Rychlý test na diagnózu smrtelných infekcí
Vojenský výzkum dal vznik testu, který umožňuje rychle zjistit bakterie rezistentní na antibiotika.
 Angličané vyvinuli test, který je schopen odhalit methicillin-rezistentní Staphylococcus aureus (MRSA). Tato bakteriální infekce se začíná hojně vyskytovat v nemocnicích a  ohrožuje  pacienty s oslabeným imunitním systémem na životě. Infekce rezistentního stafylokoka - MRSA byla poprvé diagnostikována v roce 1960, od té doby se rozšířila po celém světě. Jenom v samotné Velké Británii, jsou odhadovány škody způsobené infekcí tímto rezistentním stafylokokem na 1,8 miliardy dolarů ročně.

Nový test na zjištění přítomnosti tohoto zabijáka využívá ke zviditelnění reakce luminiscenčního enzymu. Tuto technologii rychlého průkazu  původně vyvinula  laboratoř  řešící úkoly pro ministerstvo obrany Velké Británie (UK Defence Science and Technology Laboratory v Porton Down v Wiltshire (Dstl), a to k rychlému průkazu bakterií, které by mohly být použity jako biologické zbraně a k jejichž průkazu musel dostačovat  vzorek kontaminovaného vzduchu.
Zmíněnou vojenskou diagnostickou metodu upravila anglická firma  Acolyte Biomedica a to tak, že umožňuje určení rezistentního stafylokoka (MRSA). Metodu si nechala  patentovat pod označením (‘BacLiteTM’).

Test na přítomnost bakterie se provádí  u pacientů z jejich nosního výpotku a to tak, že se jim udělá výtěr nosu. Získaný vzorek se dá do roztoku, který obsahuje magnetické mikrokuličky potažené protilátkou namířenou proti bakteriím. Bakterie se z testovaného vzorku přilepí na kuličky a tím se zkoncentrují. Obyčejným magnetem ze pak tyto bakterie z vyšetřovaného vzorku vyjmou a spolu s  kuličkami se přenesou se na misku s živným roztokem, který obsahuje  antibiotikum methicillin. Toto antibiotikum zahubí všechny bakterie, vyjma těch, které jsou nebezpečné a na antibiotikum  rezistentní (MRSA). Po 2 až 4 hodinách se ke vzorku přidá enzym  luciferasa (enzym objevený původně u světlušek).  Pokud se ve zkoumaném vzorku bakterie dělí a množí, tak enzym  luciferasa, který reaguje s adenosin trifosfátem (ATP) živých bakterií,  začne svítit. Pokud  vzorek vydává luminiscenční světlo, znamená to, že pacient byl zákeřnou a nebezpečnou bakterií infikován.
V případě potřeby může být citlivost testu  zesílena přidání Adenosin difosfátu (ADP) ke zkoumanému vzorku. Přidání ADP zvýší citlivost testu stokrát.
Zatímco patentovaný test trvá pouhé hodiny, klasické kultivační testy trvají den až několik dnů.Výhodou testu také je jeho jednoduchost, nenáročnost na vybavení a že jej lze provádět i mimo zdravotnická zařízení. V současné době začíná jeho praktické testování v nemocnicích ve Velké Británii. Podle vyjádření představitelů firmy bude prodej testu pro širší veřejnost zahájen začátkem příštího roku.

Staphylococcus aureus