O.S.E.L. - Do výbuchu Slunce zbývá 6 let
 Do výbuchu Slunce zbývá 6 let
Holandský astrofyzik Dr. Piers Van der Meer je přesvědčen, že Slunce nejpozději za 6 let vybuchne.

Podle Dr. Pierse Van der Meera, experta Evropské kosmické agentury ESO (European Space Agency), teplota slunečního jádra, která byla 15 mil. st. Celsia, stoupla během několika posledních let na nebezpečných 27 mil. st. Celsia.

Podle jeho názoru, procesy, které na Slunci probíhají a povedou k jeho zániku, jsou během posledních 11 let velmi podobné změnám, které probíhají ve hvězdách než vybuchnou jako supernovy. Obdobný průběh pozoroval Johannes Kepler v roce 1604, když nastal výbuch supernovy (tzv. Keplerovy hvězdy) v souhvězdí Hadonoše (Ophiuchus).
Podle Meera proces globálního oteplování, který nyní pozorujeme, nesouvisí s umělým znečišťováním atmosféry, ale se Sluncem. O neobvyklých procesech, které probíhají na Slunci, údajně svědčí snímky z americké sondy - sluneční observatoře SOHO (Solar and Heliospheric Observatory).

Výpočty, prováděné Dr. Meerem ukazují, že v případě, že teplota v jádru Slunce poroste tímto tempem, proces se stane nevratným a Slunce vybuchne během následujících šesti let.
Vědci z NASA odmítají potvrdit výpočty Dr. Merra a celou teorii pokládají za šíření zbytečné paniky.

Autor: Miroslava Hromadová