Robotický nabíjecí „had“ pro elektromobily  
Tesla Motors předvedla autonabíječku s multisegmentovým ramenem. Samo si vyhledá zástrčku a spustí nabíjení. (VIDEO)

 

Číst, jak nabíječka funguje, je pro ty, co si mohou spustit připojené video, ztrátou času.
Po zaparkování auta v nabíjecím „Tesla portu“ si robotické zařízení vyhledá levou zadní část automobilu, článkované rameno se vzpřímí pohybem připomínajícím hada chystajícího se k útoku. Po zaměření cíle se začne pomalu sklánět, přičemž si upřesňuje polohu zástrčky. Po spojení se spustí nabíjení. 
Propojovací rameno má 18 segmentů s pružnými spoji, ty robotickému krku dovolují pohyb ve všech směrech. Nabíječka musí nějak komunikovat s automobilem, protože je potřeba odklopit kryt zástrčky a nějak jistit, aby řidička neujela i s „hadicí“. V každém případě to je zajímavý krok k tomu, aby se používání elektrokolek stalo uživatelsky komfortni. A to je moc dobře. Částečně to eliminuje hendikep těchto aut - musí k pumpě častěji, než "klasika". Než do elektromobilu po zaparkování začne pupeční šňůrou proudit energie, trvá to robotovi jen několik sekund.  

Prototyp na videu ještě není na prodej. Brzo se ale má stát součástí garáží. Prý také proto, aby se roztržitým nestávalo, že ráno přijdou do garáže a zjistí, že večer zapomněli strčit kabel do zásuvky.

 

 

Datum: 08.08.2015
Tisk článku

Související články:

Nabíjení elektromobilů bez kabelů     Autor: Josef Pazdera (12.04.2011)
Tesla Battery ohlašuje začátek konce fosilních paliv     Autor: Josef Pazdera (07.05.2015)
Jsou auta s palivovými články šetrná k životnímu prostředí?     Autor: Josef Pazdera (17.07.2015)



Diskuze:

posledn model DARPA kobra-upír se napíchne vždy všude

Josef Hrncirik,2015-08-12 21:56:46

Odpovědět

Zaujímavé, ale...

Sepp Winkler,2015-08-11 15:53:59

Nemyslím si, že problém rozšírenosti elektromobilov, ak abstrahujeme od ceny, je práve diskomfort pripájania nabíjacieho kábla. Toto riešenie je efektné, ale v prvom rade treba odstrániť dva hlavné handicapy elektromobilov. 1) neúmerne dlhá doba "tankovania" v porovnaní s autami na benzín / naftu. Natankovanie klasického paliva trvá do minúty (bez platenia). Naopak pri elektromobile musíme na stanovisku pobudnúť do hodiny, pričom všetko nad 10 minút je neúnosné. 2) krátky dojazd. Bežný moderný dieselový motor napr. na Octavii zvládne 1200 kilometrov, čo je pre malé krajiny, ako Slovensko, či ČR pohoda. Dojazd 300 km už nestačí ani na trasu Bratislava - Košice.

Odpovědět

Nedám dopustit na automatickou nabíječku

Josef Hrncirik,2015-08-11 14:46:03

a dobíječku mého Tesla AK 47

Odpovědět

dokáže se robotický had připojit i před hodinami?

Josef Hrncirik,2015-08-11 14:39:38

Odpovědět


Nebo ve dne na noční proud? K čemu vlastně vůbec má AI?

Josef Hrncirik,2015-08-11 14:41:28

Odpovědět

Hezké na pohled

Ondi Vo,2015-08-09 13:05:09

Ovšem vše komplikované je současně drahé a také poruchové, tedy méně spolehlivé.

Ty před několika lety preferované a ve vozovce zabudované napájecí cívky asi jaksi upadly v nemilost. Přitom byla řeč o přednosti takového systému v dodávání energie automobilu i za jízdy.

Odpovědět

Dělení na novinky a články

Josef Šoltes,2015-08-09 08:20:29

Běžně se problém s podobnými krátkými články řeší tím, že se redakčně rozdělí systém na dvě části. Do jednoho se dávají krátké novinky, které by mohly zaujmout a do druhého delší články vyžadující delší dobu čtení a náročnější na pochopení u kterých se obvykle dá i solidně diskutovat.

