O.S.E.L. - Přehřívají se údaje NASA v důsledku chyby?
 Přehřívají se údaje NASA v důsledku chyby?
V posledních letech se údaje satelitního měření stále více rozcházejí s údaji z pozemního měření. Nůžky se rozvírají až neuvěřitelně. Kdo má pravdu?

Tento článek bude krátký, protože odpověď je poměrně jednoduchá. Stačí se podívat na nepřímé ukazatele teplot. Jiné ukazatele, které nejsou v ohnisku všeobecné pozornosti. Takovým opomíjeným ukazatelem je tempo růstu CO2 v atmosféře. Použijeme ho jako rozhodčího v našem sporu.

 

O tomto indikátoru se moc nemluví. Protože podle politicky korektních dogmat CO2 řídí teplotu a nikdy naopak. Jenže ve skutečnosti meziroční tempo růstu CO2 v atmosféře závisí na teplotě oceánu. Podle toho se mění rozpustnost CO2 ve vodě. Takže po horkém roce následuje velký přírůstek CO2 v atmosféře.

 

Podíváte-li se na graf 2, vidíte, že v roce 2015 v atmosféře přibylo 3,05 ppm oxidu uhličitého, což je jen nepatrně více než v horkém roce 1998, kdy přibylo 2,93 ppm. Vzhledem k nepřesnostem měření je to prakticky identické. Ponechme stranou, že 30 let nákladných klimatických konferencí a dotací tempo růstu CO2 zjevně nijak nesnížilo. Pro nás je důležité, že to odpovídá teplotním údajům ze satelitů. Ty říkají totéž. Rok 2015 byl nepatrně, ale jen nepatrně teplejší než rekordní rok 1998.

 

Závěr? Satelitní měření teplot je zřejmě správné. Pozemní měření NASA (graf GISSTEMP) se přehřívá v důsledku chyby. Doufejme, že nová americká vláda tuto věc bude s vedením této své agentury řešit. Jinak vědecká pověst NASA může být vážně poškozená.

 

Jak by mohlo dojít k omylu? Co se týče pozemního měření, na Zeměkouli je spousta bílých míst, odkud nejsou data. Nebo tam měřící stanice jsou, ale z nějakého důvodu do výpočtu nejsou zařazené. Hic sunt leones – zde jsou lvi, to se psávalo ve starověku na mapy v místech, kam se kartograf neodvážil. V těchto nezmapovaných lokalitách klimatologové teplotu jen odhadují.

 

Graf1

GRAF 1:

Modře a červeně je globální průměrná teplota podle údajů satelitů.

Zeleně je globální průměrná teplota podle autorů z NASA, na základě vybraných pozemních stanic.

Kdo má pravdu?

Graf2

GRAF 2:

Tempo ročního růstu CO2 v atmosféře.

Některý rok přibude 2 ppm ročně a jindy třeba 2,5 ppm.

Závisí to na teplotě oceánu v předchozích měsících.

Graf3

GRAF 3:

V šedých oblastech nejsou žádná měření.

Nebo autor mapy místní teploměry ignoroval a nezapočetl je.

Graf4

GRAF 4:

Klimatolog ale zaplní mapu svými odhady.

A v místech, odkud žádná měření nejsou, se rozhodne odhadnout rekordní teplo.

Graf5

GRAF 5:

Satelitní snímky téměř žádné mezery ani bílá místa nemají.

Rekordní horko nepotvrzují.

 

ZDROJE:

http://realclimatescience.com/2016/11/why-does-the-us-space-agency-ignore-satellites/

https://www.co2.earth/co2-acceleration

http://www.esrl.noaa.gov/gmd/ccgg/trends/gr.html

http://www.drroyspencer.com/latest-global-temperatures/

http://www.woodfortrees.org/plot/rss/from:1995/mean:60/plot/gistemp/from:1995/mean:60/offset:-0.28/plot/uah6/from:1995/mean:60/offset:0.1

http://realclimatescience.com/2016/11/noaa-september-temperature-fraud/


Autor: Vítězslav Kremlík
Datum:21.11.2016