
Stávající využitelnost dronů naráží na vhodný zdroj energie. Pokusy se solárním pohonem mají hendikep v oblačnosti, benzínové zase dělají moc velký rámus a hygienici je v obydlených areálech neradi vidí. Většinou se proto volí k pohonu dronů baterie. Ty ale jsou těžké a navíc mají nectnost dlouhého nabíjení. Dron vybavený vodíkovým palivovým článkem už nyní drží světový rekord v podobě čtyř hodin ve vzduchu. Milé je, že po necelé půlminutě tankování může stroj na další tří až čtyřhodinovou misi.

Podle leteckých expertů je palivový článek, jako pohonná jednotka pro drony ideálním řešením. Nejde totiž jen o „výdrž“, ale také o tichost a relativně nízké provozní náklady. Průmyslovým vodíkem lze přes palivový článek získat jednu kWh za pět dolarů. Náklady na jeden let se v americkém prostředí dostávají na přívětivých 7,50 dolaru. Za tuto částku lze čtyři hodiny šmírovat, nebo 150 minut létat s kilogramovým nákladem a hledat toho správného doručitele...
Palivový článek pro Hycopter navrhla společnost Horizon Energy Systems. Stroj má být k dispozici ještě letos a na trhu má zaplnit mezeru mezi těmi na baterky a se spalovacími motorky. Pro firmy, zvažující doručování zásilek, byť i jen trojnásobně delší dolet, znamená mnohonásobně větší pokrytí touto rychlou službou. V boji o zákazníky se i případná vyšší přepravní cena, může vyplatit. Vojáci a civilní špehovači budou za delší službu také ochotni si připlatit.
Literatura: HORIZON
První laserem ovládaný dron na světě se snadno vyhne elektronické obraně
Autor: Stanislav Mihulka (28.07.2022)
NASA otestuje vrh pozoruhodného katapultu SpinLaunch na suborbitální dráhu
Autor: Stanislav Mihulka (12.04.2022)
Mobilní protidronový systém Teledyne LVSS sleduje až 500 cílů zároveň
Autor: Stanislav Mihulka (01.04.2022)
Od složeného oka pestřenky k lepší detekci nebezpečných dronů
Autor: Dagmar Gregorová (24.03.2022)
General Atomics představili Gambit, tryskový bojový dron s umělou inteligencí
Autor: Stanislav Mihulka (07.03.2022)
Diskuze: