Proč jsme tak hladoví po konspiračních teoriích?  
Jde o poutavé příběhy a ten kdo jim věří, se sám stává jejich hrdinou. Konspirace jsou laciné bláhovosti, ale pokud se je někdo snaží přísně vědecky vyvracet, je ještě bláhovější. Na pohádky se musí jinak, než s matematikou a logikou.

 

Zvětšit obrázek
Tam kde není světlo, vládne temnota. Kredit: KimCarpenter, Wikimedia Commons


Žijeme ve světě zaplaveném konspiračními teoriemi. Znáte to – 11. září 2001 se odehrálo v režii CIA, stejně tak CIA způsobila zánik boeingu 777 na letu Malaysia Airlines 17 (MH17), ovšem tentokrát ve spolupráci s ukrajinskou vládou plnou fašistů. Anebo to vlastně byl Izrael, který nejprve ukradl stroj z letu Malaysia Airlines 370 (MH370), pak ho přestrojil za let MH17 a nechal ho sestřelit, protože sionisté přece chtějí vládnout světu.


 

Eric Oliver.
Kredit: University of Chicago.

Vědci povětšinou konspirační teorie odmítají jako paranoidní bláboly. Někteří mají dokonce příznivce konspirací za vyšinuté blázny, kteří představují vážné nebezpečí pro společnost. Ve skutečnosti to je ale nejspíš komplikovanější a z odborného pohledu zajímavé. Eric Oliver a Thomas Wood, političtí vědci Chicagské univerzity, po osm let zkoumali obyvatele Spojených států, pokud jde o jejich vztah ke konspiračním teoriím. Zajímaly je přitom především konspirace týkající se zdravotnictví, tedy očkování, mobilní telefony, alternativní medicína a podobná témata. Oliver s Woodem publikovali svůj výzkum letos na jaře v medicínském odborném časopisu JAMA Internal Medicine a také čerstvě sepsali článek pro NewScientist.


 

Zvětšit obrázek
Thomas Wood.
Kredit: University of Chicago.

Podle svých slov si z dlouhodobého výzkumu konspiračních teorií odnesli tři důležité poznatky. Zaprvé, konspirační teorie nejsou nic okrajového. Mezi lidmi mají až neuvěřitelnou podporu. Podle všeho v jednu či více běžných konspiračních teorií v průběhu posledních desetiletí věří vždy přinejmenším polovina Američanů. Zadruhé, konspirace jsou populární prakticky mezi všemi vrstvami obyvatelstva. Lidé rasových menšin a méně vzdělaní je sice přijímají ochotněji, ale věří jim i kvalitně vzdělaní běloši. A zatřetí, podpora konspiračních teorií jde napříč politickým spektrem. Konspiraci o padělaném rodném listu Baracka Obamy oblibují spíše konzervativci než liberálové, v 11. září 2001 zase vidí komplot spousta liberálů. Nicméně, některé konspirační teorie mají v podstatě stejný počet příznivců z levé i pravé strany politiky.


Pro Olivera s Woodem nebylo až tak zajímavé, jestli jsou tyhle teorie pravdivé či ne. V tom měli nejspíš jasno. Zajímalo je ale, proč konspiracím věří tolik lidí, navzdory ohromnému množství důkazů a racionálních zdůvodnění. Vysvětlení podle nich tkví v lidské psychologii. Lidská mysl se nevyvinula, aby zpracovávala informace o průmyslu, teroristech nebo medicíně, nýbrž ale aby zajistila přežití v africké divočině. Taková mysl má sklon předpokládat, že kolem číhají neviditelní dravci anebo že náhodně souběžné události spojuje nějaký skrytý vztah, protože se to mnohokrát v minulosti velmi vyplatilo.


 

Zvětšit obrázek
Bouřlivý rozmach konspiračních teorií nastal po atentátu na JFK a vlastně trvá dodnes. Kredit: Justin Newman, Wikimedia Commons.

Konspirační teorie podle autorů odrážejí naše intuitivní chápání okolního světa. Poněkud ironicky hrají roli pevné kotvy ve spletité realitě a poskytují emocionální útěchu. Jsou to příběhy, kde jsou dobro se zlem, konflikty, geniální řešení a další prvky skvělých vyprávění, které bývají pro posluchače nesmírně poutavé. A tak šťavnaté příběhy přece musejí být pravdivé. Oblibu konspirací také velice přiživuje skutečnost, že se některé dílčí konspirace ukázaly být pravdivými – učebnicovým příkladem je třeba aféra Watergate. Když někdo konspiracím uvěří, tak vlastně sám vstupuje do příběhu. Stává se někým výjimečným, hrdinou, který bojuje proti úkladné konspirující moci.


Když se ale zdivočelá intuice přetaví do nevyvratitelných konspiračních tajemství, tak to pochopitelně omezuje možnosti dialogu s takovými lidmi. Magická přitažlivost konspirací je navíc předurčuje jako skvělou zbraň pro informační válku. Kremelská média a u nás obzvláště prokremelské weby vypouštějí nejroztodivnější konspirace už dlouhé roky a teď vychází najevo, že jde o ucelenou strategii. Jejím cílem je vytvářet ohromnou informační mlhu a atmosféru nedůvěry a strachu. Pokud je někdo proti, tak ho lze pohotově obvinit – z konspirátorství.

 

Pozor na ilumináty! Oko Prozřetelnosti na jednodolarové bankovce vidí všechno. Kredit: vláda USA, Wikimedia Commons.


Jak s konspiracemi zacházet, když už se člověk nechce tupě podílet na jejich šíření? Některé jsou doopravdy nebezpečné a není úplně nejlepší je ignorovat, jako například ty s očkováním. Prohlédnout konspirační teorii je vlastně úplně jednoduché. Jsou na štíru s Occamovou břitvou, protože vysvětlují záhady ještě většími záhadami. Potíž je ale v tom, že dobře vystavěné konspirace jsou ze své podstaty nevyvratitelné. Ať se snažíte sebevíc, veškeré argumenty stékají po konspirační teorii jako kapky deště po kapotě nadupaného automobilu. Proto je zhola zbytečné konspirace nějak racionálně vyvracet, tím se lze tak maximálně zesměšnit.


Oliver a Wood doporučují používat empatii, snažit se vcítit do konspirátorů a hlavně vzít v úvahu, že konspirace nemají odbornou, ale spíš magickou povahu. Fungují podobně jako placebo a jejich účelem je zacelovat rány, které nejsou na první pohled vidět. Jak trefně říkají Oliver s Woodem – jen když si uvědomíme ohromnou moc emocí, kterými konspirace přetékají, tak si budeme moct smysluplně popovídat se sousedy, co nosí čepice z alobalu. A když empatie selže anebo konspirace jsou příliš agresivní, nejmocnější zbraní proti nim zaručeně je – sžíravý humor. Konspirační teorie jsou možná dobře obrněné proti rozumným argumentům, ale trefný výsměch a nadhled je proděraví jako pořádný zásah brokovnicí. Kéž by takového pohodového, osvěžujícího humoru bylo co nejvíc, zvláště o Vánocích.

 

Video:   The 25 Most Popular Conspiracy Theories.



Video: Roztomilá konspirace s ebolou. Kredit: PressResetUltimate.



Literatura

NewScientist 22. 12. 2014, JAMA Internal Medicine 174: 817-818, Wikipedia (Conspiracy theory, List of conspiracy theories).

Datum: 23.12.2014 13:13
Tisk článku


Diskuze:

fluoride

Franta Vocas,2015-01-02 14:19:04

jo jo dalsi konspirace ze ?

http://www.hsph.harvard.edu/news/features/fluoride-childrens-health-grandjean-choi/

Odpovědět

Materiály a parametry budí důvěru v účinek v cíli

Josef Hrncirik,2015-01-01 19:23:28

s charakteristickým rukopisem. Díky za technické detaily.

Odpovědět

PVO rakety

Karel Karel1,2015-01-01 18:29:59

Bojová část BUKu 9N314 je tvořena cca 35 kg Hexalu a cca 35 kg pláště. Nejsou to jen předfragmentované (např. frézováním) střepiny, ale epoxidem slepené fragmenty několika tvarů ve dvou vrstvách. Spodní vrstva jsou malé fragmenty, asi 1x1 cm, horní vrstva jsou fragmenty asi 2x2 cm, připomínající zámkovou dlažbu. Do obou vrstev zasahují válečky, asi o průměru 1cm, dlouhé 3 cm. Celé tohle puzzle je slepené epoxidem, od nálože to dělí laminát, nad fragmenty také. Iniciátor je vespodu nálože (blíže spodku rakety), při výbuchu fragmenty letí kolem dokola rakety, lehce směrem dopředu (stopa fragmentů vytváří plášť imaginárního kužele s tupým vrcholovým úhlem). Cíl je tak zasažen pásem fragmentů. Malé fragmenty jsou na zničení potahu letadla, "zámková dlažba" proniká hlouběji a ničí přístroje, kabeláž, hydrauliku, konstrukci, "válečky" prorážejí pancéřování. Materiál je kalená uhlíkatá ocel, válečky jsou z wolframu (nebo karbidu wolframu). Rychlost zásahu (cca 3 km/s) je tak velká, že to zapálí lehké kovy a cíl většinou vyhoří hned po zásahu ...
MH17 zkrátka nebyl zničen BUKem.

Odpovědět


František Luft,2015-01-01 21:46:51

Připadá vám reálné, že by tyto informace neměly vyšetřovací týmy? Že by např. Rusy nenapadlo ve vlastním zájmu jim je sdělit?

Odpovědět


Karel Karel1,2015-01-02 12:26:06

Vědí to všichni.

Odpovědět

Výborně, ale jaká je vlastně ráže či distribuce

Josef Hrncirik,2015-01-01 11:09:11

velikosti fragmentů či jejich materiál u raket? Poměr hmot fragmenty/hexal?

Odpovědět

Určení rychlosti projektilu forenzní analýzou

Karel Karel1,2014-12-31 20:41:04

Předně, rychlosti 400-800 m/s nejsou hypersonické nýbrž supersonické. Jako hypersonické se označují až rychlosti od cca 4-5 Mach výše (není přesná hranice, je to poněkud vágní termín).
Ohledně určení rychlosti, záleží na materiálu cíle, jeho tloušťce (také na materiálu střely, to je důležité při nízkých rychlostech, ale při vyšších už rozdíl mezi např. Al nebo ocelí není tak významný). Ohledně letadla (tj. potah např. Dural-laminát-voština-laminát-dural nebo nosný potah z plného duralu s žebry - frézovanými z bloku, z odlitku nebo chemicky obrobenými) do cca 800 m/s průstřely odpovídají tvaru projektilu, okolí průstřelu není téměř natavené, barva není oprýskaná (záleží na pružnosti a uchycení). Od cca 800 m/s už je na průstřelech vidět rázová vlna, která oprýská barvu okolo průstřelu (i několikanásobek průměru), ale materiál není nataven. K natavení (a odpaření barvy) dochází výraznějí od cca 5 M (cca 1500 m/s). Od cca 7 M už se rázová vlna nestihne projevit, dochází k vypaření materiálu a kruhovým otvorům.
Hranice projevu jednotlivých faktorů souvisí s rychlostí šíření zvukové vlny v materiálu, s tepelnou vodivostí, s teplotou tání a vypaření materiálu.
Průstřely na boku MH17 jednoznačne nepochází od fragmentů bojové hlavice BUKu. Taková hlavice totiž exploduje pomocí přibližovacího zapalovače, který je nastaven na 13-15m. 35 kg Hexalu (Hexogen, tedy RDX s hliníkem) by na tu vzdálenost v řídkém vzduchu vystřelilo fragmenty s cílovou rychlostí přes 3 km/s (detonační rychlost Hexogenu je 8.2 km/s, hlavice BUKu je velmi sofistikované dílo, počáteční rychlost fragmentů převyšuje 5 km/s, mají "zabalené hrany" pro nižší aerodynamický odpor, takže ztrácejí rychlost poměrně zvolna). Bok kabiny by pak vypadal úplně jinak.
Nehledě na to, že je plno dalších indicií, které přímo odporují zásahu BUKem (z fotografií trosek, neberu "důkazy" typu jedna paní povídala). Např. vyražená okna kabiny výbuchem uvnitř, průstřely podlahy, sedaček, přístrojů ve všech směrech (z hlavice rakety by to bylo přibližně v jednom směru), mikrodůlky na povrchu kabiny (ale jen lokálně) - tedy blízký výbuch trhavě-zápalného leteckého granátu, který nepronikl do kabiny, odrazil se a explodoval vně. Omezená oblast zásahu, okolní části letadla "čisté" - což při výbuchu hlavice BUKu zkrátka není možné. Atd. atd. atd.

Odpovědět


František Luft,2015-01-01 14:30:46

BUK dožene letadlo zespodu (alespoň podle animací na webu) a pokud střepiny udělaly díry ze strany kabiny tak nejdříve prolétly skrz spodek letadla, podlahu atp., takže již byly zpomalené a možná proto otvory nevypadaly natavené. Navíc je možné že některé ty otvory vůbec nepochází od původních střepin BUKu ale od jiných rozbitých částí letadla.

Odpovědět

400-800m/s jsou určitě oproti cca 300m/s v chladné

Josef Hrncirik,2014-12-30 20:20:32

m vzduchu letové výšky hypersonické. Střepiny proti překážce určitě nemohou mít více než 3000 m/s tj. M cca 10 i při optimálním součtu rychlostí.
Při jakých M se projeví v Al či dokonce Ti vlna a kruhový otvor a charakteristické okraje v plechu či masivu? Nejsou obrázky?
Nelikviduje vlna především opálenou barvu?
Může vůbec být tak krátký přenos tepla ůčinný.

Odpovědět

Nebyl to BUK

Karel Karel1,2014-12-30 11:28:58

Přesně tak. Je to vidět na první pohled. Terminální balistika. Zásahy do boku kabiny nejsou hypersonické. Tečka. Díry nemají natavené okraje ani není rázem okolo průstřelu odražená barva - rychlost průstřelu cca 400-800 m/s. Hypersonické zásahy by způsobily přesně kulaté díry bez ohledu na tvar střepiny (jako cihla hozená do vody také nedělá hranaté vlny), několikanásobek průměru díry by bylo natavené a bez barvy. To vylučuje BUK. Jsou to zásahy kanonem ráže 30 mm, téměř jistě. Mixem protipancéřových a trhavých granátů - podle typu průstřelu a poškození mikrodůlky (ty jsou od výbuchu trhavě-zápalných granátů - od hořícího zirkonia). Okna z kabiny jsou vyražena zevnitř výbuchem v kabině (je vidět podle utržených hlav šroubů). Střepiny výbuchů granátů způsobily průstřely podlahy, sedaček, palubní desky, decku - ze všech směrů (což opět vylučuje zásah fragmenty hlavice BUKu, které by měly jen jeden směr letu). Je to zkrátka tutovka.

Odpovědět


František Luft,2014-12-30 15:25:29

Ohledně technických detailů, předpokládám že máš informace z konspiračních webů -co se pozoruje a o čem to svědčí...atp. Stejný zdroj, jako že nás práškují chemtrails a že Američani nikdy nebyli na Měsíci. Už ti chybí jen nějaký rozumný důvod, proč by někdo chtěl sestřelit civilní letadlo - riskovat veliký problém a nezískat tím prakticky nic

Odpovědět


Ne, Lufte, to není z konspiračního webu

Karel Karel1,2014-12-31 20:18:29

Stačilo vidět fotografie určitých trosek MH17 ve vysokém rozlišení. Mám určité vědecké zkušenosti s terminální balistikou. Zato ty projevuješ kromě neslušnosti také ono blátivé myšlení, místo relevantních argumentů okamžitě blábolíš o chemtrails.

Odpovědět

33 konspiracii, ktore sa ukazali byt pravdive

Michal Lichvar,2014-12-29 15:18:50

http://www.infowars.com/33-conspiracy-theories-that-turned-out-to-be-true-what-every-person-should-know/

medzi nimi aj JFK, som ani nevedel, ze bola aj druha vysetrovacia komisia Kongresu, ktora to oznacila za plot a konspiraciu, asi hlavne preto, ze niekolko klucovych svedkov sa nemohlo dostavit k vysluchu, kedze si vystrelili mozog :)

Ale vsade sa hovori a uci len o tej prvej.

Odpovědět

Je V.Kremlik tiez konspiracny teoretik?

Michal Lichvar,2014-12-29 14:51:02

Zdravim

nemozem sa nespytat, ci V.Kremlik, ktoreho clanky sa cas od casu objavuju na oslovi, je v ociach autora tiez konspiracny teoretik, alebo len spravny skeptik?

Ono totiz tvrdenie, ze za celym tym medialnym humbukom okolo oteplovania z CO2 stoji uzka skupinka ludi, ktori na tom ryzuju neskutocne prachy je podla definicie tiez konspiracia!

A ze to mainstream a kremlikove nazory su okrajove, alternativne az konspiracne ... ach.

ps: je tolko vedcov, ved by niekto z nich musel prehovorit a vykecat svetu, ze manmadeGW je podvod ... muselo by to presiaknut do sveta, musela by sa najst nejaka emailova komunikacia, vedecke clanky, ktore cely ten nezmysel zlozia ako domcek z karat.

Odpovědět

Co dodat,

Vendula Faiferová,2014-12-28 21:16:33

je to tak, je to tak, je to tak. I s tím humorem jako jednou z mála účinných věcí, jak se konspiračním myšlením alespoň trochu vypořádávat.

Odpovědět

Konspirační teoretiku

Vlasta Tomšů,2014-12-27 20:01:54

oni ani tak nemají bloky, jako spíš že jsou tak naprogramovaní. Všichni procházíme odmalička vymývárnou mozků kde se učíme správně ideologicky myslet. Vymývárny mozků se jmenují školy,školení,náboženství, kostely, vysoké školy, média - zprávy, filmy a literatura. Např. některé směry filmu a literatury se snaží posilovat u lidí emoce které jim evidentně škodí. Výsledkem je nimrání se pocitech a citech až si z toho slabší jedinci sáhnou na život. Nejhorší emoce je strach, ten dokáže i zabít.


Je to jen velmi stručný přehled toho co se cíleně děje. Kdo si toto uvědomí a naučí se v mezních situací zaujímat postoj nezaujatého pozorovatele, ten prohlédne a výrazně si usnadní život.

Odpovědět


Predictive Programming

Konspirační Teoretik,2014-12-27 20:12:20

To je trhák posledního asi tak roku. Tohle slovní spojení se často opakuje a je Tématem. Analyzují se televizní seriály jako Simpsnovi a Family Guy, které cílí na nejtvárnější materiál.

Často se také nachází předem připravené stopy k tomu, co se teprve stane, a platí paranoia - "Oni chtějí, aby mohli říct, že nás na to připravili." ... Stačilo mít oči na stopkách. Jede v tom celý Hollywood, který do scén vkládá indicie toho, co se stane. To je celá velká podkapitola programování, programování prediktivní.

Odpovědět


Dodatek

Vlasta Tomšů,2014-12-27 20:18:19

Je úplně jedno kdo nám mozek vymyl, jestli komunista nebo kapitalista. Všichni tito sociální paraziti mají stejné metody. Protože se prezentují odlišně, všichni mají své zaslepené fanoušky, ale jejich cíl je ten samý - žít v blahobytu na úkor tupého davu.

Z historie víme že první si ukrajovali svůj díl na moci vojevůdci, panovníci, prostě dobře maskovaní zloději a vrazi. Poté kněží kteří, ač nemaje jediný důkaz svých stupidních tvrzení dokázali zmanipulovat miliardy lidí. Dále bankéři kteří vládnou světu imaginárních peněz. Aby toho nebylo málo, přidal se i cech lékařů mohutně tlačený celosvětovou farmacií. Tak usilovně pracují na našem zdraví a přitom neznám JEDINÝ PŘÍPAD kdy by dokázali vyléčit třeba cukrovku!

Odpovědět


A korunu tomu nasazuje sama Fyzika

Konspirační Teoretik,2014-12-27 20:23:50

A ne že ne ... Svět subatomárních částic je dobře vypracovaný halucinogen pro nadané mozky, pojmout jeho složitou strukturu a zústat v jejím věčném očarování.

Díky Vlasto, rád bych se s Tebou setkal osobně. Doufám, že budeme mít brzy příležitost.

Ondřej

Odpovědět


Programování pomocí kinematografie

Vlasta Tomšů,2014-12-27 20:24:58

v tom je jednička Holywood. Ale ruku na srdce, tohle zde bylo ještě když film neexistoval. V literatuře je hromada knih dejme tomu na téma láska. Dojáky ovlivňují určitou skupinu lidí kteří se ztotožní s různými destruktivními modely chování,jako třeba sebevražda z nešťastné lásky. Není v mých silách popsat zde všechny varianty, vybral jsem jen namátkový příklad.

