Inteligentní Shazovač proti teorii gravitace
Kreacionisté zpochybňují teorii gravitace. Měli by se fyzikové třást? A co na to Jan Tleskač?

Lišácký Charles. Zatím v tom je pořád sám.

Odborníci z kansaského EFCR (Evangelické centrum pro myšlení skrze víru) jedou na vlně amerického křesťanského neokonzervatismu. Veřejně prohlásili, že teorie gravitace neplatí, protože je v rozporu s biblí a představili koncept Inteligentního pádu. Věci podle nich nepadají v důsledku gravitačních sil, ale proto, že je tlačí dolů „vyšší inteligence“, Inteligentní Shazovač. Koho tím myslí asi netřeba dodávat.

EFRC se od svého založení v roce 1987 věnuje „evangelické fyzice“, jinými slovy výkladu fyziky na základě doslovného znění bible. Některé fenomény podle nich gravitace prostě nedokáže vysvětlit. Konkrétně jde o let andělů, nanebevzetí Ježíše nebo pád Satanův. Nepožadují úplné stažení gravitace z učebnic. Uspokojí je, když Inteligentní Shazovač dostane stejný prostor jako gravitace a když studenti dostanou možnost pečlivě posoudit správně vyložené argumenty obou stran a budou se moci sami informovaně rozhodnout. Jde jim pouze a jen o nejlepší možné vzdělání studentů státu Kansas.

Zastánci Inteligentního Shazovače mají celou věc pečlivě po svém promyšlenou. Einsteinovy představy o gravitaci tak úplně nesedí na kvantovou mechaniku. Proto je teorie gravitace v existenční krizi. V krizi podává ruku bible. Inteligentní Shazovač nachází oporu například v Matoušovi 15:14, kde Ježíš říká „Nechte jich, vůdcovéť jsou slepí slepých. Povede-liť slepý slepého, oba v jámu upadnou.“ Je jasné, že Ježíš nenaznačuje nic o gravitaci, ty dva prostě jen tak spadnou. V Jobovi 5:7 se zase dočteme „Ale člověk rodí se k bídě, tak jako jiskry z uhlí zhůru létají.“ Když gravitace všechno stahuje dolů, jak je tedy možné, že ty jiskry tak sebejistě létají vzhůru? Je zřejmé, že veškeré padání musí mít pod palcem vyšší inteligence. Už netřeba hledat Velkou teorii sjednocení – tou je přece Ježíš.

První reakce fyziků jsou poněkud rozpačité. Nesměle se ohrazují, že teorie gravitace je soustava nevyvrácených hypotéz založená na empirických pozorováních přírodních jevů.
Tahle zásadní zpráva pochází ze serveru Onion. Hned po zprávě o tom, že Nukehavistan s hlavním městem Silogradem může vlastnit jaderné zbraně. Schválně, kdo jste to neznal, poznali jste, že je to spoof? Inteligentní Shazovač je nadsázka, ale v kontextu Inteligentního Designéra tragikomická. Stačí si dosadit místo Shazovače Designéra, místo gravitace evoluci, místo ohromených fyziků evoluční biology a dostanete trpkou americkou realitu posledních let.

Kyle, Stanley, Eric a Wendy. Zachrání nás před Inteligentním Shazovačem?

Inteligentní Shazovač zatím ještě nepřišel. Přes jistou společnou záhadnost je mezi evolucí života a teorií gravitace rozdíl. Evoluční biolog je vlastně historik. Evoluce života se v podstatě nedá zopakovat, alespoň ne v celé šíři. Gravitační fyzik měří a experimentuje. Na gravitaci není úplně snadné si sáhnout, ale jde ji počítat. Krom toho se gravitace popularizuje mnohem snáz než evoluce, protože gravitace tolik neprovokuje, není přímo o nás samotných a její studium až tak úplně neřeší otázky po smyslu života. K etice je gravitace úplně hluchá. Ještě ale není všem dnům konec. Kreacionisti jsou sice obstojní taktici, ale možná se jednou opijí svým úspěchem. Anebo, s trochou štěstí spojí biblické verše ještě kreativněji. Například spojení Matouše 15:20 „Tyť jsou věci poškvrňující člověka. Ale neumytýma rukama jísti, toť nepoškvrňuje člověka, „ s Jobem 5:12 „Kterýž v nic obrací myšlení chytráků, tak aby nemohli k skutku přivésti ruce jejich ničeho,“ vzbuzuje očekávání, že by se evangeličtí extrémisté, pokud si ho všimnou, mohli ve jménu Inteligentní Hygieny sami zneškodnit chronickou epidemií žloutenky.

Pramenwww.onion.com … The Onion 41(33)