Peníze pro SETI pomohou výzkumu vesmíru
Ruský miliardář Milner podpořil hledání E.T., ve skutečnosti ale zachránil významné radioteleskopy Green Bank a Parkes a potěšil mnoho astronomů.

Kolik rádiových tvítů od E.T. asi zachytíme? Kredit: Lewsi Francis / Wikimedia Commons.

Když ruský miliardář Jurij Milner před týdnem při oslavě výročí přistání mise Apollo 11 na Měsíci oznámil vznik iniciativy Breakthrough Listen, pro kterou přislíbil 100 milionů, tak to vyvolalo rozporuplné pocity. Jde o desetiletý projekt, který bude pátrat po komunikaci mimozemšťanů ve vesmíru a nejednoho odborníka jistě napadlo, proč Milner utrácí tak velký balík peněz na něco, co je prakticky jistě odsouzeno k neúspěchu. Nicméně, mnozí astronomové i přesto Milnerův počin vítají. Ve hře je totiž víc, než jenom nanicovatí šedí mužíčci a létající talíře.

Jurij Milner ohlašuje rozjezd projektu Breakthrough Listen. Kredit: SETI.

Třetina ohlášených financí projektu Breakthrough Listen by měla jít na platy astronomů, kteří na tom nejspíš budou podobně jako ostatní vědci a uvítají každou korunu navíc. Druhá třetina peněz půjde na výzkum a vývoj nových technologií pro radioteleskopy, což přinese užitek celé radioastronomii. A zbytek Milnerovy dotace zaplatí pozorovací čas, především na významných radioteleskopech americké observatoře Green Bank v Západní Virginii a australské observatoře Parkes v Novém Jižním Walesu. Kromě nich se do akce v zapojí i optický teleskop Lickovy observatoře v Kalifornii a radioteleskop Lovell observatoře Jodrell Bank v Anglii.

Teleskop Green Bank zatím přežije. Kredit: Geremia / Wikimedia Commons.

Radioteleskopy zatím věnovaly pátrání po mimozemských civilizacích tak pár desítek hodin ročně. Teď to budou tisíce. I když to nejspíš bude ztráta času, finanční injekce podle všeho zachrání radioteleskopy Parkes i Green Bank před brzkým uzavřením. Australská vláda totiž odklonila tok financí ve prospěch projektu Square Kilometer Array a podobné trable dlouhodobě ohrožují i Green Bank.

V rámci projektu Breakthrough Listen plánují proskenovat jeden milión nejbližších hvězd, projet centrum Mléčné dráhy, galaktickou rovinu a také hledat ve stovce nejbližších galaxií. Radioteleskopy pokryjí o 10 procent plochy oblohy víc než v předešlých projektech a budou prohledávat frekvence v rozsahu 1 až 10 gigahertzů. Právě tahle oblast elektromagnetického spektra je považována za výjimečně vhodnou pro rádiovou komunikaci ve vesmíru. Rádiové signály v ní totiž mohou putovat vesmírem i pozemskou atmosférou relativně nerušeně. Radioteleskopy projektu Breakthrough Listen jsou prý natolik citlivé, že zachytí vysílač o výkonu běžného leteckého radaru z oblasti nejbližší tisícovky hvězd kolem nás.

Přežije i teleskop Parkes. Kredit: Diceman / Wikimedia Commons.

Je fascinující, že hledání E.T. dostane tak velký prostor a finanční podporu. V SETI jistě slaví ještě teď. Zároveň bude ale prozíravé připravit se na velké zklamání. Když projekt Breakthrough Listen nic nenajde, bude to pro oblast rádiových signálů dost definitivní. Ve skutečnosti je ale totálně naivní, bláznivé, domnívat se, že jsme obklopeni civilizacemi, které zázrakem zamrzly ve fázi technologického vývoje blízké té naší, a které touží po mezihvězdné výměně krásné poezie a hlubokomyslných citátů na rádiových frekvencích. Ani uhlazení fešáci ve Star Treku nepoužívají komunikaci na rádiových vlnách. Byl by to doopravdy zázrak, nic takového se nestane, i když by autor komentáře v tomto bodě rád mýlil. Příčiny mohou být různé, ale je to vlastně jedno. Být v blízkém vesmíru čilý civilizační ruch, se vší pravděpodobností bychom to už poznali, nejsme idioti. Kolem Sluneční soustavy je spousta zajímavých věcí, ale jejich objevování bude na nás, naštěstí.

Milner ale přesto nevyhodí svoje peníze z okna. Výsledkem pátrání po upovídaných mimozemšťanech bude pěkný balík rádiových dat, který bude možné využít pro realističtější vědecký výzkum. Když v roce 1967 Jocelyn Bell Burnell a Antony Hewish zachytili tajemné rytmické rádiové pulzy, které pojmenovali LGM-1 (Little Green Men) a vážně zvažovali možnost, že zachytili komunikaci mimozemské civilizace, tak se z toho nakonec vyklubal první objevený pulsar, šíleně rotující neutronová hvězda.V datech Breakthrough Listen se určitě objeví spousta nových pulsarů i stále záhadných rychlých rádiových záblesků (FRB, Fast Radio Bursts). Tak s chutí do toho.

Search For Alien Life Just Got A $100M Boost. Kredit: Newsy Science

The Conversation 22. 7. 2015, Wikipedia (Breakthrough Listen)

Datum: 30.07.2015

Cílené pátrání SETI v zorném poli Keplera vyšlo naprázdno     Autor: Stanislav Mihulka (12.02.2013)
Jsme připraveni na kontakt s mimozemskou civilizací?     Autor: Stanislav Mihulka (14.05.2014)
Naladili jsme vetřelecké rádio z vesmíru?     Autor: Stanislav Mihulka (04.04.2015)

Viktor Abc a ostatní věřící

Jiří Novák,2015-08-03 14:22:20

Nějak nerozumím tomu, co vám věřícím vlastně vadí. Vědci z projektu SETI se snaží najít odpověď na otázku, zda v blízkém vesmíru existuje civilizace na takové technologické úrovni, že komunikuje pomocí radiových vln. Toď vše.

- Neříká to nic o tom, zda životu dal vzniknout bůh či evoluční abiogeneze. Pokud říká, prosím dokažte to.
- Pokud by život stvořil bůh, nikde není psáno, že ho stvořil jen na Zemi. Pokud ano, ukažte prosím, kde je to psáno.
- I kdyby SETI nic nenašel, není to důkazem neexistence mimozemského života. Pokud je, prosím vysvětlete proč.
- I kdyby SETI nic nenašel, není to důkazem neexistence mimozemské civilizace. Pokud je, prosím vysvětlete proč.

Re: Viktor Abc a ostatní věřící

Viktor Abc,2015-08-05 17:03:22

Ja nie som naivný, aby som nevidel skrytý úmysel vyznávačov evolúcie a teda prečo sú tak horliví v hľadaní života mimo Zeme. Prianie je otcom myšlienky. Zástancovia evolúcie si prajú dokázať, že život vznikol samovoľne z neživej hmoty - náhodou a je všade naokolo vo vesmíre a teda všade tam, kde sú na život priaznivé podmienky. Teda chcú týmito prípadnými dôkazmi vylúčiť to, že pôvodcom všetkého života je Stvoriteľ - Boh. Dúfajú, že raz budú môcť povedať - vidíte, život je všade naokolo vo vesmíre a aby vznikol, tak nepotrebuje žiadneho Stvoriteľa - Boha. A to je to prianie, ktoré vychádza z ich bezbožnosti.

Biblia predsa jasne opisuje duchovné bytosti, ktoré sú živými bytosťami. Teda živé bytosti existujú a celá Biblia je o Bohu, ktorý je predsa živý a stvoril celý vesmír aj tieto duchovné bytosti. Načo potom hľadať život mimo našej zeme v tej istej forme ak vieme, že existuje duchovný život a duchovné bytosti, ktoré našu Zem a život na nej stvorili. Je to absurdné, ak na jednej strane by som veril v Boha a súčasne hľadal život mimo zeme. Veď to si protirečí! No a Boh nám zasľúbil nové nebo a novú Zem na ktorej už nebude smrti ani bolesti, lebo aj telá budú mať duchovné, teda bez krvi ako máme teraz. Boh učiní všetko nové a teda aj ten život ako ho poznáme na Zemi, kde je smrť a kolobeh života už nebude a život bude fungovať na inom princípe.

Zj21 1A videl som nové nebo a novú zem, lebo prvé nebo a prvá zem boly pominuly, a mora už nebolo. 2A ja Ján som videl to sväté mesto, nový Jeruzalem, sostupujúce od Boha z neba, prihotovené jako nevestu, ozdobenú jej mužovi. 3A počul som veľký hlas od trónu z neba, ktorý hovoril: Hľa, stán Boží s ľuďmi, a bude bývať s nimi, a oni budú jeho ľudom, a on, Bôh, bude s nimi a bude ich Bohom. 4A Bôh sotrie každú slzu s ich očí, a smrti už viacej nebude ani žalosti ani kriku, ani bolesti viacej nebude, lebo prvé veci pominuly. 5A ten ktorý sedel na tróne, povedal: Hľa, činím všetko nové. A riekol mi: Píš, pretože tieto slová sú verné a pravdivé. 6A riekol mi: Stalo sa. Ja som Alfa i Omega, počiatok i koniec. Ja dám tomu, kto žízni, z prameňa vody života zadarmo. 7Kto víťazí, zdedí všetko, a budem mu Bohom, a on mi bude synom. 8Ale bojazlivým a neverným a ohavným a vrahom a smilníkom a čarodejníkom a modlárom a všetkým lhárom bude ich diel v jazere, ktoré horí ohňom a sírou, čo je druhá smrť.

Je predsa jasné, že ak verím, že Zem stvoril Boh, tak je jasné, že to bola živá bytosť a to nie len mimo Zeme, ale aj mimo vesmíru. Predsa všetko to stvoril Boh! Na jednej strane tomu niektorí neveria a na druhej strane život hľadajú mimo zeme. Ako v kocúrkove. Je to ako keď sedel na koňovi a koňa hľadal. Aj keď sa nedokázal žiadny život mimo Zeme vo forme akú ju poznáme na Zemi, tak Biblia nám svedčí o duchovnom živote a duchovných bytostiach. To je ale pre mnohých neprijateľné! No a pýtam sa, prečo? Snáď nie preto, že duchovnú bytosť sa nedá dokázať v skúmavke. Prečo sa mnohí tak čudujú a vysmievajú tým, ktorí veria v duchovnú bytosť akou je Boh a teda v jeho Slovo, ktorý Zem a všetko čo je na nej stvoril a dal o sebe vedieť a to práve tým stvorením a ešte v mnohorakej inej forme. Dal o sebe vedieť vo forme Slova, ktoré sa stalo telom - Kristom, ktorý zišiel k nám na Zem z neba. Ján 6:51 Ja som ten živý chlieb, ktorý sostúpil z neba. Keby niekto jedol z tohoto chleba, bude žiť na veky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo, ktoré ja dám za život sveta.

Ak teda Kristus zostúpil z neba na Zem, tak prečo mu neveríte a hľadáte nejaké iné civilizácie a nejaký život mimo našej Zeme?

No a zástancom evolučnej teórie ide o niečo iné a nehľadajú takýto duchovný život, ale hľadajú život ktorý funguje na podobnom princípe ako na Zemi. Teda nejaké jednobunečné alebo mnohobunečné živočíchy a inteligenciu, ktorá podľa nich by mala vysielať nejaké rádiové signály. To je čo za nezmysel? Oni v žiadnom prípade nepripúšťajú duchovné formy života a teda existenciu duchovných bytostí. A to je vážna medzera v logike. Prečo nepripustiť to, že život a inteligencia to nie je len fungovanie bunky, alebo buniek.

Re: Re: Viktor Abc a ostatní věřící

Ondi Vo,2015-08-06 13:38:23

Pod pojmem "horlivost" si představuji něco jiného, než poklidnou analýzu šumu elektromagnetické energie přicházející z určité oblasti z Vesmíru. Podle mého jde o hledání odpovědí na otázku "jsme sami ve Vesmíru?", respektivně "je tam ještě někdo, s kým by jsme si mohli pokecat?"

Jestli jsem to vámi napsané dobře pochopil, tak jste mínil, že je lepší se zeptat svého kněze na to, jak takovou otázku řeší, nebo zodpovídá, text náboženské příručky, než se vlastními (lidskými) silami dopátrat odpovědi. Třeba se provozovatelé a příznivci SETI ptali svých knězů, nevím, ale zřejmě nedostali uspokojivou edpověď.

A jestli si smím zaspekulovat - nemáte obavy, pane Viktore, že by se váš pámbíček moh kvůli programu SETI naštvat a třeba opětovně vyhubit vše živé na Zemi, kromě hrstky vyvolených na Arše? PMSN a ten se asi shoduje i s názory jiných lidí, jsou takové obavy z pomstychtivého řádění pánbíčka zbytečné.

A nakonec - SETI považuji za neškodnou zábavu s malou nadějí na dosažení vytýčeného cíle (nalezení ETI).

Re: Re: Re: Viktor Abc a ostatní věřící

Viktor Abc,2015-08-06 22:44:36

Načo hľadať odpoveď na otázku, ktorá je už dávno zodpovedaná? Boh predsa stvoril vesmír, Zem a všetok život na Zemi, tak ako môžeme byť sami? Tí, ktorí neveria Bohu, tak sa cítia byť sami a hľadajú nejaké mimozemské civilizácie. Tí, ktorí veria Bohu nie sú sami, lebo majú Boha - Stvoriteľa.

Otázka je zodpovězená?

Ondi Vo,2015-08-07 01:53:55

A lidé provozující SETI tu odpověď neznají? A proč ne?

Třeba by pane Viktore stačilo, kdyby jste sepsal seznam světů (planet) obydlených bytostmi na s naší zhruba srovnatelné technologické úrovni.

S chutí do toho a půl je hotovo.

Re: Otázka je zodpovězená?

Viktor Abc,2015-08-07 07:25:34

Hľadajú iné svety a pritom Kristus sám svedčí, že prišiel z iného sveta. Ján 8:23 A on im povedal: Vy ste zdola; ja som zhora; vy ste z tohoto sveta; ja nie som z tohoto sveta.

Radšej veria svojím predstavám ako Bohu.

Re: Re: Otázka je zodpovězená?

Ondi Vo,2015-08-07 13:04:03

Kristus byl tedy Mimozemšťan?

A ví se o tom, kde se to místo nachází, které mínil tou větou " ja som zhora "? Je tím myšleno místo někde na svislici nad Palestínou a tím prakticky místo někde pod Austrálií? Nebo se v jeho době vycházelo z představy o placaté Zemi?

Teď jde ještě o to, jestli má Kristus nějaký přijímač a vysílač rádiových vln, které právě SETI používá.

Viktor Abc,2015-07-31 13:04:50

Chcú dokázať že život vzniká samovoľne z neživej hmoty - náhodou, no nedarí sa. Obrátia a preto do vesmíru, aby snáď tam našli niečo živé a to s nádejou, že budú môcť povedať - vidíte, život je všade naokolo vo vesmíre a aby vznikol, tak nepotrebuje žiadneho Stvoriteľa - Boha. No ani to sa nedarí! Nedá sa dokázať to, čo je klamstvom, pretože je to klamstvo. A tak im ostáva len veriť tomu bláznovstvu, že život vznikol samovoľne z neživej hmoty a to náhodou.

Petr Mikulášek,2015-07-31 13:33:22

Viktore, ale život přece nemohl ani vzniknout, ani být stvořen, ze živé hmoty! Protože pak by to nebyl vznik života/stvoření, ale čistá evoluce - vývoj jednoho druhu z jinýho! A o evoluci tady pořád tvrdíte, že neexistuje! Tak jak vám to má někdo věřit, když sám svoje tvrzení popíráte?

Viktor Abc,2015-07-31 22:19:49

Je problém pochopiť, že pôvod života a pôvod všetkých druhov živočíchov a rastlín je jedine zo živého Boha. To, že Boh stvoril človeka z neživej hmoty predsa neznamená, že hmota sama o od seba ožila, neznamená uznanie vzniku života samovoľne a náhodne, ani uznanie evolučnej teórie, ktorá predsa nepripúšťa Stvoriteľa Boha, ako pôvodcu života a pôvodcu všetkých druhov rastlín a živočíchov.

Živý Boh vdýchol život do neživej hmoty. Aj tú neživú hmotu stvoril Boh. Boh zobral prach zo zeme, ktorú taktiež stvoril a ako vieme obsahuje všetko to, čo je súčasťou aj nášho tela a stvoril každú jednú živú bunku nášho tela a vdýchol do človeka dych života a až vtedy sa človek zobudil a stal sa živou dušou. 1M 2:7 A Hospodin Bôh utvoril Adama, človeka, vezmúc prach zo zeme a vdýchnul do jeho nozdier dych života, a človek sa stal živou dušou.

Všetok život pochádza vždy zo živého Boha. Živá hmota neexistuje, lebo iba živý Boh môže do nej vdýchnuť život, ktorý pochádza jedine z neho.

Ondi Vo,2015-08-01 19:04:46

Není problém pochopit chování a myšlení kreacionisty zamilovaného do své pohádkové kreace.
Představa, jak vysněný pámbíček bere prach ze země, rozdělává ho ve vodě, přimíchává prvky jako je uhlík, vodík, dusík, vápník, železo, přidá přehršli stopových prvků a nechá zkvasit do vhodné konzistence, je zajisté fascinující. Pak nařídí každému atomu toho těsta, aby navázal chemické vazby s konkrétním jiným atomem.

Taková modelína na Adama musela mít tak kolem 10^28 atomů. Kdyby byl pámbíček rychlý a za jednu jedinou sekundu dokázal konkrétní atom přemístit k vyhlédnutému jinému atomu a dohléd na jejich chemickou vazbu, tak by zvládl za hodinu 3600 spojení, za rok by měl už 31 milionů spojení (pámbíček nepotřebuje spát a odpočívat, teda, hypoteticky). Výroba celého Adama by mu trvala pouhou jednu miliardu časových úseků trvání našeho současného vesmíru (zhruba 10^20 roků). Asi si přivstal.

Tolik k absurdní představě biblického zhotovení Adama. (.. A čo si predstavujetě pod pojmom "absurdný"? Vojín Kefalín)

Ovšemže uznávám, že by bylo pošetilé se pokoušet kreacionistovi jeho zamilovanost do pohádkové kreace znechutit vykládáním závěrů vědeckého bádání, teorií a hypotéz na téma synthéze prokaryotů z výchozího materiálu ve vhodném prostředí.

Viktor Abc,2015-08-01 20:49:34

Určite to nieje rozprávka ako tvorí človek a vytvorí napr. počítač. Zoberie si prvky akými sú hliník, meď, zlato, železo, kremík atd. a za hrsť nejakých ďalších a vyrobí odpory, kondenzátory, tranzistory, procesory atd. a vlastnou inteligenciou ich nechá usporiadať a vytvorí napr. základnú dosku a vloží nejaký programík - bios. Dá ju do nejakého obalu, vloží zdroj a pripojí monitor a pustí tam šťavu - naštartuje ho. No a čuduj sa svete počítač za krátky čas funguje.

Prečo to radšej nenechať na samoorganizovanú hmotu a náhodu a počkať si snáď niekoľko miliónov rokov na ten počítač? Jaj, tá samozorganizovaná hmota a to vo forme človeka sa náhodou tak zorganizovala, že už na výrobu počítača nepotrebuje milióny rokov, že. Problém je v tom, že tá samozorganizovaná hmota vo forme človeka použila pri výrobe počítača neprijateľnú metódu a to inteligenciu, ktorá vylučuje náhodu ako rozhodujúci faktor pri vzniku počítača.

Jakub Matouš1,2015-08-01 22:42:55

No máte z celku velmi zjednodušený pohled jak vyrobit počítač, (což je ale koresponduje s vaší kreacionistickou vírou) zkuste-si podle toho jak jste popisoval sestavit počítač na kterým by jste si zahrál třeba jen hloupej Tetrys. A zaručuji vám že ho do konce života nesestrojíte. Ono samozřejmě jde vytvořit samo replikující se proteiny které můžete nastavit na různé úkoly pak postupně s nimi můžete vyrábět různé jednoduché buňky a druhy virů a až se trochu zocelíte můžete si trumfnout na více buněčné organismy jako jsou prvoci měňavky nebo řasy ty můžete později naučit fraktálnímu růstu čímž dáte základ současným rostlinám (ty dále rozpracujete) pak mžete rozpracovat červy a hmyz, ale chitin není dobrý stavební kámen pro větší tvory takže radši vynaleznete strunatce z nich vyrobíte ryby a od nich je jen skok k plazům, savcům ptákům a nám. a to se nezmiňuji kolik druhů na každém vývojovém stupni je (zjednodušeně mluvíme o miliardách druhů). No a až s tím skončíte nesmíte se divit že vám to místo původně plánovaných 2 až 3 dnů vyšplhalo na 4 miliardy let a že za nejednoduší mechanismus pro vývoj nových druhů je evoluce. :)

Viktor Abc,2015-08-02 11:01:37

Hovorím predsa akým spôsobom tvorí človek a človek bol stvorený na obraz Boží. Neopisoval som presnú výrobu počítača. Človek má skúmavého a vynaliezavého ducha a určite netvorí tak, že použije náhodu ako rozhodujúci faktor pri vzniku toho čo vytvára. Teda duch človeka používa inteligenciu človeka a tá použije aj náhodu pri výrobe niečoho čo chce vyrobiť. V priemysle človek veľmi často používa náhodu a fyzikálne vlastnosti materiálov, aby si to uľahčil. To ale neznamená, že tie materiály by sa sami od seba rozhodli usporiadať a vytvorili počítač. Nikdy by sa sami od seba neusporiadali tak, že by vytvorili počítač. Bolo tu rozhodujúce vedomie človeka a jeho inteligencia. Vždy je pri počiatku výrobku človek - jeho vedomie a jeho vízia ako ten výrobok má vyzerať, načo má slúžiť a akým procesmi ho vyrobiť. A to je rozhodujúce pri vzniku výrobku. Zohľadňujú sa tu mnohé veci až po testovanie výrobku. Musí existovať predsa vedomie a vízia pred výrobkom, ináč by nič nemohlo existovať. Nebolo by totiž nikoho, kto by si to uvedomoval.

Keďže človek má počiatok, tak tu stojí otázka, kto stvoril človeka a čo je prvotnou príčinou toho, že človek má vedomie vlastnej existencie a je schopný tvoriť svojou inteligenciou. No a prvotnou príčinou je večný a živý Boh, ktorý to všetko stvoril. Tá vízia všetkého stvorenia bola v Božom Duchu a skrz to Božie Slovo to všetko stvoril a teda všetok ten život pochádza z Božieho ducha.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jakub Matouš1,2015-08-02 16:47:41

Ono není podstatný jestli na počátku života stála nějaká myslící entita, jenž by jste nazýval bohem. To je jen další teorie o možném stvořením života ono se z toho obdobý zachovalo jen málo důkazů takže nejde takřka nic vyloučit. Teorie o tvoření života bez boha je oblíbená zejména kvůli tomu že v ostatních fází vývoje již není boží zásah třeba.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Viktor Abc,2015-08-02 18:37:18

Biblia sa začína slovami:1Moj1 Na počiatku stvoril Bôh nebesia a zem.

Nikto z nás nevie aký dlhý je ten počiatok, lebo dni formovania Zeme a tvorenie života sa počítajú od začatia formovania zeme a nie vesmíru, lebo na počiatku stvoril Boh nebesia a Zem. Teda celý vesmír už bol stvorený aj so zemou na počiatku, ktorého čas neje definovaný a až potom sa formuje zem, tvorí život a počítajú sa dni. Vždy sa hovorí a 19A bol večer, a bolo ráno...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Viktor Abc,2015-08-02 19:15:48

Jakub Matouš1 napísal: Pro co, ale máme důkazi které lze doložit z více směrů že země a vesmír je mnohem starší než udává Bible, a pokud byli nemůžeme brát jako doslovný popis historii je třeba oní minimálně přemýšlet v čem dalším může být chybná konec konců jí sepsali lidi podle těch co mluvili s bohem a my víme kde dnes tito lidé končí.
-------------------------
Môžete mi odcitovať a to doslovne, kde sa píše v Biblii presný čas stvorenia vesmíru a Zeme? Ak to tam nie je, tak ako to že tvrdíte, že sú dôkazy že vesmír a zem je starší než udáva Biblia, keď Biblia to neudáva? To je zavádzanie!

Ako vidíte , tak tak som to tu odcitoval doslovne: 1Moj1 Na počiatku stvoril Bôh nebesia a zem.

A až potom sa opisuje všetko to okolo formovania Zeme a tvorenia života.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Jakub Matouš1,2015-08-02 19:46:44

Kněží co Strávili celí život luštění bible se dopočítali nějakých 7000 tisíc let (+- už si to nepamatuji přesně), Jak bych se já, který přečetl jen dětskou verzi starého zákona mohl s nimi měřit nebo hádat.
Co my ale v hlavě utkvělo je zmínka že to Bůh zvládl za 6 dnů. což je dost v rozporu s 4,5 miliardy let kontinuálního vývoje. Samozřejmě můžeme přijmout že první den trval nějakých 9 miliard let než aktivoval rotaci u země. ale mám za to že další dny už měli klasický 24 hodinový cikly. teda aspoň v mé verzi se o nějaké velké korekci času nepíše.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Ondi Vo,2015-08-02 21:05:33

Autoři pohádek a fantastických příběhů se často vyhýbají přesným časovým a geografickým údajům. Pěžně používají obraty typu "na počátku věků", "bylo a nebylo", "před dávnými lety", popřípadě "za deatery kopci a za devatery řekami".
Tím poskytují šiřitelům, opisovačům a vylepšovatelům široké pole působnosti.

James Ussher vypočítal počátkem 17. století podle údajů v bibli den Stvoření na podvečer 23. října 4004 pnl. Pámbíček tedy začal fachčit před přesně 6018 lety, osmi měsíci a 10 dny. Precízně a vědecky. :-))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Viktor Abc,2015-08-02 23:14:59

No autori vedeckých teórii to majú oveľa fantastickejšie. Najprv nič a potom to nič samo od seba vybuchne a nastane veľký tresk, no a stopky v rukách. Miliardy rokov sa sypú len tak z rukáva. Vedia presne aký je vesmír starý, aká je stará Zem a ako vznikala, kedy vznikol život a ako vznikal, ako sa vyvinul do rôznych foriem, a koľko ho len je v tom nekonečnom, alebo v konečnom vesmíre a to všetko len dotiaľ pokým sa nenájde nejaká novšia a pravdepodobnejšia teória, alebo poznatok a vznikne nová rozprávočka. Zoberú nejaké poznatky a zmiešajú ich s vlastnými predstavami, ktoré zasa vychádzajú z ich svetonázoru a takýto guláš ponúknu širokej verejnosti ako nejaký fakt. Deti sa to učia, no a potom sa to tvrdenie zmení a to, čo sa tvrdilo predtým už pravdou nie je a ide sa ďalej. No a na tieto teórie sa mám spoľahnúť, že je to pravda a veriť tomu?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Viktor Abc,2015-08-02 22:41:09

To nebol prvý deň, ktorý by trval 9 miliárd rokov ale počiatok, kedy Boh stvoril celý vesmír a Zem a ten čas nie je v Biblii definovaný. Vtedy Zem ako sa opisuje v Biblii bola neladná a pustá a niekde v temnote. Čas sa začal počítať so svetlom, ktoré začalo dopadať na Zem a s rotáciou zeme a je to v Biblii nazvané ako oddelenie svetla od tmy. Je to logické, pretože to by nemohlo byť večer a ráno prvý deň, druhý atd.

Či mal vtedy deň 24 hodín Biblia neuvádza.

Re: Al: Na: Re: St: Au: Ra: Ca: Ra: Ta: Ta:

Jakub Matouš1,2015-08-03 12:06:08

Takže abych tomu rozuměl nejdřív stvořil vesmír zemi,(což podle vědeckých poznatků trvalo 9 miliard let) a pak pracovní týden.
To že Bible neuvádí že den má mít 24 hodin není důležité jako to že není zmíněný že první dny by byli o pár set milionu let delší aby mohli být v souladu s vědeckým poznání.

Stáří vesmíru se zjistilo podle reliktního záření ( a dál se upřesňuje http://vesmir.stoplusjednicka.cz/vedci-upresnili-stari-vesmiru-vznikl-pred-1382-miliardy-let)
To že existuje víc způsobu jak dojít a potvrdit stejnou věc je hlavní základ vědy neustále ověřování toho co považujeme za fakta, proto se můžeme odvážit tvrdit to co bible ne a to jak která fáze trvala bez ohledu na tehdejší délku dnů.

Existuje spousta teorii jak vznikl vesmír a velká část má jako iniciátory vysoké entity(bozi). Jde o to že těch teorii je mnoho a já vám je pro ukázku s kategorizuji:
1 bozi pasivní ty se po vzniku vesmíru nijak neangažovali, ty se dělí ještě na bohy externí (zůstali mimo vesmír) a vnitřní (jsou v ně nebo jsou vesmír)
2 bozi aktivní (ve vesmíru de aktivně projevují), ty se dělí na ty co nepřicházejí do kontaktu s živými formami a aktivně ovlivňující živé organismy
3. bozi neznámí na zemi existovalo nespočet náboženství, který měli své bohy a to se nezmiňuji ani o těch co pochází od mimozemšťanů (za ty nikdo nebojuje, ale bylo by pokrytecké říct že neexistují)
4 mnoho božství (tedy skupina bohů který netrvají na tom že ostatní bozi nejsou bozi).
5. Monoteismus tedy jeden bůh který si, ale musí vypomáhat bytostmi které by jiné polyteisté označili za bohy.
6. Skutečný monoteismus (jeden bůh co stvořil vše a a Možná je vše a nic víc)
Vy samozřejmě vidíte tyhle kategorie jako hloupost, protože pro vás existuje jen jeden bůh a představy tomu odporující si nepřipouštíte, ale stejně jakovy bude to samé tvrdit zastánce jakékoliv víry.
Proto když má člověk nadhled a všechny víry mu vyjdou nastejno, vidí jak malá šance je že by za stvořením stál zrovna ten jeden bůh co v něj náhodou věří většina populace. Když před dvěma tisíci lety tomu bylo jinak a předtím ještě jinak.
Jednoduše je lepší přijmout teorii která se zakládá na něčem jiném než je víra.

Ještě jeden osobní dotaz. Proč chodíte na tento web, kde všichni ostatní čtenáři se chtějí dozvědět nová fakta která jim otevřou nové obzory a i když k něčemu mají pochyby nezavrhnou to jako nesmysl. Vy máte názor pevně daný (jinak by jste psal jinak) a nic co se zde dovíte vás nedonutí se zamyslet a pochybovat.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Marek Fucila,2015-08-03 17:46:39

Viktor strácaš vieru? Veď v biblii sa nič nehovorí o rotácii. Tak sa nenechaj popliesť. Zem sa netočí. To sú výmysly vedcov, ktorí tvoria niečo z ničoho. Na to má patent len tvoj imaginárny kamoško.;-)

Tomáš Petrásek,2015-08-03 11:11:57

Všichni lidé věří ve spontánní vznik života, nevím tedy, proč tolik emocí kolem věci, na které se všichni shodnou.
Jestli tím prvním zástupcem živé hmoty byl "živý Bůh" nadaný vědomím, kreativitou a schopností designovat světy a organismy, z toho některé k obrazu svému, a vše ostatní povstalo sekundárně jeho rukama, nebo jestli to byl jednoduchý před-buněčný organismus schopný tvořit nanejvýš hrubé kopie sebe sama které dále precizoval přirozený výběr, nic nemění na tom, že je nevyhnutelně předpokládán spontánní vznik života. (Existenci "od počátku věků" považuji také za typ spontánního vzniku, a může se taktéž týkat obou těchto případů)
Diskutujme tedy o tom, jaký druh entity se mohl spontánně objevit pravděpodobněji. Hlasuji pro tu jednodušší a nedokonalejší.

Jakub Matouš1,2015-08-03 12:12:53

Není problém že lidé věří v Boha nebo Lítající špagetové monstrum.
Problém je že ti lidé radši věří v nepopiratelnou pravdu jedné staré knihy, než aby se snažili poznat současnou vědu, A když už něco z vědy přijmou, tak se to snaží změnit tak aby to pasovalo do představ podle té knihy a to je vždy o malér.

Marek Fucila,2015-08-03 12:07:29

Viktor skús na to ísť inak. Zapoj trochu sebareflexie a priznaj si, že nemáš na to, aby si pochopil základné princípy, na ktorých svet stojí. Si odkázaný na vieru v nejaký príbeh. Lákavejšie je náboženstvo, lebo nevyžaduje rozmýšľať. Tak si tomu ver a nesnaž sa polemizovať. Ak nemáš na to, aby si pochopil vedecký prístup, stále máš šancu: skrátka mu ver. Ale ak neveríš, ver si ďalej svojim rozprávkam, len sa to nesnaž spájať. Nejde to. Viera nepotrebuje dôkazy, viere vadí rozum. Drž sa toho a spokojne čítaj články tvojej úrovne. Články na oslovi sú nad ňou.

Marek Fucila,2015-07-31 13:56:26

Viktor naozaj menej fetuj.;-)

Viktor Abc,2015-07-31 22:24:22

To je ale argumentácia

Marek Fucila,2015-08-01 02:08:15

Nižšie píšeš: "Sám Ježiš hovorí, že...". Tým si sa diskvalifikoval z arumentácie. Načo argumenty, kde je viera...

trest za Špačkův seriál

Rdi Dlo,2015-07-31 17:15:32

Na Oslu nebývali trollové. Od chvíle, kdy se Osel pustil na tenký led náboženských a protináboženských nesmyslů, zaplevelují libovolnou diskuzi podobní maˇˇři-Viktoři.
A to bude gradovat, nakonec bude muset dojít k moderování diskuze, aby sem nezačal psát své nesmysly reverend Drápal či zloděj dotací na neexistující domácí vzdělání Semín.
Osle, stálo ti to za to?

Re: trest za Špačkův seriál

Ondi Vo,2015-07-31 19:15:51

Já to tak příkře nevidím.
Když napíše někdo příspevek mimo téma článku, tedy i diskuze, je pro redaktora možné takový příspěvek smazat. Pakliže se tak nestane, tak mohou zájemci o disuzi na původní tema na ten OT nereagovat.

Náboženští trollové existují a mají vnitřní nutkání své protivědecké "výkřiky" sázet kamkoliv.

Re: trest za Špačkův seriál

Viktor Abc,2015-07-31 23:23:53

Vy sa radšej sústreďte na fakty a dôkazy. Ukážte mi ich! Predsa tak vzdelaný a veriaci človek vo vedu sa na ne tak rád odvoláva. Ak ste začali miešať hrušky z jablkami, tak je vidieť, že tie dôkazy a fakty o vzniku života samovoľne z neživej hmoty, alebo dôkazy, že je život bežný vo vesmíre jednoducho absentujú.

Ak požijem slovo Boh - Stvoriteľ, tak som zaplevelil diskusiu medzi veľmi vzdelanými a výnimočnými diskutujúcimi, ktorí predsa veria vo vedu a jej dôkazy a používať také slová ako - Boh - Stvoriteľ je pod ich úroveň. Radšej použijú slovo samoorganizujúca hmota, náhoda, evolúcia. No kde sú tie dôkazy, že hmota je samoorganizujúca do tej miery, že vznikne takéto niečo ako je život. Kde sú dôkazy o prebujnenom živote vo vesmíre, ak je to teda tak ako tvrdíte? Ak je hmota tak samoorganizujúca, tak by sme snáď aj ohluchli od toľkého signálu. No je tam len ticho a nesmierna prázdnota a jediná Zem kričí a vrieska do tej prázdnoty. Ak nič nemáte, tak kto ju potom zapleveluje.

Ak Opíjať sa pocitom vlastnej výnimočnosti, vzdelanosti a viery vo vedu, ktorá sama o sebe predpokladá, že sa môže mýli je znakom čoho? Inteligencie určite nie. Ako môžem veriť v niečo čo sa neustále mýli

Anton Matejov,2015-07-31 18:53:04

Píše sa niekde, že Boh stvoril, iba ľudi?
Prikázala to nejaka veriaca ovečka nebodaj samotnému Bohu?
Niektorí samozvaní zástupcovia boži sa najviac dopúšťaju hriechu z desatora prikázani
2. Nevezmeš meno Božie nadarmo.
Objavenie mimozemského života ešte nie je dôkaz že Boh neexistuje, či existuje.
Ale niektorí znehodnocuju svoju vieru práve tým že nanucuju svojmu Bohu vlastnosti a schopnosti podľa svojej ľubovôli.Chcú samotnému stvoriteľovi Bohu nanutiť ako mal stvoriť tento svet, že má nedostatok fantázie. Možno nám aj naschvál vložil do Zeme rôzne časove artefakty aby pomýlil našu vieru?
Žiadame my ľudia samotní od naších deti aby v nás ako rodičov-stvoriteľov bezvýhradne vo všetkom verili a kľanali sa nám?
Ak existuje Boh tak asi by chcel aby sme hľadali skutočnú pravdu, či nie?
Najviac asi takého Boha v dajme tomu nebi-inej dimenzii dojíma ako jeho ovečky v mene Boha poučuju ako mal ten svet stvoriť, koľko civilizácii mal stvoriť a ako má vyzerať jeho demokrácia čo je správne a čo je zločin, ako mu to nalinkujú jeho samozvané boží zástupcovia. Či v jeho mene vraždia, vedú vojny, upaľujú.

Už ľudstvu hrozi že sa hráme tiež na inych stvoriteľov a stvoríme aj umelu inteligenciu napríkad s čoraz lepších počítačov. Hawking a Musk už varovali, že nás tá umela inteligencia nemusí dobre pochopiť. Asimov už stvoril prvé pokusy vytvoriť jednoduché zákony robotiky. Čoraz viacej linkov, štúdii na danú temu, ukazuje že zďaleka nebudú stačiť tie jednoduché tri Asimové zákony robotiky. Možno že im stvoríme niečo na štýl desatora prikázani a v jednom bude, nespomenieš meno ľudí (Boha) nadarmo!
Aby nedošlo ku konfliktom, popripade prevratu.
Ale ani to nemusí stačiť.
Nakoniec im stvoríme tvoríme ich digitálny svet a virtuálny priestor a skryjeme sa pred nimi!
Pre nich budeme teda v inej dimenzie.
Potom možno tých lepších reštartujeme, vynovíme do nového robotieho digitálneho sveta-neba. Aj to je jedna veľmi pravdepodobná možnosť. Veď ľudstvo už vyvíja rôzne stealth techniky sami pred sebou!
Ateisti zas radi napadali už aj Grygara, že nevylučuje tvrdo Boha aj na Oslovi.
Proste jednoducho to zoberme tak, že v súčasnosti nie sme schopní spoľahlivo určiť,dokázať, vyvrátiť existenciu Boha, či samovoľný vznik života-ateizmus.
V súčasnosti sa neaju potvrdiť či vyvrátiť ani tretie hypotézy, že život na našej Zemi stvorili mimozemšťania, či nejako zasiahli do jeho histórie.

Viktor Abc,2015-07-31 23:55:37

Boh nestvoril len ľudí, ale aj iné duchovné bytosti. No Biblia sa nezmieňuje o tom, že by Boh stvoril ešte jednu, alebo kto vie koľko takých planét ako je Zem a život na nich. Ale sa zmieňuje o konci Zeme, keď teda príde Boh a všetky tie bytosti s ním, tak zem zhorí aj všetky diela čo sú na nej zhoria a že bude nové nebo a nová Zem.

2Pet 3:10 Ale prijde deň Pánov ako zlodej vnoci, v ktorý pominú nebesia s rachotom, a živly, rozpálené ohňom, sa rozplynú, a zem i diela, ktoré sú na nej, zhoria.

Zj6 12A videl som, keď otvoril šiestu pečať a hľa, povstalo veľké zemetrasenie, a slnce sčernelo jako srstené vrece, a mesiac bol celý jako krv, 13a nebeské hviezdy padaly na zem, ako keď fík so seba mece svoje pozdné nedozrelky, trasený od veľkého vetra. 14A nebo ta pošlo jako svíjajúci sa knižný svitok. A každý vrch a ostrov sa pohly so svojho miesta.

Zj 20:11 A videl som veľký trón biely i sediaceho na ňom, pred ktorého tvárou utiekla zem i nebo, a miesto im nebolo najdené.

Zj 21:1 A videl som nové nebo a novú zem, lebo prvé nebo a prvá zem boly pominuly, a mora už nebolo.

Anton Matejov,2015-07-31 18:53:05

Píše sa niekde, že Boh stvoril, iba ľudi?
Prikázala to nejaka veriaca ovečka nebodaj samotnému Bohu?
2. Nevezmeš meno Božie nadarmo.
Objavenie mimozemského života ešte nie je dôkaz že Boh neexistuje, či existuje.
Ak existuje Boh tak asi by chcel aby sme hľadali skutočnú pravdu, či nie?

Aby nedošlo ku konfliktom, popripade prevratu.
Ale ani to nemusí stačiť.
Pre nich budeme teda v inej dimenzie.
Ateisti zas radi napadali už aj Grygara, že nevylučuje tvrdo Boha aj na Oslovi.

Pomohou ?

Mojmir Kosco,2015-07-31 11:48:52

Snad pomohlo, pomáhá a bude pomáhat! Můžu se pouze zamýšlet nad cíli ,zdroji náklady a výsledky a oproti dát něco obdobně nepravděpodobného třeba vývoj fúzního reaktoru ...Cílem SEti je najít odpověď zda jsme sami výsledkem muže být cokoli od přínosu až po zničení .Cílem fúzního reaktoru je levná energie ( tam nikdo nečeká nějaké negativní vlivy což samo o sobě znamená že o těch procesech nevíme dost .Oba konečné cíle nejsou splněny a zatímco Seti připouští že ani být splněny nemusejí tak vidina levné energie vůbec nepřipouští že by k naplnění nedošlo ... Vedlejší přínosy u Seti jsou částečně popsané v článku já si vzpomenu ještě na jeden SEti Home a především je to zcela otevřený výzkum zatímco nevím můžete doplnit dosavadní přínosy vývoje fúzního reaktoru?

Re: Pomohou ?

Walter Diviš,2015-07-31 12:35:53

Srovnávat SETI a fúzi? Vážně?

Fúze je reálný proces, existují zařízení, která po krátkou dobu fúzní reakci udržela, víme principiálně jak fúze funguje a co se při ní děje (valnou část z toho). ETI je jen nepotvrzená idea, SETI je honění se za snem.

A co se týče těch negativních vlivů fúze - není pravda, že je nikdo nečeká. Naopak se o nich mluví stále více a více. Fúze, kterou jsme zatím schopni provozovat (tj. slučování těžkých vodíkových jader), produkuje obrovské množství rychlých neutronů, které umíme efektivně zachytit jen ve velmi hustých materiálech. Ty se však pak stávají jednak radioaktivní, jednak velmi významně mění své vlastnosti (třeba pevnost). Těch neutronů je na jednotku energie mnohem více než u štěpné reakce, navíc štěpením vznikají spíše pomalejší neutrony, které jsou zachytávány často samotným palivem, které tak lze dále štěpit.

Přesto je fúze rozhodně funkční projekt ve srovnání s chimérou SETI. Vědecké přínosy z fúzních reaktorů jsou obrovské a hlavně reálné. Poskytlo nám to spoustu informací o fungování těchto reakcí, stavba ITERu rozvíjí materiálové inženýrství a získané znalosti se určitě uplatní v mnoha dalších oborech. Vznikají tam i mnohé zajímavé nápady, jak tok neutronů využít (třeba třískat neutrony do lithia a získat tak deuterium přímo v reaktoru, ale tohle asi nevyjde). Co nám oproti tomu poskytlo SETI? Pár užitečných serendipit, ale hlavní projekt je jedno velké nic.

Program SETI

Ondi Vo,2015-07-31 11:07:50

SETI je provozováno už 55 let a přes veškerou snahu, proinvestované sumy a odpracovaný čas lidí se nic kromě šumu pozadí Vesmíru nezachytilo. Připomíná mi to hledání "kamene mudrců", nebo pilulek na omlazení na dvoře Rudolfa 2 alchymisty. Nebo také opakované pokusy se studenou fůzí na produkci tepla v současnosti. Donátoři se někdy nechaj "ukecat" a vyndaj prachy ze sejfu (což je dobře) a financují nějaký fantastický projekt. Ovšem, jak je v článku zmíněno, může SETI také nalézt něco, co vlastně nehledá a tím přispět astronomii.

O možnostech existence ETI toho bylo popsáno a řečeno mnoho a tak jen zmíním, že seriózní odhady existence ETI na naší, nebo pokročilejší technologické a etické úrovni v našem "okolí" jsou celkem neradostné pro nadšené přátele UFOnautů.
Vesmír je rozlehlý a vznik života na extrasolárních planetách pravděpodobný, to je fakt ... jenže v jakém stádiu by ten život měl být? Inteligentní bytosti typu Homo Sapiens mohou být naprostou výjimkou. Ostatně i v biologické historii naší Země je doba technologické "vyspělosti" (posledních padesáti-šedesáti let) jen mžik v trvání Země a je víc než nejisté, jak dlouho Homo Sapiens na Zemi ještě přežije, než vymře. Ten mžik technologické "vyspělosti" lidstva je ve srovnání s jedním kalendářním rokem dlouhý zhruba půl sekundy.

Bláznovstvo evolucionistov

Viktor Abc,2015-07-31 10:58:46

Tí, ktorí hľadajú takýmto spôsobom iné svety mi pripadajú ako človek, ktorý sedel na koňovi a koňa hľadal. Hlúposťou sa nedá nájsť iný svet.

Ak by len pripustili možnosť, že nie sme tu náhodou, ale sme boli stvorení Stvoriteľom - Bohom, tak potom načo hľadať iné svety? Sám Ježiš hovorí, že moje kráľovstvo nie je z tohoto sveta. A ako sa dá uvidieť jeho kráľovstvo? Určite sa neuvidí ani tým najväčším teleskopom, ani tou najvyspelejšou ľudskou technológiou. Biblia je celá o bytostiach z iného sveta. No je to duchovný svet v ktorého existenciu neveríte. Tak ako ho môžete nájsť? Takýto svet nepotrebuje na dorozumievanie rádiové signály a pod. ľudské spôsoby komunikácie. Tieto bytosti sa nepotrebujú premiestňovať raketami, lietadlami, ani autami a pod. Nie sú závislé na konzumácii nejakej potravy aby prežili atd. Ste uväznení vo svojich materiálnych predstavách! A ani netušíte odkiaľ pochádza život hoci sa topíte v informáciach. Tá vaša viera v hmotu, náhodu a evolúciu vás doviedla na vrchol ľudského bláznovstva.

Re: Bláznovstvo evolucionistov

Marek Fucila,2015-07-31 11:15:39

Nefetuj toľko.

Príliš sa favorizujú rádiové frekvencie

Anton Matejov,2015-07-31 07:23:53

To je len jedno s okien možnosti nadviazania kontaktu.
Predpokladá
1. Mimozemské civilizácie sa snažia nadviazať kontakt pomocou málo efektívneho spôsobu na rádiovych vlnách.
2. Podľa nejakých vzorcov opakovania signálu.
3.Približne sú na našej úrovni vyspelosti, ak vysielajú tak sú najmenej o 100 rokov popredu s ekonomického pohľadu.S ekonomických a bezpečnostných dôvodov si to ľudstvo v súčasnosti dovoliť nemôže
4. Chcú nadviazať kontakt, komunikovať. Neboja sa hrozieb že budú špehovaní, bez adekvatnej odpovede.

Ľudstvo už vyvíja kvantovú komunikáciu a kvantové počítače.Sú aj iné projekty.
- Nadviazanie kontaktu môže byť aj na princípe neutrinovej výstrahy. Neutrína takmer nebrzdí hmota,signál sa takmer nestráca v šume pozadia. Možno ho poslať aj naprieč pachom hustého disku galaxie.
Neutrinové prehliadky blízkeho vesmíru budeme musieť aj tak zlepšovať. Predpovedajú oveľa skôr niektoré kozmické katastrófy ako výbuch supernovy. Výbuch blízkej supernový môže aj zlikvidovať našu atmosféru, ukončiť existenciu na našej Zemi. Sú aj teórie, že aj Mars mohol v minulosti takým spôsobom prísť o atmosféru, alebo výbuch supernovy súvisel s niektorým veľkým vymieranim na našej Zemi.
Mimozemšťania teda pustia neutrinový signál, že niekde vybuchne supernova, či iná kozmická katastrófa. Automatickí tam zameriame pozornosť. Nenájdeme tam ale nič!
Dospejeme k názoru, že signál bol umelého pôvodu a kontakt je na svete!
Vôbec nemusí byť na základe periodického opakovania. Nemusia sa zaoberať s menej rozvinutými civilizáciami, pre ktoré by mohol znamenať, kontakt aj zánik!
Čo budú pýtať asi menej rozvinuté civilizácie?
Predsa nové technológie. Naše podarené veľmoci ale nedaju svoje jadrové technológie zaostalému kmeňu v pralese! Pozrite sa čo dorábali s kultúrnejším Iránom kvôli tomu!
Ak by nam aj dodali vyspelí mimozemšťania technologie, že by takmer každý človek vlastnil na Zemi technológie o sile niekoľkých jadrovych bômb v TNT. A čo na to rôzni teroristi, diktatori, naboženskí fanatici, mafie, samovrahovia a podobne?
Veď sme ešte ako ľudstvo nedorástli na nové prevrátne technologie, právom, kontrolou podskupin, konflikty, vojny, občianske vojny a teroriszmus, diktátori sebevrahovia sú na dennom poriadku. Ľudstvo sa iba zatiaľ učí žiť s existenciou zbraní hromadného ničenia, vo vlastníctve niekoľkých vyvolených superštátov.
Najviac ľudstvo zatiaľ spotrebuje energie na kontrolu seba! Potrebujeme na to armády, policiu ,súdy,úrady politikov, vezenia,rôzne cirkvi,protirakétové štíty, stealth techniky a podobne.
Naša ľudská civilizácia je založená na súperení medzi sebou. Teda aj na vzájomnom špehovaní. Na linku : http://www.amnesty.sk/masove-sledovanie-v-style-velkeho-brata/?utm_source=AI+SK+newsletter&utm_campaign=b8216511a7-Newsletter_AI_FEBRU_R_subscribers3_5_2015&utm_medium=email&utm_term=0_00494f9d32-b8216511a7-108084797
sa tvrdí : V júni 2013 zverejnil whistle-blower (informátor) Edward Snowden informáciu o tom, že americká Národná bezpečnostná agentúra mala oprávnenie monitorovať používanie internetu a telefónov v 193 krajinách na celom svete. Agentúra napríklad denne zozbierala 5 miliárd údajov o polohe mobilných telefónov. Mesačne zozbierala 42 miliárd údajov o aktivitách na internete – vrátane emailovej histórie a histórie z prehliadačov.
V Číne pracuje podľa Amnesty cez 2 milióny pracovníkov na špehovaní Internetu.
(Ako by sa krásne takto vyriešila v SR a ČR zamestnanosť? Naši politici su ale prešibanejší a tak dali archívať naše obyvateľstvo zo zákona operátorom najmenej polroka.)
Ak prišlo tak sa pomocou špionáže dostali Rusi k tajomstvám výroby Atomovej bombe. A mohli aj prísne tajný program Manthatam realizovať v púšti a strážilo ho až cez 20 000 agentov.
Ak prišlo k potrebe dešifrovať, tak sa aj dešifrovali nerozluštiteľné šifry Japoncom a Nemcom za druhej svetovej. A dnes je to už každodenná realita na Internete momilov a podobne.
Teda ak su založení mimozemšťania na súperení poznajú asi dobre problém špionáže.
Poznajú aj rôzne stealth techniky, ktorých nebyvalý rozmach zaznamenávame v našich armádach a tajných na našej Zemi.
Je vysokopravdepodbne vyspelé civilizácie sa neozývaju, ale radšej počúvajú. Možno nám aj snímaju priamo náš Internet. Prečo by k nám lietali nákladne a rizikovo napríklad na tanierov?
Ako teda navrhujem hľadanie vyspelých mimozemšťanov ja.
Pomocou spotreby energie a bezpečnostných prvkov.
Spotreba energie sa prejavuje teplom, cez infračervené žiarenie.
Naše slnko do miliárdy rokov a možno aj skôr zosilnie takou intenzitou, že sa nám vyparia všetký oceány na Zemi a nastane tu skelnikový efekt podobny tomu na Venuši.Zemi hrozia aj rôzne supererupcie zo Slnka ktoré nám to tu zdevastujú.Ohrozujú aj vesmírne posádky.
Ľudstvo asi zriadi v Libračnom bodoch systém, clonu. Libračný bod alebo Lagrangeov bod je taký bod v sústave dvoch telies m1 a m2, v ktorých je gravitačná príťažlivosť rovnako veľká, ale opačného smeru.
Clona by už libračnom bode by odkľaňala nebezpečné žiarenie a supererupcie zo Slnka mimo dráhu našej Zeme. Zoslabovala by už nielen vzrastajúce žiarenie nášho slnka, ale chránila by aj naše posádky a mestá na obežnej dráhe! Mohla by vyrábať aj nejakú tu energiu pre ľudské misie!
Neskôr môže ľudstvo prejsť aj na Dysonov prstenec okolo Slnka s podobných dôvodov. Ten by už ochraňoval väčšinu planét našej sústavy. Dysonová predstava bola energetická. Ja mám aj predstavu bezpečnostnú. Naše jadrové elektrárne tiež môžu vyriešiť naše energetické potreby na Zemi ale s bezpečnostných hľadisk sa už tak nešíria ako sa predpokladalo!
Ten Dysonov prstenec by odkláňal tiež supererupcie mimo dráhy planét! To by sa prejavovalo v mikro zábleskov. Tie ale pozorujeme a nevieme zatiaľ dobre vysvetliť!
Teda hľadať vyspele civilizácie podľa Dysonových prstencov (nie Dysonových sfér):
Hľadať vyspelých mimozemšťanov aj podľa anomálii v libračných bodob ich planét.
Vôbec sa ich panety nemusia nachádzať v zelenej zóne, to je zona kde je voda v kvapalnom stave! Ani naša Zem nebude o miliárd rokov v zelenej zóne. Podľa logiky by potom Jupiter sa tiež nenáchadza v zelenej zóne, lebo je veľmi hmotný a ďaleko od Slnka. Ale na jeho mesiaci Europá sa už potvrdili oceány vody v kvapalnom stave!

Murphy: Nic se neděje ze správných důvodů

Rdi Dlo,2015-07-30 20:27:18

Chemie vznikla z alchymie, Harvey objevil krevní oběh jako vedlejší záležitost při odporu k samoplození a bourání Galénovy medicíny. Čínské výzkumné plavby admirála Čeng Che v 15. století byly primárně určeny k hlásání slávy Syna nebes v cizině a ne k zeměpisným objevům.
Proč by štědré peníze určené pro jistou obskurnost nemohly být užitečné i pro vědu?

Naprostý souhlas s autorem

Libor Zak,2015-07-30 15:24:08

Souhlasím, byla by to opravdu velmi velká náhoda, abychom narazili na civilizaci během její cca 200 let dlouhé radiové éry. Osobně si myslím, že i naše civilizace se blíží k průlomu v této oblasti a v blízké budoucnosti nás čeká doba, kdy budeme komunikovat zcela jinak. Osobně bych to viděl na nějaký průlom v oblasti provázaných kvantových stavů, už dnes se využívají k šifrování komunikace, snad najdeme způsob, jak pomocí nich komunikovat bez časových prodlev.
Stejně pravděpodobné ale je, že tam jsou i civilizace, které rádiové éry ještě nedosáhly. Popravdě, ty se mi zamlouvají o něco víc. Pokud existuje i jiný život, tak v něm budou platit stejné zákony džungle, jako na Zemi. Tedy silnější žere slabšího. To bych bral jako výchozí předpoklad, pokud nás E.T. mile překvapí, tak fajn, ale nespoléhal bych na to.
Jinak úcta k tomu bohatému ruskému pánovi, který část svých prostředků věnuje na vědu. To se cení.

jen pro srandu masám

jirka travnicek,2015-07-30 13:56:36

"Lazar claimed to have worked in 1988 and 1989 as a physicist in S4 allegedly located at Papoose Lake southwest of top secret Area 51 near Groom Dry Lake, Nevada. According to Lazar, S4 serves as a hidden military location for the study and research of extraterrestrial spacecraft, or flying saucers using reverse engineering. Lazar claims he saw nine different extraterrestrial vehicles there and has provided detailed information on the mode of propulsion and other technical details of a disc-shaped vehicle he called the sport model. He also claims to have been working on the fuel, an element with an atomic number of 115 (Ununpentium) which allowed the space crafts to warp space and essentially pull the desired destination to the ship. This method of travel allegedly enabled alien travelers to cross vast distances with minimal three dimensional movement. Element 115 was first discovered in 2003."

Re: jen pro srandu masám