O.S.E.L. - LINKY
 LINKY
Vodivý papír, sebevražda jako způsob řešení běžných problémů, nejstarší včela...

Byla objevena hrobka staroegyptských zubařů z doby před rokem 2000 př. n. l. Zajímavé je, že lidé pohřbení v hrobce nebyli příbuzní, ale společný odpočinek zřejmě vyplynul z jejich shodné „cechovní“ příslušnosti.
Podrobnosti: Idnes

Poznámka: o starších zubařích neolitických viz zde článek na Oslu: Pravěká zubařina

Už příští rok by se pod Gibraltarským průlivem měl začít stavět podmořský železniční tunel o délce až 40 km. Oproti tunelu pod Lamanšským průliv má být tato stavba mnohem náročnější - moře je zde totiž hlubší (byť tunel sám o sobě bude kratší). „Počítá se s dobudováním železnice až ze Sevilly s tím, že by rychlovlak zvládl trať mezi Madridem a marockým Tangerem za čtyři hodiny.“
Podrobnosti: Aktualne.cz

Plánovaná observatoř SIM PlanetQuest bude speciálně zaměřena na hledání exoplanet podobných Zemi. „Na seznamu hvězd, u kterých bude kosmická observatoř SIM PlanetQuest pátrat po planetách velikosti Země, jsou i některé důvěrně známé hvězdy, jako je Sírius v souhvězdí Velkého psa, Altair v souhvězdí Orla, a také Alfa Centauri.“
Podrobnosti: Astro.cz

Z celuozových vláken lze jejich potažením vodivým polymerem udělat vodiče. Zajímavé na nově objeveném procesu je, že jej lze provést už při výrobě papíru. Papír tedy není třeba dodatečně upravovat, což by celou úpravu mohlo výrazně zlevnit. Využití - například ochranné prvky bankovek.
Podrobnosti: Akademon.cz

Vysazování nikotinu není bez rizika, řada sledovaných během této doby umírá na různá selhání; pravděpodobnost úmrtí lze ovšem snížit speciálními substitutčními terapiemi.
Podrobnosti: New Scientist

V Argentině se podařilo objevit první téměř kompletní lebku obřího dravého ptáka, který  stál na vrcholu jihoamerické potravní pyramidy. Před 15 miliony let dorůstala tahle potvora výšky přes 3 metry.
Podrobnosti: New Scientist

Podařilo se objevit dosud nejstarší včelu; nález je datován do křídy, stáří je přibližně 100 milionů let. Tvor možná pochází s doby krátce oddělení evolučních větví včel a vos od sebe (přičemž z vosí linie se později odštěpili mravenci). Evoluce včel a vos probíhala také ve vazbě na vznik kvetoucích rostlin - z toho by se snad dalo usuzovat, že původní způsob života/obživa blanokřídlých spíše připomínal dnešní vosy, s velkou rolí masa.
Podrobnosti: Eurekalert