Dinosauři jdou do aukce
Pokud nevíte co k vánocům, nebo do čeho v nejsité době investovat, v New Yorské síni Bonhams bude k mání zkamenělý dinosaří boj.

Montana, západní stát Spojených států amerických je znám tím, že zde můžeme narazit na medvěda grizzly a  že se tu již zase prohánějí stáda bizonů. Dříve bývala i rájem dinosaurů. Zajímavý nález se před sedmi lety údajně poštěstil lovci fosílií Clayton Phippsovi, který se při jedné ze svých pochůzek zatoulal až na sousedovu farmu. Shodou okolností to bylo do míst, kde lovil někdo jiný, blízký příbuzný Tyrannosaura rexe. Kořist byla dosud neznámý druh podobný Triceratopsu. Bylo to jen o 66 milionů let dříve.

Montana, zaslíbená země objevitelů dinosauřích fosílií z období svrchní křídy. Země prvního nálezu T. rexe.

Souboj dinosaurů bude dražen v New Yorku (AP Photo / Seth Wenig, Black Hills Institute of Geological Research Inc.)

Detail drápů predátora. Organizátoři aukce doufají, že fosilii koupí nějaký filantrop, který ji nezavře do sejfu, ale vystaví ji v nějaké veřejné instituci. (AP Photo / Seth Wenig, Black Hills Institute of Geological Research Inc.)

Detail ceratopsí končetiny (AP Photo / Seth Wenig, Black Hills Institute of Geological Research Inc.)

Pokud vystavování mrtvol nepatří k vašemu vkusu, za desetinu ceny můžete mít šperkovnici velkovévody z rodu Medičejů.

Bonhams
Geological Research Inc.

Dvě téměř kompletní zachovalé zkaměnělé kostry jsou v aukčním seznamu vedeny jako položka:  "Souboj montanských dinosaurů".  S dodatkem, že jde o záznam boje masožravce (Nanotyrannus lancensis)  s býžložravcem (Chasmosaurine Ceratopsian). Jejich zápolení skončilo nerozhodně a pro oba  fatálně. Naštěstí restaurátoři fosílie nepostupovali zbrkle a ani se později nenechali zviklat vidinou vyššího  zisku za dva exempéláře a dvojici zachovali, jak ji smrt svedla dohromady. Nový majitel se z artefaktu, jehož cena se odhaduje někde mezi sedmi až devíti miliony dolarů, bude moci těšit zřejmě již v úterý.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Poznámka:
Fosilie se nakonec nedražila. Znalci odhadovali její cenu mezi 7 až 9 miliony dolarů. Nejvyšší nabídka, kterou někdo nahlásil do rezervace, byla jen 5,5 milionů dolarů a tak jí vlastník na seznam dražených předmětů nepřihlásil.

Datum: 16.11.2013 11:51