O.S.E.L. - LINKY
 LINKY
Start sluneční plachetnice, Dalimil na internetu, nové skupenství žlutě světélkující vody, změny gravitačního zrychlení na zemském povrchu, návrhy na liberalizaci biotechnologií v Británii, vesmírný výtah, mravenčí nosiči, maskování chobotnic... Následuje další díl z pravidelného přehledu odkazů.

Ze Země odstartuje nová družice, jejíž pohonný systém je založen na principu sluneční plachetnice. Mimochodem - sluneční plachetnici prý kupodivu nepohání sluneční vítr, ale přímo fotony.
Zdroj: Transhumanismus.cz

Britská poslanecká komise doporučuje, aby rodiče měli při asistované reprodukci možnost výběru pohlaví svých dětí. Mělo by být možné za určitých podmínek vytvářet chiméry i z lidských zárodků a postupně snad povolit i lidské reproduktivní klonování.Velmi liberální návrhy...
Zdroj: Transhumanismus.cz

Nedávno vydražený rukopis latinského překladu Dalimilovy kroniky je přístupný on-line v rámci projektu Memoria.
Zdroj: Memoria

Dosud neznámé skupenství vody by se mohlo vyskytovat v nitru velkých planet, především Neptunu. Podoba vody existující za velmi vysokých teplot a tlaků bylo označeno za "superionizované" (superionic). Nově objevená exotická voda má žlutě světélkovat.
Zdroj: Astro.cz a Nature.com

Perlička: Chobotnice se dokáží maskovat nejenom změnou barvy, ale i tvaru - předstírají například, že jsou kokosovým ořechem nebo chomáčem řas.
Zdroj: Tiscali

NASA vyhlašuje ceny pro projekty, které přispějí ke konstrukci vesmírného výtahu.
Zdroj: New Scientist

Malá hádanka: Nájezdní mravenci druhu Eciton burchelli často narazí na kořist, se kterou jednotlivec nepohne. Mravenci mají v zásadě dvě možnosti. Příliš těžký předmět může buď nést skupina mravenců, nebo se ho mohou pokusit naporcovat a přenášet pak jednotlivé kusy. Co je výhodnější?
Zdroj: Science World

Existuje poměrně bizarní teorie, která popírá deskovou tektoniku. Země se podle této teorie rozpíná, gravitační zrychlení na povrchu není konstantní. Všechny obloukovité struktury viditelné na povrchu Země jsou někdejší stopy dopadu planetek či komet. Má to platit o Aleutském souostroví stejně jako o Českém masivu.
Zdroj: Science World