Odpovědět


Re: Dělení na novinky a články

Milan Formanek,2015-08-09 09:52:33

Proboha,
jen nic nerozdělujte, nekomplikujte to kvůli někomu, kdo nepozná, že jde o krátký článek a potřebuje k tomu berličku v podobě jiné rubriky. A když, tak jim hned pošlete složenku ať si to zaplatí a pro takové si pak klidně provozujte druhou verzi, kde to budou mít rozděleno. A můžete jim k tomu ještě napsat, že jde o Krátký článek :) :) :) Jak říkával Horníček, blahé paměti,: "Provázky krátké, zcela neupotřebitelné"
Já naopak oceňuji že to mám bez klikání, stejně tu čtu všechno. A některé věci netřeba natahovat. Jakmile tu zavedete zprávy krátké, pro ty, co to nepoznají, tak tím nic neřešíte. I krátká zpráva je zajímavá, někdy i důležitější, než dlouhé plané litanie zda za oteplování může Slunce, nebo Slunce nemůže. A Ty Vaše dlouhé fláky o genetice je potřeba prokládat kraťasy, jinak by to nebylo ke čtení. Jsem vděčný, za to, že to občas zpestříte kraťasem. A všem, co nepoznají že to je krátké, obratem hned žádejte o příspěvek, jako třeba Proglas.
Zdravím, Váš pravidelný konzument Milan z HKrálového.

Odpovědět


Re: Re: Dělení na novinky a články

Walter Diviš,2015-08-11 17:23:18

Osobně bych se za rozdělení krátkých zpráv a obsáhlejších článků přimlouval také. Nikoli kvůli rozpoznání, ale z důvodu přehlednosti a trvanlivosti větších článků.

Jde o to, že zprávičku přelétnu rychle nad ranní kávou (tedy u mne čajem), delší články si rád přečtu v klidu a bohužel na to není čas vždy. Takže se mi pak občas stane, že vím, že jsem zahlédl zajímavé téma, ale na titulní straně už není a já listuji v historii. Velmi bych uvítal, kdyby delší články zůstávaly na titulní straně delší dobu a zprávičky ať klidně mizí v propadlišti dějin.

Dříve bylo tohle dělení obvyklé na více webech - z těch českých namátkou Lupa a Živě. A bývaly tam tehdy opravdu kvalitní dlouhé články (jeden až tři za den) a vedle byly krátké "bleskovky", kterých přibývalo i několik denně. Jenže pak to sloučili a postupně upadala kvalita. Občas mne ta směs krátkých a dlouhých článků tady na Oslovi děsí, že to pak dopadne stejně (a bohužel přibývající počet trollů a trotlů v diskusích mne v tom nemile utvrzuje) a nakonec to kvalitní autory přestane bavit stejně, jako odešli kvalitní autoři z jiných webů.

Jen ať jsou ty dlouhé fláky o genetice, jaderné energetice, o čemkoli pěkně u sebe. Když mám čas, rád si je přečtu.

Odpovědět

Trapne

Heinrich Freitag,2015-08-08 18:43:07

Je to trapne. Auto ma poradne brucet, vonet benzinem a kourit.

Odpovědět


Re: Trapne

Milan K,2015-08-09 08:27:36

S příplatkem vám jistě bručák, ovoňovač, a generátor kouře dodají. V tom by neměl být problém.

Odpovědět

To samo

Milan K,2015-08-08 14:37:14

Krňme kam to jen jde.

Odpovědět


Re: To samo

Antonín Lejsek,2015-08-08 21:17:11

Automaticky řízené auto potřebuje automatické nabíjení. Že se to dá využít i u současných aut je jenom bonus navíc. Mě by spíš zajímalo, co dělá takový článek na oslu. Články zde měly vždy nějakou přidanou hodnotu, tady ji postrádám, vlastně je jen popsáno, co je vidět na videu.

Odpovědět


Re: Re: To samo

Pavel Ondrejovic,2015-08-08 22:43:05

osobne som radsej takemuto clanku ako ziadnemu :)

ale je fakt, ze taketo upozornenia na zaujimavosti, by si mozno zasluzili nejake osobitne oznacenie.

Odpovědět


Re: Re: To samo

Josef Pazdera,2015-08-09 05:53:35

Omlouvám se, ale mně žádná přidaná hodnota nenapadla. Ale podle nás by měl osel fungovat tak, že kdo co ví, tak přidá, doplní. Ne všichni víme všechno. A právě k tomu účelu by zde diskuse měla sloužit.

Odpovědět


Re: Re: To samo

Vojtěch Kocián,2015-08-09 07:25:55

Přidanou hodnotu k automatickým autům dodal Randall Munroe zde: http://xkcd.com/1559/
S automatickou nabíječkou to dostává i reálný rozměr.
Jinak si myslím, že je to jen taková hračka. Možná se ujme, ale opravdu použitelné je to akorát pro ty zmiňované sklerotiky.

Odpovědět


Re: Re: To samo

Milan K,2015-08-09 08:07:56

Vzhledem k tomu, že to je pouze prototyp gadgetu, více informací k tomu vydá leda firma samotná.
A protože se, i dle komentářů na YT, zatím ani nezačaly vyrábět buttplug nástavce, jsem přesvědčený, že to je pouze marketingová záležitost.
Čím více serverů jí bude šířit, tím pro Teslu lépe.
Ale u nás v ČR to je, myslím, fuk http://1url.cz/oPpg

Odpovědět


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace