Včerejší let na prkně v Guinnessově knize rekordů  
Zdá se, že nejde o hoax a že Franky Zapata s prototypem svého létajícího prkna "Flyboard Air" letěl přes dva kilometry - video.

Podle Zapata Racing dne 30. dubna 2016 vytvořil Francouz Franky Zapata nový rekord v délce letu na vznášedle Flyboard Air.  Nový Guinnesův rekord v délce letu na vznášedle Flyboard Air, je 2 252 metrů (rychlostí 50 -60 km/h). Let se měl uskutečnit  v sobotu ráno na jihu Francie. Zprávu zveřejnil server The Verge a přebírají ji další tiskové agentury. Podle komentátorů  tím měl padnout předchozí rekord Kanaďana Catalina Alexandrua Durua. Ten s prknem uletěl jen 276 metrů.

 

Loňský let Kanaďana Catalin Alexandru Duru

 

 

Včerejší  let  Franky Zapata

 

Franku Zapatovi blahopřejeme a za počáteční nedůvěru se omlouváme.  Pokud se Vám někomu podaří zjistit taktickotechnická data tohoto "létajícího koberce", moc rádi je sem doplníme.

 

 


 

Pan Stanislav Vašát se pokoušel komunikovat s firmou Zapata Racing a získat podrobnosti. Podařilo se mu z nich vydolovat jen  tiskovou zprávu, kterou připojujeme: Press Release GUINNESS WORLS RECORDS SET.pdf

Autor: Redakce
Datum: 01.05.2016
Tisk článku


Diskuze:

Vsechno je to na elektriku

Petr Špak,2016-05-06 11:36:49

Nazor modelare. Baterky a elektromotory pro modely dnes davaji stejny ne-li vyssi vykon nez spalovaky.

Ten puvodni rekord, jasne slysim elektromotory a syceni vrtuli, jsou to vlastne dve kvadrokoptery vedle sebe.

Ten druhy, pres tu muziku to moc neni slyset ale tipuju 4 vzduchove turbiny na elektriku. Proc? No protoze kdyby pristal s turbinama na palivo tak tu podlozku roztavi.

Jinak paradni modelarsky pocin, stejne jako letajici kridlo na 4 modelarske SPALOVACI turbiny :)

Odpovědět


Re: Vsechno je to na elektriku

Petr Špak,2016-05-06 11:40:05

Pri startu je tam videt jak na levem boku ma solidni elektricky kabel ktery to napaji z toho baterypacku co ma na zadech :)

Odpovědět


Re: Re: Vsechno je to na elektriku

Petr Špak,2016-05-06 12:30:02

tak ne , jsem osel, nasel jsem dalsi videa a jsou to spalovaci turbiny.

Odpovědět

Letajici prkno

Malomestak Veliky,2016-05-03 19:55:34

Hmm, tak tady

http://image.itmedia.co.jp/nl/articles/1605/03/matfigfba003.jpg

je vidět že asi opravdu nacpali ty 4 motory do té stoličky, pěkné. Taky je vidět že to co jsem na předchozích zašuměných snímcích považoval za plexisklo je jakási tkanina s velkými oky.

O tom že jde stále o (drahou) marketingovou kampaň a Flyboard Air se asi nikdy nebude prodávat zatím nepochybuju.

Odpovědět


Re: Letajici prkno

Josef Hrncirik,2016-05-04 09:07:54

Orel much nelapá jinak než sítkem.
Doufám že létá i na vyjetý olej z friťáku.
Nepochybně vytiskli turbíny jako dvojice antipodů.

Odpovědět

Tajemná technologie prozrazena...

Mesika Kuropatva,2016-05-01 23:02:07

Na sociálních sítích se lavinově šíří různé spekulace jak získat potřebný výkon.
Z útržkovitých informací je však už nyní jasné, že se jedná o tzv. pastafariánský efekt.
viz:https://cs.wikipedia.org/wiki/Létající_špagetové_monstrum

Odpovědět

Zdá

Mojmir Kosco,2016-05-01 18:56:06

se mi že na od loňského pokusu je rozdíl především v baťohu a rozměrech prkna .Asi má v baťohu, nějaké palivo nebo odlehčení (vodík)?

