Americká armáda testuje malého autonomního transformera Pegasus III  
Autonnomní drony Pegasus od Robotic Research jsou jako nefalšovaní transformeři. Během mise se klidně přemění z kvadrikoptéry na pozemní pásové vozidlo a naopak. Mohou nést speciální vybavení a stát se cenným pomocníkem pozemních jednotek při bojových i jiných operacích.
Transformer v letu. Kredit: Robotic Research.
Transformer v letu. Kredit: Robotic Research.

Americká společnost Robotic Research vznikla před 18 lety jako malý tým vědců institutu NIST (National Institute of Standards and Technology). Věnují se vývoji robotických, převážně logistických systémů, jak pro Pentagon a další vládní agentury, tak i pro komerční zákazníky.

 

Robotic Research, logo.
Robotic Research, logo.

Jejich novým výtvorem je pozoruhodný transformer, hybridní dron Pegasus III, který létá díky čtyřem rotorům, ale také jezdí po zemi na pásech, jako nějaký malý tank. Tuto řekněme pásovou kvadrikoptéru testuje US Army, v prostorech známého armádního zařízení pro podobné testy, obrovského Yuma Proving Ground v pustinách Sonorské pouště, v severozápadní části státu Arizona.

 

Pegasus III při přechodu do pozemního módu. Kredit: Robotic Research.
Pegasus III při přechodu do pozemního módu. Kredit: Robotic Research.

Jak uvádí americká armáda ve svém nedávném prohlášení, Pegasus záměrně boří hranice mezi leteckými a pozemními systémy. Může se transformovat za letu. Jen mu přidělat obličej s mimikou a je z něj ryzí transformer. Podle všeho spíše autobot – jeho účelem není zkáza Země, ale podpora americké pěchoty na bojišti. Může operovat jako letecký dron, jako pozemní dron nebo v obou těchto módech během jediné mise.

 

V Yuma Proving Ground se dějí věci. Kredit: US Army.
V Yuma Proving Ground se dějí věci. Kredit: US Army.

Drony Pegasus byly původně vyvinuty pro průzkumné mise se speciálním vybavením, od detailního průzkumu terénu, až po monitorování chemických, biologických či radiologických rizik. Pegasus III je o něco větší nežli jeho předchůdci. Může být zcela autonomní, jak v leteckém tak i v pozemním módu. Hmotnost hybridního dronu je zhruba 17 kilogramů včetně baterie, kterou používá jako zdroj energie. Na jedno nabití baterie může 30 minut létat nebo 8 hodin jezdit. Podle použité konfigurace může nést další vybavení nebo náklad o váze přibližně 4,5 až 9 kg.

 

Pegasus III je schopný operovat v prostředí, kde není dostupný GPS signál. Transformer uchovává veškerá data pro pozdější zpracování, včetně videa, 3D map a údajů o okolním prostředí. Rovněž může být vybaven většími 3D LIDARy pro detailní průzkum a mapování terénu. Vojáci si s ním jistě užijí dost zábavy.

 

Video: Robotic Research: Meet Pegasus, First Family of Transformable UAVs/UGVs

 

Literatura

Defence Blog 23. 10. 2020.

Datum: 27.10.2020
Tisk článku

Související články:

Šikovný výzvědný nanodron by mohl změnit válčení od základů     Autor: Stanislav Mihulka (11.05.2017)
Raytheon vyvíjí univerzální dálkový ovladač pro drony US Navy     Autor: Stanislav Mihulka (20.05.2019)
Bojový tryskový dron Loyal Wingman poprvé testoval motor     Autor: Stanislav Mihulka (23.09.2020)



Diskuze:

30 minut?

Marek Zelenka,2020-10-30 15:29:44

30 minut je stále velká bída na nějaké rozumné využití. To je 15 minut do cíle. Už aby aplikovaly ty vodíkové bombičky s několikahodinovým provozem :-)

Odpovědět


Re: 30 minut?

Marek Zelenka,2020-10-30 15:30:53

oprava: aplikovali :-)

Odpovědět

Jan Mrkvicka,2020-10-28 08:12:31

Modelári sa vybláznili.

Odpovědět


Diskuze je otevřená pouze 7dní od zvěřejnění příspěvku nebo na povolení redakce








Zásady ochrany osobních údajů webu osel.cz