Odpovědět


Svět subatomárních částic je to co tvrdíte a je

Vlasta Tomšů,2014-12-27 20:28:53

obdobou hledání kamene mudrců, elixíru života a jiných ujetostí za účelem snadného živobytí z přidělených grantů.

Osobní setkání je možné: zreo@seznam.cz

Odpovědět


Alchymická dílna Rudolfa II.

Konspirační Teoretik,2014-12-27 20:31:55

Nejraději si vystačím s tímto prostým příměrem. :-)

Máš ve schránce e-mail. :-)

Odpovědět


Ano, Pekařův císař je velmi moudrý film.

Vlasta Tomšů,2014-12-27 20:36:58

Odpovědět


No to je,

Konspirační Teoretik,2014-12-27 21:53:12

Hlavně jak si tam nakonec ochočili to gólema, to bylo nej.

Odpovědět

K 11. září a nejen k tomu

Jiří Šíma,2014-12-27 19:40:45

Mě ani tak nezaujalo to, že spadla nějaká budova nějak, a jiná taky, ačkoli nebyla zasažena, jako to, že po tak velkém bezpečnostním průseru obrany USA, po kterém dokonce volaly po aktivaci článku 5 smlouvy NATO, nebyly v administrativě USA, ani vojenské, žádné čistky. To mi hlava nebere. Po průšvihu přece vždycky padají hlavy. Nebo snad ne? A pokud ne, tak co se muselo stát, že nepadaly? Nikdo nic nezanedbal?
Nebo někdo zaregistroval nějaké čistky, či má někdo nějaké vysvětlení proč nebyly?
Ty věci přece nemusí (ale mohou - viz vznik FEDu) fungovat tak, že se nějaká parta někde tajně usnese na nějakém cíli, a pak ho nějak prosadí, nebo se aspoň pokusí ho prosadit), ale například tak, že lidé mají své zájmy, a pokud se kryjí s tím co tuší, že by mohlo nastat, tak to nějak podpoří, i kdyby byli v pozici, kdy by to podpořit neměli. Atd, atd... Donald Rumsfeld tomu říká "dočasná koalice".
Nezabývejme se se konspiračními teoriemi ale konspirační praxí a při této činnosti přijde vhod rada, kterou kterou dostali významní badatelé John Loftus a Mark Aarons od jakéhosi amerického zpravodajce: Kašlete na ideologii. Sledujte peníze.
Třeba tento příklad je krásnou ukázkou toho co by v době před otevřením archívů kdekdo považoval za konspirační teorii:
http://zidovskelisty.blog.cz/1012/ekonomicke-aspekty-druhe-svetove-valky

Odpovědět


Konspirační Teoretik,2014-12-27 19:58:46

FED je humbuk bankovní korporátní elity, která tahá v USA zpozadí za všechny drátky. Zprivatizovaný měnový systém, sen všech bankéřů, dosažitelný samozřejmě zase jenom v Dreamlandu jménem USA.

9/11 - to je téma otřepanější, než stoleté sandály. Naposledy jsem viděl seriózní analýzy toho proč tam byla použitá zbraň dálkového ničení a holografická letadla. Prostě skutečně ring pro konspirační teorie volný a zcela svobodný k nejdivočejším spekulacím.

Osobně jsem příznivce salámové metody, co se ukrojí, to sníst, pokud to není příliš velké sousto, kterým 9/11 dle mého názoru je. Tudíž se věnuji drobnějším akcím typu Boston, Sandy Hook, LAX, ISIS, Nairobi, Aurora Theater, Crisis Actors, případně Chemtrails.

Odpovědět


František Luft,2014-12-27 22:49:28

Hlavy nepadaly zřejmě protože nikdo v té době nepředpokládal útok unesenými civilními letadly - to se do té doby ještě nestalo. Nikdo neměl zodpovědnost řešit konkrétně tuto situaci.

Odpovědět


WTF

Michal Lichvar,2014-12-29 14:30:09

To Vam fakt treba ukazovat 10 rokov stare veci? Simulacia utoku civilneho lietadla na Pentagon bola, NORAD ma na zodpovednost vzdusny priestor.

Zaistenie vzdusneho priestoru krajiny znamena, ze k civilnym lietadlam, ktore sa odklonia z kurzu a nehlasia sa, su vyslane stihacky. Atp.

Odpovědět

Můzy Inspirace a Konspirace jsou jednovaječná dvoj

Josef Hrncirik,2014-12-27 18:33:22

čata (zase) a obě byli sudičkami Kurta Goedela. Všechno se musí zkombinovat a domyslet. Něco se musí přijmout, něco se musí zavrhnout. Někdy to vyjde, někdy ne, ani Goedelovi. Na systematický postup obvykle chybí data, čas, prostředky a energie; zkráceně motivace. Hodnocení výsledků často závisí na pozorovatelích a je poplatné historii, která se směje naposled.

Odpovědět


Bla bla bla + špetka něčeho

Konspirační Teoretik,2014-12-27 18:36:27

Byl by vděčný, kdyby se už tak roztáhlá diskuze neředila naředěnými posty, a pokud možno, nepřidávala další nadbytečná a vedlejší témata. Pojďme si nejprve uklidit stůl, je tu 110 postů k analýze, to je nějaké práce. Nepřidávejte další, dokud se nevypořádáme s těmi tady dole...

Odpovědět

Konspirativní teoretici je pejorativním označením

Vlasta Tomšů,2014-12-27 17:27:51

lidí s vlastním názorem, kteří si nenechají nakukat kdejakou pohádku.

Když opominu jednostranně vidící a očividné paranoiky,většina těchto lidí si většinou zjistí informace z více úhlů pohledů. Vyloučí teorie které u nich budí nejvíce nedůvěry z důvodu složitosti, chybějících důkazů, nevysvětlitelnosti některých jevů, anebo jsou jiným způsobem přitažené za vlasy.

Postupným vylučování nedůvěryhodných teorií se doberou k té nejpravděpodobnější.

To že se doberou teorie která je zrovna pravým opakem teorie kterou razí vládnoucí režim, není důkazem o mdlém rozumu tzv.konspirativních teoretiků, jak se různí manipulátoři snaží přesvědčit. Naopak! Je to pouze důkazem toho, že vládnoucímu režimu se v tomto případě lež nepovedla, nejspíše z důvodu opomenutí některých aspektů, nebo podcenění duševních schopností protivníka, tedy veřejnosti.

Dobrému lháři musí uvěřit úplně každý!

Dobrému lháři uvěří i soud. U soudu se předkládají důkazy. Pokud se důkazů nedostává, nelze soud přesvědčit, stejně jako v případě mnoha tzv.konspirativních teorií.

Z toho vyplývá že s články tohoto typu vůbec nemá cenu se zabývat. Jsou pouze snahou o pomluvu protivníka, aby se odvedla pozornost od vlastní neschopnosti dobře lhát.

Odpovědět


Vynikající obhajoba!

Konspirační Teoretik,2014-12-27 17:41:45

Děkuji

Odpovědět


Země pohádek pro dospělé...

Konspirační Teoretik,2014-12-27 17:50:22

Věc se má tak, že - zejména - vláda USA si přivlastnila právo přetvořit svobodný svět v Zemi pohádek pro dospělé, na kterými budou mít moc, a my jim budeme povinní věřit. ... Do jaké kategorie byste to zařadili? Já to řadím do kategorie masové a organizované duševní choroby, která vládnoucí kruhy postihla. Máte lepší kategorii, do které to napasovat?..? ...Výjma opravdu zlého, zvrhlého a zvráceného úmyslu.

Odpovědět


Evropani jsou v pohodě.....

Konspirační Teoretik,2014-12-27 17:58:47

My si tu můžeme v klidu přežvykovat píci. Představte si, že byste byli Konspiračními teoretiky v USA, a snažili se probudit vlastní obyvatelstvo proti vlastní vládě, která by prováděla věci jako Bostonský Pyrotechnický "útok" na maratón, a Newtonské "postřílení" 20ti neviňátek, a snažila se přesvědčit veřejnost, že šlo o reálné události. Jak byste se cítili??????????????????

JAKO V ZAJETÍ GOEBBELSE? ... PŘESNĚ TAK SE TAM OSTRŮVKY SVOBODNĚ UVAŽUJÍCÍCH LIDÍ CÍTÍ. NA TO VEMTE JED.

Odpovědět


Duševní sklíčidla

Konspirační Teoretik,2014-12-27 18:18:07

Většina lidí není schopná kritického uvažování takřka anebo úplně BIOLOGICKY ... mají vybudované tak silné sociální bloky proti individuálnímu kritickému zvažování, že jim duševní automatismy ZABLOKUJÍ MOŽNOST svobodné úvahy, která začíná pouhou představou hypotézy. MENTÁLNÍ BLOKY NEDOVOLÍ ANI TU PŘEDSTAVU. ANI TU NE. ROZUMÍTE?...

Odpovědět

DOMÁCÍ ÚKOL HOTOV?

Konspirační Teoretik,2014-12-27 13:04:32

Tak jak jste na tom s domácím úkolem???

Odpovědět

V Platonově jeskyni nám média promítají na křivou

Josef Hrncirik,2014-12-26 14:57:44

stěnu v lepším případě jakési nuly a jedničky. K tezím nabízí málo alternativních antitezí a ještě méně důkazů. I odhlásit noviny byl problém.

Odpovědět


Vynikající příměr

Konspirační Teoretik,2014-12-26 22:41:00

Platón by měl radost. On se tak nějak snažil ostatním vysvětlit jak je to s realitou versus tím co ostatní chtějí, abychom si mysleli. Sókrata to stálo plný doušek Bolehlavu, a Platón na to šel od lesa a zanechal nám ty krásné řádky. Platí dodnes, na 100%!

Odpovědět

Konspirátor

Vlad X,2014-12-26 12:47:23

Myslím, že základní chybou všech těch článků o konspračních teoriích je, že se všichni "konspirátoři" hází do jednoho pytle... Je potřeba rozlišovat. Existují samozřejmě duševní poruchy, které způsobí že má člověk paranoiu, například si myslí, že po něm jde tajná služba apod. Tento typ konspirátora je samozřejmě dle svých názorů většinou k smíchu a navíc dobrým argumentem ja zesměšnit ostatní. Dalším typem může být člověk, který chce něčemu věřit. Např. věří v americkou demokracii a všechny fakta, která nezapadají do jeho žebříčku hodnot vytěsňuje a často se snaží vymyslet, nebo podporovat teorii, která mu pomohá zachovat svou víru. Pak jsou zde ale lidé, kteří se snaží vybudovat více či méně objektivní pohled na dění ve světě, nebo nějakou konkretní událost. Nikdo už přeci nevěří, že to co napíše např. Právo, nebo NYT je naprosto spolehlivá a objektivní informace. Navíc těch tzv. oficálních verzí je často několik a navzájem si protiřečí. Je tedy člověk, hledající pravdu konspirátor? Nedávno jsem četl podobný článek jakéhosi psychoanalitika, který se snažil u "hlubinnou analýzu" konsprátorů. Nic proti tomu, ale zárověň v tom článku přidal několik svých názorů na světové dění, jako... dobře zdokumentovaný fakt 11. září (ano bylo to hezky nafoceno)). Nebo všichni Rusové nekriticky věří v Putina a to je pozůstatek doby kdy byl car batjuška bohem... I v tomto článku autor odkazuje na jakési prokremelské weby, není to taky konspirační teorie? Přeji proto redakci do nového roky, aby si udržela nadhled a snahu o objektivitu. To je taky důvod, proč mne web Osel zaujal.

Odpovědět


Konspirační Teoretik,2014-12-26 14:00:09

Velice hezky řečeno, nebo napsáno, přejete-li si.

V podstatě je ta chyba úvahy, které se většina těch, kdo si snaží na konspirační teorie udělat názor, je slabá indukce, na kterou jsme čím dál víc náchylní už třeba i kvůli tomu, že se dostala do samotné podstavy vědy, fyziky.

Odpovědět


Vlad X,2014-12-26 14:29:44

Děkuji a též s Vámi souhlasím. Vše nej do nového roku a doufám, že kvůli všem těm ptákovinám nebude válka, nebo něco jiného. Přál bych si, aby právě díky poznání a třeba i konspiračním teoriím :), se lidi už nenechali zmanipulovat k něčemu co sami nechtějí.

Odpovědět

Kdo je to kremlobot?

Ronald Rákoska,2014-12-26 08:10:32

Kdo je to kremlobot? Asi každý, kdo nebere vážně kydy přicházející z Brainwashingtonu. To ale neznamená automaticky souhlas s Ruskem a Putinem ve všem, pouze v tom, když odmítají západní oblbovačky - tady mají naprostou pravdu a není důvod to nepodpořit.

Odpovědět


Kremlobot

Konspirační Teoretik,2014-12-26 08:23:59

Kremlobot je ten, který má v hlavě krém do bot.

Odpovědět

Nekejhej hůsko nekejhej

Konspirační Teoretik,2014-12-26 06:59:38

Bostonský Maratón, Střelba ve škole Sandy Hook a kudlání amerických novinářů divadelní atrapou, zklamu Vás, JSOU PROKÁZANÉ JAKO MASMEDIÁLNÍ PODVODY.

Jenom Vaše osobní lenost, ignorance, nezájem, apatie, nadutost, smrdutost a matka všech pitomů tupost, Vám brání, abyste si to vyhledal a připustil, pane Stuplíku.

Odpovědět

Trefa do černého

Miroslav Stuchlík,2014-12-25 23:47:48

vzhledem k tomu s jakou úporností tu kremloboti hájí své teorie zdá se, že článek je trefa do černého. Kdyby si podstatná část populace uvědomila, že podstatná část konspiračních teorií je jen forma propagandy, snížilo by to vliv a tudíž i moc těch, kteří konspirační teorie vymýšlí a pouští do oběhu.

Odpovědět

...

Konspirační Teoretik,2014-12-25 20:07:43

Řekni mi kolix dneska pochytal neutrín a já ti povím kolixem dneska vyťukal písmenek.

Odpovědět

Pplk. MUDr. Marek Obrtel

Konspirační Teoretik,2014-12-25 19:57:37

Odvysílá Česká Televize a Český Rozhlas alespoň zlomek dopisu jednoho z našich nejlepších vojenských doktorů, adresovaného ministru obrany v reakci na obrannou politiku poslední doby?

http://www.novarepublika.cz/2014/12/pplk-vz-mudr-marek-obrtel-hluboce-se.html

Odpovědět

Islandská Bankovní Reforma

Konspirační Teoretik,2014-12-25 19:48:10

...

Co nám ČT pověděla o tomto příběhu všelidového hrdinství a odvahy? ... A vy mi tu budete stále vyprávět pohádky o objektivitě a nezávislosti českých médií, jejímž protikladem je zákonitě konspirace, tudíž zcela validní označení pro současný stav, a rozvíjení hlubších teorií o jeho příčinách, vzniku a podmínek, za kterých setrvává.

http://www.novarepublika.cz/2014/12/reykjavik-9.html

Odpovědět

Bez konspiračních příběhů

Mojmir Kosco,2014-12-25 17:52:49

Bychom nejspíš vůbec nebyli od těch 100% narození paně přes tak neuvėřitelná jako papežka Jana historická stači mi alsasko a Porýní až po moderni bláboly typu odposlech pouze pro bezpečnost. Proste vždy se ptám komu se polopravda nebo nepravda hodí.

Odpovědět

Hned v úvodu strašný blábol...

Ronald Rákoska,2014-12-25 16:35:33

"Jde o poutavé příběhy a ten kdo jim věří, se sám stává jejich hrdinou. Konspirace jsou laciné bláhovosti, ale pokud se je někdo snaží přísně vědecky vyvracet, je ještě bláhovější"
-----------------


V okamžiku kdy člověk čte text s touto dikcí, opět si uvědomí, mezi jakými dementy žije. A to je tragičtější poznatek než akceptovat ty takzvané "konspirační teorie" z nichž některé jsou bohužel jen přiblížením reality ve které se nacházíme, viz například kauza 9/11 nebo Amerithrax.

http://www.mustwatchtv.cz/7-9-11/

Odpovědět


Akademikové

Konspirační Teoretik,2014-12-25 16:40:06

Neviděl bych to až tak tragicky, je to standardní styl ... jeden z mnoha ... tzv. "Domýšlivý akademik." ... :-)

Taková morseovka mezi profesionálními vědci, vědátory, vědomostníky, vědoušky obého pohlaví. Čechrají si pírka, a pranic je nezajímá, co se kolem nich vlastně odehrává. Jedna vlastňovka jaro nedělá, víme?

Odpovědět

Konspirační Teoretiku,

Vlasta Tomšů,2014-12-25 16:17:08

jsem si jist, že jsem se ve svém příspěvku vyjádřil naprosto jasně.

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-25 16:22:40

Kdybyste si víc všímal toho, co píšete, tak byste si všiml i toho, že na té vaší obludně dlouhé amplitudě visí jednoduché SOS. Takže jsem tu, abych zodpověděl dotěrné otázky.

Odpovědět

Pane Mihulko,

Vlasta Tomšů,2014-12-25 16:01:46

pište raději o něčem jiném. Zesměšňujete se, podobně jak před lety na czechfreepres.cz pisálek Ivo Victorin.
Po čase projevil jistou míru inteligence a s psaním přestal.

Po tisíce let sociální paraziti poddaný lid tahají za fusekli.

Kněží slibují věšné zatracení a království nebeské.
Vládci hrozí tím že kolchozník z dalekého státu chce obsadit můj ranč.
Ekonomové a bankéři slibují neustálý růst.
Lékaři slibují vyléčení od všech nemocí.

Mohl bych zde vyjmenovat stovky podobných pohádek, jimiž skupiny nadmíru inteligentních lidí manipulují a tahají energii (všeobecně) z méně inteligentních důvěřivců. Všechny tyto jejich techniky jeví známky spiknutí. Kdo je nevidí je přinejmenším mentálně zaostalý, kdo je vidět nechce je sociální parazit.

Do které skupiny, podle Vašeho mínění, se řadíte vy?

Přeju Vám hezké svátky.

Odpovědět


Slepý se ptá slepého

Konspirační Teoretik,2014-12-25 16:06:31

Je-li slepý.

Otázka zní, co vidíte, jestli se chcete skutečně o něčem hádat nebo dohadovat. Případně diskutovat.

Odpovědět

To se nám toho zde vyrojilo

Jan Krásenský,2014-12-25 15:35:42

Abych si ujasnil jednotlivé termíny, prosím o stručnou a srozumitelnou odpověď. Ve výrok: "Miloš Zeman je placený KGB", který poslední dobou často čtu i slýchám, hypotéza, teorie, konspirační teorie, pravdivý výrok, pomluva nebo jen nesmysl? A svá tvrzení podložte ověřitelnými důkazy.
Ps. M.Zeman je hovado.

Odpovědět


Hypotéza, Dispozice, Sankce

Konspirační Teoretik,2014-12-25 15:44:39

Miloš Zeman je borec.

Odpovědět


Na pěti šestinách Vašeho výroku

Jan Krásenský,2014-12-25 16:24:45

se shodne osmdesát procent obyvatel ČR. Někteří však zcela zavrhují samohlásku "o" v posledním slově a slabikotvornou souhlásku "r" zaměňují za "l" stejné kategorie.

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-25 16:29:40

Zkoušíte co ještě jste schopný napsat za blábol, aby dával smysl?

Odpovědět


Braňme prezidenta Miloše Zemana

Konspirační Teoretik,2014-12-25 20:04:32

http://www.branmeprezidenta.cz

Odpovědět

Ano stačí mi to,

Pavel S,2014-12-25 13:23:36

terorista byl stejně blbej jako ty.

Odpovědět


Takže to víte.

Konspirační Teoretik,2014-12-25 14:08:02

Takže to vy prevíti víte, a lžete všem ostatním. Vlastně nelžete, vy to jen neříkáte, protože s tím souhlasíte, a dost možná se těšíte až budete mít tak pokročilý policejní aparát, že to začnete provádět i v Česku.

Odpovědět


Tomu se říká, milej pane...

Konspirační Teoretik,2014-12-25 14:10:29

VLASTIZRADA!

Odpovědět


Spodní hranice ...

Konspirační Teoretik,2014-12-25 14:27:26

15 let

+

Propadnutí majetku fakultativně.

Odpovědět


Příjde vám to jako legrace?...

Konspirační Teoretik,2014-12-25 14:30:55

Moje doporučení zní - Zamyslete se.

Odpovědět

jiné zprávy

Am Am,2014-12-25 10:57:45

jinak asi zatím nejlepší alternativa k masmediální masáží je web inespravy.sk , který se snaží zhromažďovat zprávy z alternativních informačních webů na jednom místě
samozřejmě není to ideál, je tam zařazeno i dost vyloženě konspiračních webů, ale nikdo nic lepšího než inepsravy zatím nevymyslel

Odpovědět

MH-17

Am Am,2014-12-25 10:54:53

Raketa BUK je velice specifická zbraň (vystřelí hypersonickou rychlostí oblak projektilů)
a zanechá na letadle velmi specifické poškození (celé nebo část letadla je poměrně rovnoměrně poseta velmi specifickými otvory, jaké vzniknou pro proniknutí hypersonických projektilů).

Tedy potvrdit nebo vyloučit, zda MH17 trefila raketa BUKu nebo ne, lze poznat během první letmé prohlídky pláště letadla.

Na netu je už dost článků od vojenských leteckých expertů, co s nad tímto lhaním lidem z masmédií rozčilují, ale co zmůže pár článků na soukromých blogách oproti každodenní masáži z desítek masmédií.

Tohle je i odpověď na to, proč tolik žijí konspirační teorie. Stále více lidí si všímá, že z dosavadních oficiálních zdrojů se dovídají stále více lží a mlžení, takže musí hledat informace i z jiných zdrojů.

Odpovědět


Pavel S,2014-12-25 13:33:30

"Tedy potvrdit nebo vyloučit, zda MH17 trefila raketa BUKu nebo ne, lze poznat během první letmé prohlídky pláště letadla." To tvrdí kdo? Snad ne nějaký magor na webu, vedle kterého i AHA vypadá jako BBC.

Odpovědět

BOSTONSKÝ MARATÓN

Konspirační Teoretik,2014-12-25 10:31:53

0 zraněných, 0 mrtvých

Stačí vám to vy tupolevové?

Odpovědět


Ano stačí mi to,

Pavel S,2014-12-25 13:25:15

terorista byl stejně blbej jak ty.

Odpovědět


Ještě jednou pro zapamatování

Konspirační Teoretik,2014-12-25 14:28:38

Takže to víte.
Konspirační Teoretik 25.12.2014 v 14:08

Takže to vy prevíti víte, a lžete všem ostatním. Vlastně nelžete, vy to jen neříkáte, protože s tím souhlasíte, a dost možná se těšíte až budete mít tak pokročilý policejní aparát, že to začnete provádět i v Česku.

Tomu se říká, milej pane...
Konspirační Teoretik 25.12.2014 v 14:10

VLASTIZRADA!

Spodní hranice ...
Konspirační Teoretik 25.12.2014 v 14:27

15 let

+

Propadnutí majetku fakultativně.

Odpovědět

Čítal som aj 100 potvrdených konšpiračných teórii

Anton Matejov,2014-12-25 10:23:42

Treba aj pochybovať.Pán Strouhal to pekne a jednoducho vyjadril:o čem věda je:
Hypotéza - teorie - důkaz
Ak by Einstein nepochyboval a vo všetkom uveril, genialite Newtona, nikdy by neprišiel so svojimi vzorcami Relativity.
Je správne, že v povahe niektorých jedincov je nie všetkému uveriť čo nám naservírujú.
O 11 záři a útoku vedeli v CIA. Hlásil im to agent CIA, ktorý vypovedal, že nemohol správu odovzdať napríklad FBI, lebo mu to zakázali. Teroristov odpočúvali a o teroristoch mali zložky, archívovali ich. Na útok USA upozorňovali aj Francúzke tajné služby a ešte tajné služby jedného post Sovietského štátu(presne si ho nepamätám) NSA mala v dobe útoku zastreté okna vrchných poschodí kancelárii. Čítal som aj zosmešnenia, či si americký leteckí inštruktori nevšimli, že teroristi sa nesnažia riadne naučiť techniky pristávania.
V USA netaja, že o útokoch vedeli! V USA to zvaľujú na nesúčinosť a rivalitu amerických tajných zložiek.
Tak čomu máme skutočne veriť?
Tajní si môžu polepšiť vo finančných dotaciach ak dopustia neaký otrasný teroristický čin. Zvýšia sa im z hystérie aj neskutočne právomoci. Stalo sa!
Veď tajné služby a armády sa tiež podieľaju samé na konšpiračných teóriach aby zamlžovali skutočné ciele.
Hry tajných vôbec nemúsime pochopiť ono ich nepochopil ani Hitler a jeho tajní.
Spomeňte si ako sa zamlžovalo v prípade vylodenia spojencov v Normandii. Aj nafukovacími tankami a lietadlami.Ak sa bombardovali ciele v Normandii tak dvakrát sa museli bombardovať ciele v PadeCale, alebo v Nórsku(Hitler dokonca vojny nestiahol svojé silné jednotky a zálohy s Nórska) Jeden agent založil fiktívnu sieť agentov v Británii, ktorá zasielalá Nemcom skresľujúce správy o vylodení spojencov v PadeCale. Ešte za to dostával veľké peniaze od Nemcov. Dostal najvyššie vyznamenanie nielen od Nemcov ale po vojne aj od Britov.
Určitý čas ho Nemci preradili do USA, aby sa informoval o jadrovom výskume USA. (Tajný program Manhattam.)Daný agent dobre informoval riaditeľa CIA o pripravovanom útoku Japoncov na Pearl Harbor. V svojej osobnej výpovedí hovoril o arogancii riaditeľa CIA a že ho vyhodil a ešte sa mu vyhrážal. Riaditeľ CIA musel vedieť že pracuje pre Britov.
Veľká časť Japonských politikov aj dnes hovorí, že USA vedeli o ich útoku na Pearl Harbou, lebo im dešifrovali kódy.(Ospravedlňuju svoj útok). Viem aj o tom, že američania uskutočnili pred útokmi v Pearl Harbou asi tri vojenské cvičenia a prehrali si ich tam.
Ostalo iba pri hypotéze, skutočnú pravdu sa asi nedozvieme. Netreba zas nič pridávať.
Volala mi kamarátka, že pri turistike videli UFO a dušovala sa že UFO videla aj s ďaľšími troma kamarátkami. Ja som jej automatický hovoril, že v správach som zachytil , že u nás sú manévre NATO. Či tiež nevideli neaké bezpilotné dróny?
Armáda je tiež radšej keď sa hovorí o UFO.
Tiež som naletel aj na niektoré konšpirácie ani ja nie som v dnešnom svete propagandy a dezinformácii imunný.
Ako mladý som poul ako Rusi roztavili tankové jednotky Číny pri rieke Usuri. Pred mesiacom som chytil na to link jedného českého nadšenca, ktorý sa danéj konšpirácii tiež venoval a musím mu poďakovať.V celku dobre na webe vyvrátil danú konšpiráciu. Lasery nemôžu pôsobiť plošne tak ničivé účinky. Najme v danej dobe. Dnes už síce úspešne odskúšali USA svoje laserové zbrane na Blízkom Východe na Drónoch a rýchlych člnoch, ale zďaleka nepôsobili tak plošné škody. Rusko-Čínsky incident sa dá oveľa jednoduchšie vysvetliť ako plošným zamínovanim oblasti a podobne. Konšpiráciu vypustil údajne jeden opity ruský generál. Ja som na ňu naletel ako mladý, keď som sa ešte máločo rozumel laserom. A už som sa spätne k teórii nevracal.
Rozsahy celoplošneho špehovania, čo Snowden a spol dokázali riadne podcenili aj tušiací konšpirátori.
Tak význam konšpirátorov by som nepodceňoval.

Odpovědět

Podzemní bunkr v Sexmisi

Konspirační Teoretik,2014-12-25 09:35:52

Tak právě tak žijeme... čerstvý vzduch a slunko, vítr a stromy jste v životě neviděli. Dýcháte přefiltrovaný navoněný recyklát.

Odpovědět


Naštěstí to není toluen

Pavel S,2014-12-25 13:26:14

jako ve tvém případě.

Odpovědět

Učená nadutá honorace

Konspirační Teoretik,2014-12-25 04:28:08

Tady se zase sešlo učených hoven...

Odpovědět


Jsi na omylu,

Pavel S,2014-12-25 13:27:40

to jsi pouze příliš otevřel ústa a obsah tvého mozku vypadl.

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-26 22:27:28

No ne, já přehlédl jednu odpovědičku. To je mi líto, že jsem se Vám nevěnoval hnedle jak ste tu všelidovou moudrost vypustil z mozkovny. Abyste mohl soudit, musíte znát nejenom zákony, ale také reálie, a toho se Vám ZJEVNĚ fatálně nedostává. Až to napravíte, přijďte se (p)opravit a (p)omluvit.

Odpovědět

Hahahaha

Drahomír Strouhal,2014-12-25 03:09:59

Tak jsme se zasmáli nejnovější konspirační teorii o konspiračních teoriích a vrátíme se zpátky k tomu, o čem věda je:
Hypotéza - teorie - důkaz

Odpovědět

Kolik je konspiračních teoretiků,

Karel Bahný,2014-12-25 01:01:14

kteří věří pouze jedné konspiraci?

Odpovědět

Ono se řekne "vcítit se"...

Karel Bahný,2014-12-25 00:58:55

... ale jak se to dělá, když dotyčný je magor a já netuším, co se mu vlastně honí hlavou? Do čeho se mám vlastně vciťovat? Poslat je od srdce někam je obvykle podstatně méně bolestné a výsledek je stejný.

Bohužel, nepomáhá ani výsměch. Magor zůstane magorem, ať se mu smějeme, nebo ne. Jenom asi nebude ty jeho bludy šířit ve Vaší přítomnosti, což je možná ještě nebezpečnější.

Odpovědět

Ale no tak, to je zase mlženího...

Ronald Rákoska,2014-12-24 19:59:30

Nebylo by prostě jednoduší pro začátek přiznat, že oficiální verze 9/11 je fantasmagorie?

Stačí si všimnout jak mainstreamová média najela na taktiku mrtvého brouka zhruba od té doby, kdy byl publikován nález nanotermitu v prachu WTC.
Pravděpodobně od tohoto momentu mainstream pochopil, že se topí v bažině lží a pokud sebou ještě budou mrskat, o to rychleji půjdou ke dnu. Přes 2000 architektů a stavebních profesionálů, kteří podali protestní petici Kongresu je samozřejmě také tabu.

Takže si nejdřív prostudujme základní faktografii, kterou nám mainstreamová média zapomněla ukázat a pak teprve můžeme začít dělat nějaké závěry, že.

Dokument o nálezu nanotermitu...
https://www.youtube.com/watch?v=Bdml7ZxTQY0

9/11: Explosive Evidence - Experts Speak Out | české titulky
https://www.youtube.com/watch?v=bGJbiyqx_T8

Přednáška o studii pádu budov WTC 11. září 2001 doc. Ing. Ivan Němec Csc
https://www.youtube.com/watch?v=O-Jyd3-iCGk

Odpovědět


František Luft,2014-12-25 08:36:54

Video s tím ing Němcem jsem už viděl v minulosti. Ve svém výpočtu předpokládá že statika budov WTC je zajištěna tak, jako u jiných budov - každé patro nese všechna patra nad sebou. V případě WTC to bylo jinak, byl tam uprostřed nosný pilíř a patra na něm byla zavěšena. Pak není divu že jeho výpočet neodpovídá skutečnosti. Taky to něco říká o jeho inteligenci a taky o inteligenci konspirativců když taková videa mají za argument. Viz též zde:
http://luf7.webnode.cz/a11-9-2001-teroristicky-utok-na-usa/

Odpovědět


Pád WTC

Adam Windsor,2014-12-27 20:34:38

Dobrý den,

jako profesně stavař, Vám mohu potvrdit, že existuje cca 10 typů konstrukcí výškových domů (k jinému číslu lze dojít na základě jiného hodnocení, ale řekněme 10) a WTC nebylo ničím vyjímečné. Jako profesně dotčeného Vám mohu za sebe vyjmenovat minimálně 5 důvodů, proč by takto mrakodrap nepadal (bez pitvání jestli by se po nárazu zřítil či ne), a to bez dohadování se o termitu. Například z rychlosti pádu budovy (měřitelné na videu) lze dokázat, že rychlost pádu WTC se blíží volnému pádu (tj. že by nosná konstrukce nekladla žádný odpor?), či například to, že symetrická konstrukce budovy počkozená nesymetricky, se nemůže symetricky hroutit atd. atd.... Když mi pak v televizi tvrdí, že to takhle ale ,,přirozeně spadlo" je otázka jen zdravého rozumu, jak si to kdo přebere...

Odpovědět


to Adam Windsor

František Luft,2014-12-27 23:17:59

"Například z rychlosti pádu budovy (měřitelné na videu) lze dokázat, že rychlost pádu WTC se blíží volnému pádu (tj. že by nosná konstrukce nekladla žádný odpor?)"

To je v pořádku, konstrukce musí vykazovat statickou pevnost a v daném případě každé patro drží jen sebe s patřičnou rezervou ale už není dělaná na to unesla x pater nad sebou, které jsou v pohybu. To zpomalení pádu které byste čekal může být i neměřitelně malé - v mezích chyby při jeho odhadu z nějakého videa.
(Jinak byste musel předpokládat nálože v každém patře a vzájemně synchronizované - a to už je ta otázka zdravého rozumu jak píšete)

"či například to, že symetrická konstrukce budovy poškozená nesymetricky, se nemůže symetricky hroutit"

Ale může - ten barák padá dolů - ve směru gravitace a při té velikosti nemůžete čekat že spadne na stranu jako strom, ani v případě, že horní část začala padat do strany (viz fotky).

Odpovědět


Máte rozhodně pravdu

Václav Pelikán,2015-04-11 08:08:01

Američané zničili dominantu svého hlavního města, způsobili si škody za 40 mld dolarů a zabili tisíce svých lidí, jenom proto, aby vám mohli šacovat kufry na letišti a zakázat vám vzít si vodu do letadla :D

Odpovědět

Žijeme ve lži

Karel Karel1,2014-12-24 11:46:56

Konspirační teorie vznikají, protože oficiální mainstream neustále lže. Nejlepší konspirační teorie je ta zmíněná v článku - že konspirační teorie vypouští Kreml. To je obrovská legrace, všechno, co nesouhlasí s mainstreamem, prohlásit za konspiraci. Případně na to vypustit psychology a posléze psychiatry a prohlásit to za psychopatologii. To už tady bylo: SSSR zavíral odpůrce do blázinců.
Pravda je ovšem taková, že většina událostí nevzniká temným spiknutím, ale blbostí, nekompetencí, tupostí, nenažraností lidí v oficiálních strukturách. Kam můžeš dosadit lidskou blbost, nehledej nic složitějšího.

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 14:04:18

V čem kdy mainstream lhal?

Odpovědět


Hard-core otázka, že?

Konspirační Teoretik,2014-12-24 14:19:10

Kdy mainstream lhal? ... Lže neustále. Jsou to lži formou selektivního výběru co odvysílat a co ne. Záměrné a vědomé opomíjení faktů veřejně dostupných i přímo do ČT zaslaných. Lžou tím, že o podstatných věcech mlčí, a ukáží jen tu část obrazu, kterou chtějí, abyste viděli, jinou, stejně důležitou, tu vám neukáží. A v tom spočívá jedna velká Lež veřejnoprávních médií. Už tomu rozumíte?

Odpovědět


... a V čem?

Konspirační Teoretik,2014-12-24 14:34:04

... no to už si budete muset najít sám. Kolik vám je? Však Vás ještě maminka nevodí do mateřské školky za ručičku?

Odpovědět


Konspirační Teoretik

František Luft,2014-12-24 14:42:41

Výběr faktů je když tak manipulace, nikoli lež (myslel jsem si že pro lež se těžko najde příklad). Kdo vybírá fakta, to jsou jenom lidi; v zájmu rychlého zpravodajství se může stávat že něco chybí, nebo to není vyvážené. Ale to ještě neznamená že je tam nějaký záměr realitu zobrazovat zkreslenou (tak jako to bylo třeba za komunistů). Tak jako někdo věří na konspirační teorie, tak věří i na cílenou manipulaci, je to stejná paranoia. Co se nám média snaží zakrývat a co nepravdivého podsouvat? Co jste zjistil?

Odpovědět


to konspirační teoretik

Pavel S,2014-12-24 15:00:58

Spíš by sis měl položit otázku kolik je tobě, když ještě věříš na pohádky.

Odpovědět


36

Konspirační Teoretik,2014-12-24 15:40:19

Pravdou manipulovat nejde, takže v tom musí být nějaká lež, není-liž pravda?

Nechme se překvapit jestli ČT dnes odvysílá reportáž o výpovědi svědka ve věci zřízeného letadla na Ukrajině.

http://www.novarepublika.cz/2014/12/boeing-sestrelil-ukrajinsky-su25.html

A když jste na to dva, tak byste měli zvládnout dva a půl úkolu. Srovnejte s archivními reportážemi ČT z června 2011. Napovím, že se tam v průběhu 2 měsíců okupace náměstí, odehrála jeden den i generální stávka.

https://www.youtube.com/watch?v=aE3R1BQrYCw

Odpovědět


Neobjektivnost zpravodajství ČT

Radim Dvorský,2014-12-24 16:10:49

není žádná paranoia, ale holý fakt, na který si už stěžovala řada známých a inteligentních lidí. Pokud o tom nevíte, pak asi nesledujete, co se u nás v poslední době děje. Nebudu sem dávat desítky odkazů, místo toho stačí zadat do Googlu: "neobjektivnost zpravodajství ČT"

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 16:40:29

Konspirační Teoretik
Výpověď údajného svědka asi nezveřejní, tak jako nezveřejnili údajné svědectví o tom jak separatisti stěhovali část BUKu na kamionu do Ruska - viz:
http://en.delfi.lt/central-eastern-europe/ukrainian-says-his-truck-carried-buk-rockets-that-downed-mh17.d?id=65445260

Důvodem bude zřejmě to, že takových svědectví pro jednu i druhou stranu bude víc a hodnověrnost pochybná a zpráv ze světa je víc důležitějších. Nebo je to manipulace ve prospěch koho??


Radim Dvorský
Zadal jsem to do google a dostal jsem 3 odkazy z toho 2 na facebook a jeden o tom že si Drtinová na něco stěžovala. To je všechno? Manipulaci jsme zažili za komunistů, nech si o tom vyprávět jak vypadá cílená mediální manipulace s veřejným míněním

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-24 16:54:06

Vidíte jak je snadné stát se arbitrem nad tím co je a co není hodnověrné? ...

Chyba bývá často u prvního knoflíku, už jsem to tu psal. Pozornému čtenáři ta paralela neunikla. Píši to v zájmu zachování integrity a jako gesto vstřícnosti vůči dosud odmlčeným kolegům fyzikům.

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 17:05:19

Konspirační Teoretik

Na mojí otázku jste neodpověděl a zdá se mi že už mlžíte. Uvedl jste jako argument pro manipulaci že média něco nezveřejní a já jsem vám ukázal že to argument pro manipulaci není - pochopil jste to?

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-24 17:16:40

Stále chcete jeden konkrétní důkaz, příklad, případ. Odpověděl jsem vám v obecnosti, protože Váš omyl spočívá v obecnosti. Smím si to dovolit tvrdit, protože z ničeho co jste napsal nikde nevyplývá, že byste materii samé věnoval byť půl vteřiny vlastního zájmu a studia.

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 17:23:37

Konspirační Teoretik
Jakou máte na mysli "matérii"?

Odpovědět


Materie

Konspirační Teoretik,2014-12-24 17:26:23

Zamysleme se spolu nad obecností samou, co Vy na to? Jste pro? Berte to jako řečnickou odpověď, chcete-li. Nechcete-li, zústaňme u toho, že materií jsem myslel televizní reálie vs. realita všedního dne, její standardy reflexe a interpretace, vše v kontextu zvyklostí, definic pojmů nezaujatost a nezávislost, včetně jejich ukotvení v právním řádu.

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 17:29:35

Konspirační Teoretik
Jak jste přišel na to, že neporovnávám mediální sdělení a realitu?

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-24 17:35:59

To jste prozradil již samou první otázkou. Snažil jste se argumentovat tím, že nedošlo a nedochází k žádným manipulacím, které nota bene nepovažujete za lži.

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 17:41:28

Konspirační Teoretik
První otázkou jsem prozradil pochybnost o tom že námi média cíleně manipulují. Měl byste pravdu že neporovnávám realitu a média kdyby námi opravdu manipulovala. Ale o to právě v naší diskuzi jde. Chtěl jsem na vás abyste mi ty lži ukázal a to jste neudělal

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-24 17:42:43

Jedna věc je znalost teoretická a zcela jiná znalost praktická. Nezazlívám Vám, že v praxi habrujete. Teorii máte vynikající.

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-24 17:43:54

Udělal, jenže vy jste ještě nesplnil domácí úkol.

Odpovědět


František Luft,2014-12-24 17:46:46

Konspirační Teoretik

Pokud neumíte svůj názor rozumně zdůvodnit, znamená to že nejspíš stojí jen na slepé víře a je mylný. Nad tím se zamyslete. Asi už končím

Odpovědět


...

Konspirační Teoretik,2014-12-24 17:48:55

Kde jinde chcete hledat pravdu, než v názoru?

Odpovědět


Objektivita

Konspirační Teoretik,2014-12-24 18:10:42

Moje představa o objektivitě se značně liší od toho, co Česká Televize v roce 2011 předvedla. V Aténách jsem na náměstí Syntagma bydlel od 26.5. do 4.8., ačkoliv mohu se o den dva mýlit. Krom jiného jsem byl také přímo zasažen slzným plynem, ačkoliv veškeré moje snahy plynuly směrem k uklidnění situace, což se mi v dostupné vzdálenosti dařilo na 100 a více procent. A nebyl jsem zdaleka sám takový. Byla nás převaha 98 ku dvěma.

Odpovědět


Nazor na toto?

Karel Salavec,2014-12-28 23:55:24

https://twitter.com/StateOfUkraine/status/489802664264212480/photo/1

Kdyz se ukazalo, ze sestrelen byl civilni noeing, zparava najednou z Twitteru "zmizela", jen archiv nezapomnel.

Odpovědět

:-)

Tomáš Matějka,2014-12-24 08:50:56

Máme rádi konspirační teorie, protože žijeme ve lži pane Mihulko. Kdybychom žili v pravdě, nebyl by pro takové věci vůbec prostor. Můžu vám tady uvést 10 příkladů, které otevřeli celé "konspirační světy" v nichž figurují vysoce postavení lidé, ministři obrany, generálové apod. kteří neustále podávají svědectví o tom, co se děje v rámci tzv. "černých rozpočtů", ale vy mě stejně budete považovat za blázna, pomatence a blábolistu podobně jako rada starších pomazaných mudrců ze Sysifos.
Vy "modení vědci" nebo jak si říkáte máte jednu úžasnou schopnost. Vůbec nic nevíte a přesto máte na všechno odpověď. Tak šťastné a veselé :-)

Odpovědět


:-)

Tomáš Matějka,2014-12-24 09:25:03

abych jen nemlátil slámu, včera mě zaujalo zrovna toto

"Sarah, there’s a government inside the government, and I don’t control it." - Bill Clinton

Tak mi teda poraďte, co s tím. Všechny "standardní modely" selhávají, protože to by přece znamenalo, že prezident spojených států už není nejvýš (jak se standardně chápe), ale je pouze blbeček (rozumějte nastrčená figurka), která má jako působit jako velký šéf, který o všem moudře rozhoduje. Zatím to vypadá, že je spíš jako velký idiot. Smutné

Odpovědět


Duševní móda

Konspirační Teoretik,2014-12-24 10:19:27

Zdravím, Tomáši.

Já to zase přičítám zčásti čemusi, co lze nazvat módním stylem. Prostě se nosí různé šály a haveloky, trička a střih bot, který demonstruje nositelovu příslušnost ke skupině osob, jež konspiračními teoriemi bez mžiku váhání ležérně, ledabyle a blahosklonně pohrdají. Když chcete být a vypadat jako správný fešák lázeňský, tak vám alespoň některý z těchto zdobných i praktických doplňků nesmí chybět. I kdyby ty kalhoty měly nakrásně tři nohavice, kabáty byly dole sešité jako pytle, klobouky na sobě měli paroží zvící třetihorního daňka a šála byla prošívaná skelnou vatou. Prostě to frčí, a vlak přes to nejede. :-) Hezké Vánoce!

Odpovědět

v kádrového pohledu

Tomáš Hoheisel,2014-12-24 07:46:12

pravda je jenom jedna a v tomto pojetí se nedá lidem s málo informacemi vyvrátit snaha o uchopení problematiky potažmo vyvrácením dogmatických věcí fikcí masou, za učelem změny perspektyvy pro jiný zájmem

Odpovědět

konspir. teorie

Tomáš Hoheisel,2014-12-24 07:09:19

Jsou snahou zaškatulkovat si lidi(etniky) potažmo skupiny lidí do rámců chování, jde o střet našeho vyhranění potažmo cílů vůdči jiným skupinám, jelikož jsou konpirační teorie i notnou dávkou v moderním slengu "sdílením" na emocionální bazi a přivlastnování si hodnot autorit stavají se tyto v uvozovkach polulárními

Odpovědět


Moderní doba

Konspirační Teoretik,2014-12-24 07:17:24

Moderní doba se vyznačuje především tím, že skutečně populární se stává nejsnáze blbost. Čím větší tupec, tím snáze přitáhne davy na svou stranu. Je to zčásti tím, že vrána k vráně sedá a zčásti tím, že společnost ještě většího blbce, než jsme sami nám trvale lichotí.

Odpovědět


chybějící odstavec

Tomáš Hoheisel,2014-12-24 07:19:31

Zapoměl jsem dodat vtipnou glosu: Stejně jako vědci se snaží vytvořit teorii everithing. Přitom se čím dál více ukazuje že z vody se vařit nedá, a všechny výzkumy jsou podpořené reakcemi minimalně na molekulární urovni. každopádně pozoruji krize mnou slengově nazývané krize osobnosti, sme se vrátily o takových 40 až padesát let v mentalittě člověka (také je to konspirační teorie jelikož historie, jak známo, otáčí se v cyklech.

Odpovědět

Není konspirace jako konspirace

Konspirační Teoretik,2014-12-24 05:18:56

Některé konspirace jsou dosti divokými fantaziemi, jiné jsou investigativní činností cizelovanou podobou zakrývané reality. K těmto patří:

Bostonský Maratón - Nikdo při něm nebyl zraněný ani zabitý, vše byl flashmob, divadelní realtimové pouliční představení herců FBI.

Střelba ve škole Sandy Hook - "20 zabitých dětí" sborově zazpívalo na americkém Superbowlu, co k tomu říci víc? ...

Stětí amerických novinářů bojovníky ISIS - Hollywoodský 5ti dílný trhák, s prvním testovacím dílem uveřejněným v tureckém televizním seriálu Kurtlar Vadisi Pusu.

Tři příklady za všechny. Kdybyste si dali práci s ověřením alespoň jednoho z nich, možná vás to bude motivovat k hledání dalších. V tom vám budu rád nápomocen.

Odpovědět


sources

Michal Lichvar,2014-12-29 13:45:55

pls :)

Odpovědět

...

Jan Kment,2014-12-24 00:59:18

Názorových a zájmových skupin, které se vědomě snaží dosáhnout nějakých cílů konspirací, vždycky bylo jak naseto, v tom se, řekl bych, konspirační teorie nemýlí. Jejich omyl spočívá v tom, že drasticky přeceňují úspěšnost takových snah.

Odpovědět

Snowden

Vít Výmola,2014-12-23 22:32:10

Dole byl zmíněn Snowden, který vynesl na veřejnost citlivé tajné informace. Nuže, Snowdenovi můžou všichni věřící v konspirace stěží poděkovat:
V těch vynesených a vysoce tajných informacích totiž není JEDINÁ ZMÍNKA, která by různé konspirační teorie potvrdila.

Odpovědět

Tak vysmech? :-)

Cendler Bing,2014-12-23 21:50:16

Takže když ty teorie nedokážeme vyvratit tak se tomu budem smát? To by meli zavést i na soudech chudaci zločinci vetšina z nich bude "vysmáta". :-)

Odpovědět


Palo Priezvisko,2014-12-23 22:04:55

dobry point.

bezmedzne verit konspiraciam je naivne, ale tak isto je naivne bezmedzne verit oficialnym informaciam

Odpovědět

To: František Luft

Tomas Rybar,2014-12-23 20:55:30

Vy necitate vlastne odkazy? Alebo naozaj povazujete vetu "Nějakou formu demolice nelze v tomto případě ani naprosto vyloučit, ani dokázat" za vysvetlenie padu WTC7?
Fakt je, ze ziadne prijatelne (teda take, co by nebolo ocividne "na štíru“ s fyzikou, oficialne miesta USA ani odporcovia "konspiracnych teorii" zatial nepredlozili.

Odpovědět


František Luft,2014-12-23 21:12:53

V tom článku jsou možná vysvětlení dvě, nebo tři. Jedno od Kmínka, jedno ode mne a je tam odkaz na podstránku kde je totéž diskutováno na Technetu (iDnes), tam je to nejpodrobnější. Nic z toho není ve sporu s fyzikou samozřejmě. Tu větu: "Nějakou formu demolice nelze v tomto případě ani naprosto vyloučit, ani dokázat" chápejte tak, že za 11.9. mohli např. i mimozemšťani - taky to nemůžete vyloučit. Ale při troše soudnosti a v kontextu celého článku ...

Odpovědět


František Luft,2014-12-23 21:14:37

http://luf7.webnode.cz/a11-9-2001-teroristicky-utok-na-usa/wtc-7-detailne/

Odpovědět


:-)

Tomáš Matějka,2014-12-24 09:35:19

V souvislosti s tímto tématem jsem si vzpoměl na jednu zajímavost.
Několik dní před událostí zaznamenali market makeři na opční burze CBOE významné objemy opčních obchodů - sázek na pokles ceny akcií některých konktrétních!!! aerolinek a pojišťoven.
Můžeme se dohadovat o tom, proč CTFC nebo SEC tyto objemy nezkoumala (oficiálně) a proč nejsou tyto informace součástí oficiální vyšetřovací zprávy.
Někdo evidentně věděl, co se stane a slušně na to vydělal, ale opravdu slušně ...

https://www.youtube.com/watch?v=X9TIovsZgHE

Odpovědět


to :-) Tomáš Matějka

František Luft,2014-12-24 13:23:00

Kolikrát akcie najednou poklesnou, nebo vzrostou a nikdo z analytiků to neumí vysvětlit. Burza se řídí jednak zprávami a očekáváními, ale taky vlivem software, který na tisících počítačích po světě provádí obchody automaticky. To vede občas k chaotickému chování cen akcií. Tak může dojít i k náhodné koincidenci mezi cenami a událostmi aniž by někdo něco předem věděl.

Ano, je tu i možnost že se o útocích 9/11 investoři doslechli - mohli vsadit na možnost, že tajné služby chytli správnou informaci ohledně teroristů. Taky to mohli být bohatí Arabové napojení na Bin Ladina. Taky je možnost že to vaše youtube trochu kecá ...

Odpovědět


to Tomáš Matějka

Václav Pelikán,2015-04-11 09:33:53

Vydělali sázkami na pokles ceny akcií některých pojišťoven? Čtete si po sobě, co píšete? Jak se dá vydělat sázkami na pokles cen akcií konkrétní pojišťovny mi, prosím, popište podrobně, rád se přiučím :D

Odpovědět

...