Odpovědět


Re: Zdá

Vít Výmola,2016-05-01 19:09:32

Tak domácí úloha z fyziky: Hustota vzduchu je 1.29 kg/m³. Rozměry batohu odhadem 40x30x50cm. O kolik nadlehčí batoh člověka? Pro zjednodušení uvažujme, že je v batohu vakuum a batoh sám nic neváží.
Samozřejmě, že tam má palivo. Další nádrž zřejmě přibyla i na prknu samotném.

Odpovědět


předpokládám

Mojmir Kosco,2016-05-04 14:07:27

že pro rekord je každý gram dobrý .

Odpovědět


Re: předpokládám

Josef Hrncirik,2016-05-04 15:24:28

I při pilotní dietě Savčenko pomáhá 1g turbínového +1g ricinového oleje.

Odpovědět

Eliáš se také sotva držel na nohou a prokazatelně vertikálně odstartoval

Josef Hrncirik,2016-05-01 17:59:07

Odpovědět


Jako palivo používal tvrdou vodu, kterou hasil přeschlým prosmoleným dřevem

Josef Hrncirik,2016-05-01 19:38:46

Odpovědět


Rozdíl mezi pravdou a lží je stále 1 GB

Josef Hrncirik,2016-05-02 06:33:52

Odpovědět

Létá mezi stěžni a lany s jistotou netopýra a živí se vlaštovkami

Josef Hrncirik,2016-05-01 17:27:25

Odpovědět


Při startu se podkonímu dokonalým vektrováním tahu ani nezavlnily volné nohavice

Josef Hrncirik,2016-05-01 18:02:55

Odpovědět

Proč

Jiří Gutman,2016-05-01 17:11:17

Guinnesova kniha je skvělým zdrojem pro bulvár a je plná podobných "úspěchů". Není škoda místa na Oslu?

Odpovědět


Re: Proč

Vít Výmola,2016-05-01 17:52:59

V tomto případě jde o zajímavou technickou novinku, tak to na Osla patří. Kromě toho, článek by byl úplně stejný, i kdyby se zmínka o knize vynechala. :)

Odpovědět

Podrobnosti

Jiří Ekl,2016-05-01 16:52:16

Tak na prkně létá minimálně tři týdny ,více podrobností zde:
http://www.guinnessworldrecords.com/news/2016/4/confirmed-franky-zapata-sets-new-farthest-hoverboard-flight-record-in-france-427011
http://zapata-racing.com/en/
https://twitter.com/flyboardzapata
https://www.facebook.com/pages/ZAPATA-RACING/181423698582027

Odpovědět

Bohuslav Vladyka,2016-05-01 14:41:24

Zdravím. To je divný. Vždycky je to vidět jen v malém okénku, roztáhnout na celou obrazovku se to nedá, takže není nic moc vidět. Navrch to řve jako kráva, takže usuzuju že to pohání minimálně jedna malá turbína, ale spíš dvě. Takže to bude i pěkně žravé a daleko to nedoletí. Ale to se dá změnit zvětšením nádrží. Stejně mi to přijde jako podfuk.

Odpovědět


Re:

Roman Rodak,2016-05-01 14:52:59

Mne to príde nepochopiteľne stabilné. Keby s tým lietal niekoľko rokov tak nič nepoviem, ľudia sa dokážu tréningom naučiť neuveriteľné kúsky. Ale pamätám si na moju prvú jazdu na segwayi...

Odpovědět


Re: Re:

Vít Výmola,2016-05-01 17:50:23

Ale on s něčím podobným už opravdu několik let létá - na flyboardu. To je ta věc, co je poháněná vodní hadicí. Sám Zapata prohlásil, že bez zkušeností by se na novém prkně neudržel. Zbytek už by mohla obstarat elektronika v prkně.

Odpovědět


Re:

Vít Výmola,2016-05-01 17:44:21

V malém okénku je to jenom jako vložené video. Je potřeba kliknout na ikonku YouTube a podívat se přímo tam. Je tam normální velké HD video.
Jinak se zvětšením nádrží to není tak jednoduché. Předchozí systémy měly problém mimo jiné s tím, že s dostatečnou zásobou paliva byl batoh tak těžký, až se uživatel sotva udržel na nohách.

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz