LINKY
Stisk ruky propojí elektrický obvod, temná hmota by mohla být horká, červenání v obličeji a evoluce, cesta k pořádně staré DNA... Po nějaké době se na Osla vrací pravidelný přehled odkazů na události minulého týdne.

Lehce bizarní teorie: barevné vidění mohlo u primátů vzniknout v souvislosti se sociálním prostředím, kdy bylo třeba efektivně umět přečíst emoční reakce ostatních - např. červenání v obličeji.
podrobnosti New Scientist

Výměna elektronických vizitek prostřednictvím mobilu/PDA je běžná. Nyní by však tento proces mohl proběhnout jen při stisku ruky. Speciální krabička totiž umí na povrchu těla vytvářet slabé elektrické pole, při stisku ruky se pak pole propojí a z jedné osoby na druhou se přenesou i informace.
podrobnosti Ihned

Nové myšlenky týkající se temné hmoty. Má se vyskytovat pouze v útvarech o hmotnosti nejméně 30 milionů našich Sluncí, teplota deset tisíc stupňů (dosud se předpokládalo, že temná hmota je spíše chladná).
podrobnosti Lidovky

Egyptologové objevili v Údolí králů další neporušenou hrobku. Je jen pět kilometrů od proslulé hrobky Tutanchamona. Nález podle všeho pochází také z období 18. dynastie (Nová říše).
podrobnosti Idnes

Různá nanotechnologická hejblátka, umělé transplantáty apod. systémy by mohly být napájeny ne z externích zdrojů, ale přímo energií dodávanou živým organismem (biologické baterie po vzoru elektrického úhoře).
podrobnosti Lidovky

Proč nedochází k proměnám druhů? Cožpak není možné, aby se v genomu udržovaly vedle sebe plány pro více fenotypů, které by od sebe mohly být odlišné klidně jako pšenice a žito? Proč tedy neměl pravdu Lysenko a účinkem vnějších podmínek pšenici na žito opravdu nezměníte?
podrobnosti ScienceWorld

Nanotechnologie by se mohly výrazně uplatnit také v boji proti korozi kovů. Text popisuje, jak nanostruktury zlata dokáží ochránit měděný povrch i před oxidací kyselinou sírovou.
podrobnosti Eurekalert

Astronomové objevili dvě obrovské "hyperobří" hvězdy, obklopené gigantickými disky, které by mohly být místy vzniku planet. Podle dosavadních představ přitom takto velké hvězdy vznik planetárních soustav umožňovat neměly.
podrobnosti Astro.cz

Objevila se šance, že by bylo možné získat DNA mnohem starší, než se to dařilo dosud. Mohla by se uchovat v "clusterech" fosilizovaných kostí.
podrobnosti Eurekalert

Perlička: Dolar bývá tradičně uváděn jako jedno z českých slov, které se prosadily do celého světa (totiž dolar je původní staročeský tolar). Evoluce tohoto výrazu je ale komplikovanější a slovo je to po pravdě řečeno vlastně německé...
podrobnosti BusinessWorld

Na Business Worldu vznikají speciální přílohy, které by měly mapovat ekonomické aspekty moderních technologiích.
K dispozici je zatím:
Business v nanotechnologiích