LINKY
Sklo z oxidu uhličitého, smrt na únavový syndrom...

Od příštího roku by i v ČR mohlo být dostupné očkování proti rakovině děložního hrdla (účinné proti dvěma typům virů, které způsobují 70 % všech onemocnění tohoto typu).
Podrobnosti: Idnes

Stephen Hawking podnikl další veřejné vyjádření, tentokrát na podporu expanze lidstva do vesmíru.
Podrobnosti: Ihned (a jinde)

Poznámka: Hawking argumentuje logicky, žít jen na jednom místě je riskantní s ohledem na sice nepravděpodobnou, ale možnou katastrofu typu srážky s nebeským tělesem. Nicméně se nelze ubránit dojmu, že Hawkingova veřejná vyjádření jsou v posledních letech poněkud pózérská.

Evropský parlament odhlasoval, že EU bude moci financovat výzkum lidských kmenových buněk k lékařským účelům.
Podrobnosti: Ihned

Podařilo se připravit novou formu pevného oxidu uhličitého, na rozdíl od známých krystalků suchého ledu se v tomto případě jedná o amorfní materiál, jakési „sklo“. Příprava byla provedena za extrémního tlaku, mimo toto prostředí je skelný CO2 nestabilní. Spekuluje se, že tato forma CO2 by se mohla vyskytovat i na povrchu planet typu Jupitera a Saturnu, kde panuje potřebný tlak.
Podrobnosti: Yahoo News

Únavový syndrom byl údajně poprvé koronerem oficiálně prohlášen za příčinu smrti; 32letá Britka podlehla akutně dehydrataci. Pozůstalí přivítali označení příčiny smrti, protože podle nich může vést k dalšímu výzkumu únavového syndromu a jeho pochopení jako něčeho odlišného od duševní poruchy.
Podrobnosti: New Scientist

Myšlenky na pěstování rostlin/zeleniny na palubě kosmických lodí, konkrétně během letu k Marsu.
Podrobnosti: Astro.cz

Poznámka: Článek se zmiňuje o produkci kyslíku a o blahodárném vlivu čerstvé zeleniny ve stravě kosmonautů; zajímavé jsou podobné experimenty ale hlavně z hlediska vývoje nových odrůd adaptovaných na mimozemské prostředí.

Perlička: kočky údajně vhodné pro alergiky, by mohly přijít na americký trh již v příštím roce. Plemeno bylo získáno klasických křížením (označuje se jako GD, genetic divergent), byť původně se uvažovalo i o genetické modifikaci.
Podrobnosti: Science World

Kakyeův problém, matematická úloha s překvapivým závěrem. Najděte nejmenší plochu, ve které lze jehlu o jednotlivé délce otočit o 180 stupňů (určitě to jde udělat v kruhu, ale co dál?).
Podrobnosti: Science World

Paradoxy ekonomického chování: přikládají muži větší váhu obsahu peněženek svých partnerek, nebo ženy obsahu peněženek svých partnerů? A co může k problému říct evoluční psychologie?
Podrobnosti: Business World