Dovolená 2013, First minute 2013 I STUDENT AGENCY | Dovolena.cz








MICRORISC.cz














 Pivo chrání ochlasty před rakovinou
Konzumace piva, chrání potkany před poškozením jejich DNA a před rakovinou tlustého střeva. Autoři studie předpokládají, že k obdobným závěrům dospěje také studie u lidí.


K závěrům, že pivo má ochranný efekt při vzniku rakoviny tlustého střeva, došel ve své studii Dr. Hajime Nozawa z Kirin Brewery Co. V Jokohamě. Nozawa se svými kolegy došel k tomuto závěru při pokusech na potkanech, kterým dával pivo. Pokus byl postaven na třech skupinách potkanů. K vyvolání rakoviny tlustého střeva bylo dvěma prvním skupinám aplikována chemikálie vyvolávající zhoubné bujení – azoxymethan.  Potkani první skupiny dostávali místo piva vodu. U této skupiny se rakovina tlustého střeva vyskytovala u 80% jedinců. Druhá skupina, která dostávala místo vody pivo měla výskyt rakoviny jen u 50% zvířat. Ve třetí, kontrolní skupině, kde potkani nedostávali azoxymethan a místo piva měli k dispozici jen mírně osolenou vodu, se rakovina tlustého střeva nevyskyla.

Testy byly dělány s pivem Kirin pilsner. U zvířat dostávajících pivo mohli výzkumníci pozorovat již po dvou týdnech snížení počtu poškození jejich DNA. Při aplikaci piva po dobu pěti týdnů již byl mezi skupinami také patrný rozdíl v počtu lézí vedoucích k vývinu rakoviny. Poněkud větší schopnost zamezit rakovině se ukázala u tmavého piva. .   Podobný ochranný efekt na vývoj rakoviny mělo také pouhé podávání výtažku ze sladu.

Po 42 týdnech pokusu měli potkani „chlastometři“ o 22% případů rakoviny méně!


Autor studie předpokládá, že každodenní konzumace piva by mohla snížit riziko rakoviny tlustého střeva i u lidí.


Zřejmě na tom něco bude, protože informaci v tomto směru uveřejnil letošní lednový časopis International Journal of Cancer. Ze starších pramenů (2002) o tomto fenoménu informoval například server Medical Indian Health. Obdobného názoru jsou také někteří výzkumníci z opačného konce světa.  Například Dr. Hyuntae Kim z Arizonského centra pro rakovinu (Arizona Cancer Center) se vyjádřil v tom směru, že v pivu je něco co brání mutacím, které vedou ke vzniku nádoru.
Také se už ví, že samotný chmel tento ochranný efekt navodit nedokáže. Pokusy vyloučily i ochranný vliv alkoholu. Další pokusy pokračují.

A protože je nám daná problematika myšlenkově blízká, budeme ji pro Osla nadále sledovat. Předpokládáme, že výzkumníci brzo také zjistí, že japonské pivo má i další blahodárné účinky a že usnadňuje vykašlávání a zmírňuje kašel - chutná totiž tak trochu jako Mucosolvan.


Autor: Josef Pazdera
Datum:02.02.2004 v 00:00

Vytisknout článek               Poslat článek emailem

Související články:

Po narození máme v břiše invazi     Autor: Jaroslav Petr

Vliv globálního oteplování na víno     Autor: Ota Beran

Protirakovinné látky v pivu     Autor: Josef Pazdera

Další body pro „červené“     Autor: Josef Pazdera

Sirtuiny a resveratrol     Autor: Jaroslav Petr


Diskuze:

Pivo -
Knihy.ABZ.cz
 
 
cena původní: 219 Kč
cena: 194 Kč
Pivo

 
 
cena : 265 Kč
Cesty s Bohumilem Hrabalem
Tomáš Mazal







Vypsat celou diskuzi
Nadpis: Tazatel: Datum: Reakcí:
46dsk0uuw3

46dsk0uuw3

23.07.2006 v 22:57

1

Zobrazit odpovědi
Pro vstup do diskuse je třeba být přihlášen
Email: Heslo:
Nový účet nebo zaslání zapomenutého hesla je možno vyřídit zde