Etnické rozdíly v expresi genů
Asiatům jedou některé geny jinou rychlostí než Evropanům.

Každému etniku pracují geny s trochu jinou intenzitou.

Představa, že máme mnohé dáno v genech, neznamená, že to všechno máme zapsané v genech písmeny genetického kódu. Jasně to dokazuje zajímavá studie zveřejněná v Nature Genetics. Tým vědců z University of Pennsylvania vedený Richardem Spielmanem zhodnotil expresi (tedy „pracovní nasazení“) u  4 197 genů v linii jednoho typu buněk vypěstované z buněk Evropanů, Japonců a Číňanů. Ukázalo se, že profil pracujících genů a jejich nasazení se v podstatě shoduje v buňkách Asiatů – Číňanů a Japonců. Evropanům pracují geny drobet jinak. Rozdílné tempo práce bylo pozorováno u čtvrtiny sledovaných genů (konkrétně u 1097).

Richard Spielman, University of Pennsylvania

„Trošku nás to překvapilo,“ přiznal Spielman v rozhovoru pro Nature.
Odlišná exprese genů vysvětluje, proč jsou různá etnika různě náchylná k některým chorobám. Spielman prověřil těsné sousedství genů, které se lišily expresí a narazil na odlišnosti v DNA, které se zřejmě podílejí na odlišné regulaci genů.

Takže: Každý jsme jiný. Nikdo není perfektní. A kromě rozdílů ve struktuře genů za to mohou i rozdíly v tom, jak moc se naše jednotlivé geny tuží. Nic to ale neříká o tom, že by některé etnikum bylo z titulu pilnějšího či línějšího genu lepší nebo horší.

Pramen: Nature Genetics, Nature

Datum: 10.01.2007 11:06

miešanci

Martin,2007-01-10 19:14:10

Mali by preskúmať aj medzirasových miešancov, ktovie, čo by u nich zistili. Všeobecne sa totiž tvrdí, že miešanci sú odolnejší, životaschopnejší, skrátka že u nich funguje heterózny efekt.

Lepsi nebo horsi

Tets,2007-01-10 15:57:59

>>> Nic to ale neříká o tom, že by některé etnikum bylo z titulu pilnějšího či línějšího genu lepší nebo horší.

Hehehe, zatim. Ale az tomu prijdou vic na kloub a zjisti, jak to presne funguje...

Toto je politicky nekorektni

Colombo,2007-01-10 19:32:11

jeste by prisli na to, ze nejlepe na tom je arijska rasa:)

Jak toto mohlo prekvapit biologa???

Dramenbejs,2007-01-10 14:48:18

Jak toto mohlo prekvapit biologa???

Vzdyt jen soucasti kazde ucebnice vyvojove psychologie je informace o tom, jak jednotlive geny dojdou expresi v zavislosti na okolnich podminkach.

Udiv nad ruznou expresi genu u jednovajecnych dvojcat bych mozna chapal, ale u ruznych etnik??? To si nekdo dela srandu...!

Jeho to MUSELO překvapit.

Milan,2007-01-10 19:55:47

Jinak by ho politickokorektně zblblé "veřejné" mínění obvinilo z rasistických motivů při daném výzkumu.

Také myslím,

Saša,2007-01-11 16:35:23

že je to povinné překvapení.
Překvapení jako mimikry.