Stávající využitelnost dronů naráží na vhodný zdroj energie. Pokusy se solárním pohonem mají hendikep v oblačnosti, benzínové zase dělají moc velký rámus a hygienici je v obydlených areálech neradi vidí. Většinou se proto volí k pohonu dronů baterie. Ty ale jsou těžké a navíc mají nectnost dlouhého nabíjení. Dron vybavený vodíkovým palivovým článkem už nyní drží světový rekord v podobě čtyř hodin ve vzduchu. Milé je, že po necelé půlminutě tankování může stroj na další tří až čtyřhodinovou misi.
Podle leteckých expertů je palivový článek, jako pohonná jednotka pro drony ideálním řešením. Nejde totiž jen o „výdrž“, ale také o tichost a relativně nízké provozní náklady. Průmyslovým vodíkem lze přes palivový článek získat jednu kWh za pět dolarů. Náklady na jeden let se v americkém prostředí dostávají na přívětivých 7,50 dolaru. Za tuto částku lze čtyři hodiny šmírovat, nebo 150 minut létat s kilogramovým nákladem a hledat toho správného doručitele...
Palivový článek pro Hycopter navrhla společnost Horizon Energy Systems. Stroj má být k dispozici ještě letos a na trhu má zaplnit mezeru mezi těmi na baterky a se spalovacími motorky. Pro firmy, zvažující doručování zásilek, byť i jen trojnásobně delší dolet, znamená mnohonásobně větší pokrytí touto rychlou službou. V boji o zákazníky se i případná vyšší přepravní cena, může vyplatit. Vojáci a civilní špehovači budou za delší službu také ochotni si připlatit.
Literatura: HORIZON
V průlomovém testu letěla společně čtveřice poloautonomních střel LRASM
Autor: Stanislav Mihulka (09.04.2024)
Podivuhodný autonomní „věčný“ dron se nabíjí na elektrickém vedení
Autor: Stanislav Mihulka (06.04.2024)
Mateřské drony pro FPV drony mohou přinést zvrat na bojištích
Autor: Stanislav Mihulka (27.03.2024)
Unikátní dron Scitor-D s pulzačním pohonem slibuje záplavu levných tryskáčů
Autor: Stanislav Mihulka (07.03.2024)
Přísně utajovaný dron XQ-67A absolvoval první let
Autor: Stanislav Mihulka (02.03.2024)
Diskuze: