O.S.E.L. - V Německu testují dvoumístný volokopter
 V Německu testují dvoumístný volokopter
Vypadá jako vrtulník, ale je to létající stroj, který nedělá rámus a netřese se, jako je tomu v případě dnešních vrtulníků, je totiž na baterky. Dvoumístný prototyp společnosti e-Volo uskutečnil začátkem tohoto měsíce první zkušební let v Karlsruhe.



VC200, jak svůj výtvor inženýři nazvali, je pro dvě osoby a předveděný model má jít do sériové výroby jako "první zelený vrtulník na světě".  Volocopter startuje a přistává vertikálně. Místo spalovacího motoru má osmnáct elektromotorů pohánějících rotory. Tak velký počet rotorů má jednu výhodu, konstrukce se obejde bez složité mechaniky.

 

Zvětšit obrázek

Zkušební lety potvrdily nízkou úroveň hluku a žádné znatelné vibrace, tedy to, co dělá z vrtulníků nekomfortní dopravní prostředek. Podle představitele společnosti  e-volo Stephana Wolfa, ani HD video kamera připevněná na obvodový prstenec z uhlíkatých vláken, která měla za úkol hlídat rotory, žádné vibrace konstrukce nezaznamenala.
Tah motorů má umožnit cestovní rychlost nejméně 100 km/h (54 kn). Vystoupat může až do dvou kilometrů (6500 stop), maximální vzletová hmotnost 450 kg. Doba letu jedna hodina. Prototyp svede letět zatím jen 20 minut, ale to se má brzo prodloužit na zmíněnou hodinu a více (škoda, ženení více údajů o baterii).

E-Volo obdržela v loňském roce Lindbergovu cenu za inovace. To je i z reklamních důvodů dobrý začáte a navíc známkou toho, že odborníci projektu věří.  Pokud se Volocopteru podaří dosáhnout všech předpokladů,  radikálně tím změní dopravu na krátkou vzdálenost.

I když se to na první pohled může zdát úsměvné, má hodně vrtulí výhodu.  Se strojem se dá letět, i když několik pohonných jednote selže. Pro případ selhání baterie, má stroj jednu malou  rezervní. A pokud selže všechno, je tu ještě padák, který celý stroj snese bezpečně na zem.


První let:

 

Volocopter VC200, montáž na Greentec Awards, Berlin 2013

 


Autor: Josef Pazdera
Datum:25.11.2013 06:41