Palo Priezvisko,2014-12-23 18:51:03

...pretoze zivot bezneho cloveka je sialene nudny

Odpovědět

problem

Marek Dendes,2014-12-23 18:03:58

problem je, ked oficialna verzia urcitej skutocnosti sama o sebe splna kriteria terminu 'konspiracna teoria' (absencia presvedcivych vyvracajucich/potvrdzujucich dokazov, atd)

naprikald oficialna verzia udalosti 9/11 splna v podsate definiciu pojmu konspiracna teoria ..

a tiez nie kazda konspiracna teoria je nezmysel, niektore sa casom predsa len potvrdia
http://www.aktuality.sk/clanok/258421/top-5-konspiracne-teorie-usa-ktore-sa-ukazali-ako-pravdive/

samozrjeme mnoho znich je uplne uletenych a padnutych na hlavu, to je tiez pravda ..

dolezite je ozlisovat medzi tym verit v konspiracnu teoriu a neverit oficialnej verzii urcitej udalosti .. mozu to byt 2 rozdielne veci.. skepticizmus je na mieste v oboch pripadoch ..

Odpovědět


problém

Zab Hazar,2014-12-23 18:39:16

je také když existují otázky na faktické věci, na které se veřejnost nedočká oficiální odpovědi buď vůbec, nebo mlžení. A protože už je hodně let kdy vnikl vtípek (jak se pozná že politik lže? pohybuje ústy) tak není divu že lidi nevěří oficiálním verzím ani nos mezi očima. A mnohdy plným právem.

Odpovědět

Feynman radí

František Luft,2014-12-23 17:31:59

jak postupovat proti kospirativcům - vymýšlet ještě barvitější spekulace aby se sami zarazili nad jejich absurditou

Odpovědět

Radim Dvorský,2014-12-23 17:26:20

Před tím, než se objevil jistý Edward Snowden, se taky každý smál možnosti, že by USA odposlouchávaly celý svět včetně politických špiček jako např. Angela Merkel. Něco takového bylo možné jen v přihlouplých filmech typu Nepřítel státu. Realita pak všechny doslova ohromila a to i po stránce technické realizace.
Do tohoto pojektu muselo být zapojeno celkem velké množství lidí a přesto se docela dlouho dařilo vše držet v tajnosti. Sice na konspirační teorie moc nevěřím, ale jak říká jedno staré přísloví: na každém šprochu pravdy trochu.

Odpovědět


to Dvorský

František Luft,2014-12-23 17:50:47

Opravdu myslíte, že někdo nevěřil, že by tajné služby odposlouchávali celý svět? Já myslím, naopak, že si to většina lidí musela myslet, je to normální práce tajných služeb. Právě kauza Snowden je ukázkovým příkladem jak věci fungují. Stačí když se najde jeden důvěryhodný vynašeč a věc je prozrazena. Jak si někdo může myslet že by se podařilo utajit 11.9. v případné režii CIA do které by muselo být zapojeno několik set vrahů i z řad obyčejných civilistů?

Odpovědět


František Luft

Radim Dvorský,2014-12-23 18:31:40

Podívejte se, můj příspěvek je o Edwardu Snowdenovi, nikoliv o 11. září. Před tím, než se ukázalo, jaká je pravda, byly domněnky o masivním odposlouchávání a sledování elektronické komunikace pouhou konspirační teorií, nic víc, nic míň. Nyní už to konspirační teorie není, je to realita.
Když to shrnu, tak můj příspěvek měl být o tom, že určité (byť malé) procento konspiračních teorií může mít pravdivý základ.
Jinak si myslím, že nemá jakýkoliv smysl se pouštět do diskuzí, které konspirační teorie jsou pravdivé a které ne, protože běžný člověk jako já nebo Vy nemá přístup k žádných relevantním informacím a jsme odkázáni pouze na to, co najdeme na internetu nebo slyšíme v médiích. A to je pro vytvoření jakýchkoliv věrohodných důkazů zoufale málo.

Odpovědět

Naopak

Richard Malaschitz,2014-12-23 16:56:31

:: Môj tip je, že tam bude silná závislosť...

Skôr to bude práve naopak.

Odpovědět

Viera v nu, nie samotna konspiracia je problem

Marek Fucila,2014-12-23 15:35:53

Škoda, že autori neskúmali koreláciu sklonu človeka k viere v konšpirácie a k viere náboženskej. Môj tip je, že tam bude silná závislosť. Stačí zameniť slovo konšpirácia v článku za náboženstvo a popis sedí.

Tá Occamova britva je dobrý spôsob posúdenia možnosti/absurdity tej-ktorej hypotézy, ale ak nemáme dosť informácií, môžu byť aj komplikované vysvetlenia pravdivé, ak za nimi hľadáme úmysel nejakého strojcu.

Nevidím nič zlé na fantazírovaní, a ani na prijatí "pracovnej hypotézy", že nám niekto škodí a vymyslel na to sofistikovaný plán.
Udivuje ma skôr tá istota - viera, že daná hypotéza je pravdivá len preto, že sa mi vysvetlenie páči. A neschopnosť zmeniť názor, keď sa zbierajú dôkazy proti nej. Feynman to pekne povedal: "It doesn't matter how beautiful your theory is, it doesn't matter how smart you are. If it doesn't agree with experiment, it's wrong."

Pokiaľ ide o ľudské úmysly a schopnosť organizovať spiknutia, tak čím väčší rozsah komplótu, tým mizernejšia šanca, že sa to dokáže utajiť a tým absurdnejšia je viera v to, že masa organizátorov roky drži v tajnosti svoj čin, ktorý nezainteresovaní konšpirátori hlásajú do sveta. Takže kým Occamova britva dobre triedi neúmyselné deje, pre prípad spoločenských činov by som to triedil aj podľa počtu organizátorov, ktorí to majú tutlať. Čím viac ich treba, tým menšia šanca, že to tak je.

Odpovědět

Príklad

Martin Záhorský,2014-12-23 14:16:39

Poznám konšpiračnú teóriu, ktorá sa stala pravdou. Táto téma ma totiž zaujala, tak som ju sledoval. Ide o ACTA. Po prvom prevalení (cca okolo 2006 ak sa dobre pamätám) o jednaniach bolo rečí z oficiálnych miest, že sú to konšpiračné teórie... neboli.
Spomenuli ste to, tak mi to nedá. Dvojičky. Dodnes mi nikto poriadne nevysvetlil pád WTC7. Rád pozerám dokumenty a o demoláciách budov som ich videl veľa. Tu ide skôr oficiálne vysvetlenie na nôž s occamovou britvou.
Osobne mám rád konšpiračné teórie. Býva to zábavné čítanie. Aj keď to už niektorí poriadne preháňajú. Nepríjemné je, ak sa ukáže, že je nejaká pravdivá. To sa mi, ako v prípade ACTA už tak dobre nesmeje.
Príjemné sviatky všetkým.

Odpovědět


To: Záhorský

František Luft,2014-12-23 17:29:11

Info o pádu WTC7 najdete na google během vteřiny. Stačilo to jen zkusit, ale ono by vám to rozhodilo vaši víru že to byla demolice, že? Je to vysvětlené i tady abyste se nemohl vymlouvat:
http://luf7.webnode.cz/a11-9-2001-teroristicky-utok-na-usa/

Odpovědět


Vieru?

Martin Záhorský,2014-12-23 20:26:58

Pochybnosť a viera sú dve veľmi rozličné veci.

Odpovědět


František Luft

Roman Horváth,2014-12-23 21:12:15

Neznášam konšpiračné teórie. Pred istým časom som ich farbisto odsúdil na známej sociálnej sieti a stretol som sa s odporom… Lenže, žltý argument číslo dva z Vami uvedeného zdroja http://luf7.webnode.cz/a11-9-2001-teroristicky-utok-na-usa/ obsahuje tvrdenie, ktoré nie je podľa mojej osobnej skúsenosti pravdivý. Mám na mysli to, že sa o tom dopredu nevedelo, nehovorilo, že to bolo a je veľmi dobre utajené. V deň útoku (pár hodín po ňom) jeden pre mňa vysoko dôveryhodný zdroj predo mnou utrúsil poznámku vo význame, že si „to zhodili sami“ a že to je dosť neuveriteľné, že to spravili. Ja mám problém tomu uveriť dodnes… ale tá poznámka vo mne rezonuje vždy, keď počujem o konšpirácii 9/11. Vždy si na to spomeniem. Veď predsa to, že to ten dotyčný vôbec utrúsil, muselo znamenať, že sa o tom v určitých kruhoch hovorilo už dávno pred tým… Myslím si, že vďaka tomu, že jestvuje množstvo falošných a smiešnych konšpiračných teórií je veľmi jednoduché vysmiať aj tie, ktoré by mohli byť pravdivé. A to nevravím, že 9/11 je pravdivá konšpiračná teória, ale je asi jedinou, ktorá vo mne necháva pochybnosť o oficiálnej verzii. Ani nie ona sama ako skôr informácia, ktorej som na prvé počutie dňa 11. 9. 2001 neuveril. Dodnes som na pochybách, ale aj keby to pravda bola, lacnejší chlieb z toho pre mňa nebude…

Odpovědět


to Roman Horváth

František Luft,2014-12-24 00:03:05

Příznivci konspiračních teorií jsou velmi rychlí. Všimněte si to na diskuzích. Na Václaváku v Praze se upálil pacient psychiatrické léčebny. V diskuzích už u některých zavládlo přesvědčení že: Z politického odpůrce museli udělat blázna. Autorům takového názoru vůbec nevadilo že nic nenasvědčovalo žádnou souvislost s politikou. Tyhle lidi nebere vážně i když jsou z vysokých kruhů - viz např. bývalý poradce V.Klause Petr Hájek, který nepochází z opice, úplný magor

Odpovědět

Je to reakce na velikost a kvalitu nabídky info

Josef Hrncirik,2014-12-23 14:00:46

Odpovědět

A kde je teda ta hranica

Libor Kiss,2014-12-23 13:40:40

medzi teóriou a konšpiračnou teóriou?

Podľa wiki : Konšpiračná teória alebo teória sprisahania je názor na ľubovoľnú tému, ktorý predkladá, že istá skupina ľudí vedome a tajne pôsobí v neprospech inej skupiny ľudí.

Veď v tomto smere sa niekedy takto správame úplne všetci.

Odpovědět


Martin Chabada,2014-12-23 16:46:46

"istá skupina ľudí vedome a tajne pôsobí v neprospech inej skupiny ľudí" - to je predsa definicia politickej strany a nasledne aj parlamentu a vlady, ktore su politickymi stranami vytvorene :-)

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz