Domácká úprava aut na hybrid  
V roce 2009 bývalý inženýr IBM přišel s nápadem dát vlastníkům starších aut možnost si předělat své miláčky na hybridy s elektrickým pohonem. Úprava nezasahuje do konstrukčních prvků aut a spočívá v namontování sady přídatných součástek. Nemá stát více než tři až pět tisíc dolarů. Tento měsíc Charles Perry se svým týmem z Middle Tennessee State University předvedl, jak jsou v realizaci svých plánů daleko.

 

 

Zvětšit obrázek
Dr. Charles Perry ukazuje náboj kola (rotor) namontovaný na Hondě station wagon (Kredit MTSU)



Klíčovým prvkem úprav navržených Perrym je umístění ektromotorů do zadních kol. Nápad udělat to výměnou náboje kola je elegantní. Dovoluje totiž, aby vše ostatní, jako jsou ložiska, brzdový systém, závěsy kol,... zůstalo původní. Prstenec s cívkami (stator) se připevňuje na závěsné ramena kol. Samozřejmě, že do kufru auta je nutné naložit lithium-iontové baterie. Auto s  tímto zařízením má na stejné množství paliva ujet o 50 až 100 procent kilometrů více. Výhodou tohoto řešení je, že v případech, kdy je potřeba převézt něco objemnějšího, lze baterie ze zavazadlového prostoru snadno vyjmout.

 

Pro uskutečnění své vize Perry nadchnul celou řadu talentovaných studentů, kteří mu pomáhají vše doladit. Nyní jedná s několika potenciálními investory s jejichž finanční injekcí by mohli rozjet výrobu. „Plug-in gas-saving kit“ by měl být časem k dispozici na všechny hlavní typy aut. Využíváním trakčních motorů by měla klesnout spotřeba pohonných hmot, stejně jako produkce emisí o 39 %.


 

Zvětšit obrázek
Náboj kola (vlevo) je jediná věc, která se na autě vyměňuje. Vpravo je vidět věnec indukčních cívek. (Kredit: MTSU)

 

Pramen: 

MTSU

Energy Saving Trust Low Carbon R and D program

 

 

 

 

 

Datum: 26.07.2012 08:02
Tisk článku

Emoce zvířat - Bekoff Marc
 
 
cena původní: 269 Kč
cena: 231 Kč
Emoce zvířat
Bekoff Marc

Diskuze:




Pro přispívání do diskuze musíte být přihlášeni














Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace