak se zapomíná

Lukáš Moravec,2011-07-16 21:56:11

že svoboda jednotlivce končí tam kde začíná svoboda druhého...problém je v tom, že lidská přirozenost chovat se v davu jako prase...těmhle ekoaktivistům nahrává. Z mého pohledu a řekněme odbornosti, je to prostě doslova a do písmene pole pro seberealizaci vůdcovských komplexů...když někdo neumí nic, je z něj buďto revolucionář, nebo politik( špatný politik)...v horším případě komunista :-)
Hezké by bylo, kdyby se naplnil scénář: ekonomická krize, drahé energie a "dražší" ceny...za všechno...oni pak tahle sdružení přijdou o příspěvky a budou zaměstnáni vyděláváním na živobytí...
Navíc, nepochybuji o tom, že kukly byly z 90% polyuretanu, kecky měli z made in china, nakonec i ten pepřák je odtamtud a v supermarketu si tihle aktivisti berou igelitky zvlášť na maso, mléčné výrobky, pečivo a drogerii.... :-)

Odpovědět


-

Zdeněk Jindra,2011-07-17 16:54:25

Říká se to v žertu, ale ve skutečnosti k úspěchu něco člověk umět musí. Když nic jiného, tak manipulovat lidmi. A do komunistů se nenavážejte, ukázal jste, že o jejich vzdělání ani motivaci nic nevíte a jen se necháváte duševně táhnout propagandou.

Odpovědět

Kde blb, tam nebezpečno, praví klasik

Jaroslav Kousal,2011-07-16 17:24:46

Zajímal by mě psychologický (psychopatologický?) profil lidí, co tyhle rádobyekology vedou, aby z normálních mladých lidí vychovali ekoteroristické kretény.

A bude hůř, obávám se.

Odpovědět

Ekofašisti

Wernher Molders,2011-07-16 17:19:20

Těmhle zrůdám by se patřil roční pobyt v zemljance, bez elektřiny, telefonů, aut, léků a lékařské péče a s nutností obstarat si živobytí. Bez jakékoli pomoci, i kdyby třeba byli na velkém pozemku obehnaném vysokou zdí. To by je přešly tyhle hrátky. A navíc, když Němci najednou musí zapnout odstavenou elektrárnu, tak to ty jejich prohlášení o bezatomovosti vypadají jako když Němci jsou ten nejdebilnější národ na světě.

Odpovědět

Pro všechny se znalostí němčiny

Dagmar Gregorova,2011-07-16 12:35:16

doporučuji stránku Spolkového ministerstva pro vzdělávání a výzkum. To totiž v rámci demokracie otevřelo veřejnou diskuzi k nynějším změnám energetické politiky. Ten obraz z diskuzních příspěvků vůbec neodpovídá obrazu demonstrací PROTI jaderné energetice a za nadšení nad alternativními zdroji. Lidé (jako všude jinde) celkem chápou, v čem je problém. Jediné, co mně osobně tam chybí je, že tu nejde jen o zvýšení ceny energie o 3 až 6 procent ročně (k čemuž je připravuje vláda), ale že to se promítne do zdražení úplně všeho. Ale alespoň někdo v diskuzi pochopil, že výstavba nových sítí a změna energetické struktury sice nová pracovní místa přinese- jak uvádí propagační kampaň, ale mnohem více, díky ekonomickým následkům, ubere. Jestli je ta diskuze reálnějším obrazem mínění "běžných" Němců, pak se Zelení ve vládě dlouho neohřejí, pokud jim nedojde, že ekonomika má svá pravidla a lidé v Německu jsou na jistý standard zvyklí a moc si na něj sahat - zejména, když Asie se bude rozmáhat i díky fosilním zdrojům a jádru - nenechají.
Takže možná toto je obraz reálné německé společnosti:
http://mitreden.buergerdialog-bmbf.de/energietechnologien-fuer-die-zukunft/
Do diskuse se vchází přes odkaz: Diskussion lesen

Odpovědět


Miroslav Novak,2011-07-16 14:52:42

Němci potřebují elektřinu, obnoví provoz odstavené jaderné elektrárny
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/239188-nemci-potrebuji-elektrinu-obnovi-provoz-odstavene-jaderne-elektrarny.html

Neviem si pomoct, ale nepripomina to porekadlo: "Prišiel na psa mraz"?

Na druhej strane sa mi hrozou jezia vlasy pri vete: "Mluvčí Strany zelených se nechala slyšet, že akci neschvaluje, ale rozumí ji".
To akoze uz mozem vyhlasit, ze holokaust neschvalujem, ale rozumiem mu?

Prajem prijemny den
miro novak

Odpovědět

.

Daniel Konečný,2011-07-16 11:51:50

tak to ne, chlapi vemte vidle a dem jim na biofarmy:)

Odpovědět

Doufejme, že

Pavel S,2011-07-16 10:27:19

při příští akci dostanou tihle teroristi pořádně na budku.

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz