Jak se pozná kurobuta?
Japonci milují vepřové z prasat plemene berkshire. V obchodech s masem bují padělatelství. Přítrž mu brzy udělají genetické testy.

Černá prasata plemene  berkshire se těší v Japonsku takové oblibě, že labužníci za jejich maso platí dvakrát až třikrát více než za maso jiných plemen. Není divu, že lahůdkové berkšiří vepřové označované jako kurobuta láká padělatele. Ročně se prodá více kurobuty, než kolik jí stačí na berkširech narůst. Japonská firma Sygen International ve spolupráci s britskými genetiky proto vyvinula genetické testy, které spolehlivě prokážou, jestli je maso skutečná kurobuta nebo jen její sprostá imitace.

Genetici vytypovali geny určující typické vlastnosti plemene berkshire (např. geny podílející se barvě kůže), a nalezli varianty těchto genů, kterými se berkshire od ostatních plemen liší.

Plemeno berkshire je typické svým černým zbarvením. Japonští padělatelé zkoušejí prodat jako luxusní vepřové maso od jakéhokoli černého vepře.

Je to kurobuta? Není to kurobuta? Odpověď dají genetické testy.

Datum: 31.05.2004